ik heb conform het stappenplan van Ziggo het upcmail email account en de benodigde IMAP instellingen binnen Outlook op mijn nieuwe android mobiele telefoon opgevoerd,
Geprobeerd om de verbinding te maken ( meerdere keren) maar niet gelukt, Krijg de volgende melding :
You're seeing an error because of an issue with your email provider's security certificate. You may still connect to your email server, but be aware that this will be an insecure connection, and operations such as sending and receiving messages may fail.
In order to resolve this issue, please contact your email provider or IT administrator. Notify them that the server identity and trust chain listed in your provider's SSL certificate does not match the domain you're connecting to.
Houd er rekening mee dat het Outlook Mobile Support-team niet kan helpen bij het oplossen van dit probleem.
Wie uit deze community en/of specialisten van Ziggo hebben een suggestie om dit probleem op te lossen. Dank jullie wel
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Henkvv Heb je de laatste update van Outlook uit de Play Store?
Ik heb Outlook versie: 4.2209.2
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik heb hier even de IMAP instellingen neergezet en bij Outlook maar vaak zou deze automatisch moeten zijn alleen de ingaande server imap.ziggo.nl en uitgaande server smtp.ziggo.nl ipv upc dan zal het waarschijnlijk wel lukken.
Ik heb het hier ook geprobeerd en krijg hetzelfde.
Ik heb een account aangemaakt met IMAP en alleen het emailadres en wachtwoord, de rest van de instellingen krijgt Outlook van de Ziggo servers.
Ik heb het bij Ziggo weggelegd, zij kijken er verder naar.
Dank je @Bert ik gebruik geen outlook meer omdat toen bestanden bleven hangen in postvak in van de iPhone. Nu schijnt het wel weer te werken maar Outlook en Apple gaan niet echt samen want er is weer ander issue gegevens die niet veilig zijn. Daarom kon ik alleen doen wat ik schreef. Jij bevestigd hetzelfde ligt niet aan Android of Outlook zit in de server van Ziggo en daarmee gaat Outlook ook niet even lekker vaak. Ben benieuwd en houden topic in de gaten 😉
en ook bij PC’s het probleem. Even ter aanvulling.
Goedemorgen @Henkvv en een warm welkom op de Community,
Ontzettend vervelend dat het wil lukken om je Ziggo e-mailaccount ingesteld te krijgen in het e-mailprogramma (App) op je Android toestel! Zo te zien hebben de hier aanwezige experst al de nodige handreikingen gegeven waarmee je aan de slag kunt. Ik heb met mijn eigen e-mailaccount (@upcmail.nl) ook even ingesteld in de Outlook app op mijn Android telefoon en mij lukt het om het zonder problemen werkend te krijgen. Zie je bij het scherm waar je de inkomende en uitgaande (IMAP & SMTP) gegevens in moet vullen ook de optie: "Beveiligingstype" staan ? Standaard staat dit op "StartTls" . Deze optie staat tussen de SMTP mail instellingen en IMAP instellingen. Mogelijk dat dit in jouw Outlook app op "None" staat wat resulteert in de foutmelding. Zie je kans dit te controleren?
@Paul "Zie je bij het scherm waar je de inkomende en uitgaande (IMAP & SMTP) gegevens in moet vullen ook de optie: "Beveiligingstype" staan ? Standaard staat dit op "StartTls""
Je hoeft deze gegevens niet in te vullen in Outlook, die krijgt Outlook van de Ziggo servers als je alleen je emailadres en wachtwoord invult als je IMAP kiest.
Zojuist nog een keer geprobeerd op deze wijze en nu werkt het weer wel in Outlook op Android.
Dank voor jullie support. Heb de suggesties opgevolgd maar zonder succes. De melding blijft hetzelfde. Wacht wel tot Ziggo met een oplossing komt want ben niet de enige met dit probleem.
@Henkvv Heb je de laatste update van Outlook uit de Play Store?
Ik heb Outlook versie: 4.2209.2
Hi Henk!
Er was een issue vanaf onze kant en dat is gelukkig weer opgelost! Wil je opnieuw controleren of het nu wel lukt om er vlekkeloos gebruik van te maken?
Bert versie die ik heb gedownload is 4.2211.1
Carlien heb controle uitgevoerd maar probleem is nog niet verholpen krijg de melding de verbinding met mailserver is verlopen . Controleer aub je mailinstelling als ik de hulp van ondersteuning vraag dan is het resultaat de door mij eerder geplaatste melding/tekst
@Henkvv Bedankt voor de terugkoppeling. De versie die je hebt, is de nieuwste. Kun je de e-mail instellingen ook handmatig invullen: https://support.microsoft.com/nl-nl/office/instellingen-voor-e-mailaccounts-wijzigen-of-bijwerken-in...
@Lotte Het gaat over Outlook in Android.
Vanochtend nog deze foutmelding, het lijkt nu opgelost te zijn.
@Henkvv Een nieuw account aanmaken: E-mailaccount toevoegen -> E-mailaccount toevoegen -> E-mailadres invoeren -> Doorgaan tikken -> IMAP tikken -> Wachtwoord invoeren en op Vinkje tikken rechts bovenin.
Hier werkte deze wijze van instellen zojuist weer.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.