1
Vraag
2
Reacties
Frank Jongerius

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

uitval bedraad netwerk zodra router wordt aangesloten.

Sinds een paar dagen hebben we uitval van het bedrade netwerk, zodra een router wordt aangesloten. Deze router werkt al jaren prima in het netwerk en is ingesteld als accesspoint. Als ik een laptop via een internet kabel aansluit op het modem, werkt het prima. Ook wifi via het modem werkt prima. Als ik vervolgens op een andere LAN poort een router aansluit, werkt wifi nog wel, maar bedraad niet meer, dus ook niet op de andere poorten van het modem Ik heb dit met meerdere routers geprobeerd, allemaal als access point geconfigureerd en bij iedere router heb ik dit probleem, terwijl het altijd prima heeft gewerkt. Ik heb alle apparaten (modem en routers) al meerdere malen een tijdje uitgezet en daarna weer ingeschakeld en soms doet het bedrade internet het dan weer een tijdje. In de instellingen van de routers en het modem kan ik niets vreemds ondekken, deze zijn ook al jaren niet gewijzigd. Ik kom er niet uit. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen. Alvast bedankt voor de reacties.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Frank Jongerius
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Door het de-installeren van NordVPN is het probleem voorbij. Bizar dat NordVPN, toch een van de beste providers van VPN een dergelijk probleem kan veroorzaken.

Overigens na opnieuw installeren van NordVPN blijft het netwerk het doen.

Iedereen die mee heeft gedacht en suggesties heeft gedaan: enorm bedankt!

Bekijk in context

14 Reacties 14
Mash_man02

Level 8
  • 198Posts
  • 0Oplossingen
  • 82Likes

Klinkt een beetje als een dubbele DHCP scope. Wat voor adressen krijg je normaal van je router ? En controleer eens of je DHCP op de andere router welke je als AP gebruikt de DHCP server wel uit staat.

 

Frank Jongerius
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ja, die staat uit. Het heeft jaren lang prima gewerkt en ik heb niets aan de instellingen veranderd

Mash_man02

Level 8
  • 198Posts
  • 0Oplossingen
  • 82Likes

Dan krijg ik toch et vermoeden dat je hoofd modem of je gebruikte bekabeling een probleem heeft, dat zijn in al je testen namelijk componenten die in al je probleem situaties in gebruik zijn.

 

Heb je geen logging of andersoortige meldingen op je hoofd router ? Als je deze vervangt door een van de andere routers bestaat dan het probleem nog steeds ? 

 

Kun je anders delen van je apparatuur eens op een andere internet aansluiting proberen ? Dan kun je ook zaken uitsluiten.

Frank Jongerius
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dank je Mash_man02.  Ik heb bij alle routers de instellingen opnieuw ingesteld (bijv. DHCP aan en weer uit) en nu lijkt het probleem over. Ik heb al een dag stabiel internet via de kabel. Ik begrijp niet hoe het kan, dat aan en uit zetten van instellingen, zodat ze weer precies staan zoals ze al een lange tijd stonden, invloed kan hebben op de verbinding, maar als het werkt, ben ik er blij mee. Hopelijk blijft het zo.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Nog steeds alles in orde @Frank Jongerius? 😄

Frank Jongerius
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor de belangstelling. Ik ben er niet zeker van. Het lijkt nog steeds te werken, maar vreemd genoeg niet op elke PC. Sommige hebben geen goede verbinding en andere niet.

Ik heb nu de instellingen verandert naar Router in plaats van Access Point en misschien dat dat werkt.

Uiteraard de range van de router anders dan die van het modem

Frank Jongerius
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Nog steeds problematisch helaas. Ik heb geen ideeën meer en doe nu alles via wifi.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Wat jammer @Frank Jongerius

 

Ik hoop dat @tobiastheebe nog wat input heeft om je hierbij te helpen 🙂

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Welke Ziggo modem/router is in gebruik van de Connectbox zijn er twee merken de Arris variant geeft ook met Deco units problemen als deze parallel worden aangesloten.

 

Ik had Compal connectbox met op 3 poorten een accespunt nooit dit soort rare problemen. Waar ik maar mee wil aangeven het kan werken.

 

De eigen router in router functie geeft dat dubbel DHCP probleem en dat dan niet alle apparaten intern kunnen worden benaderbaard mocht dat nodig zijn. Het zal verder werken die twee op bereiken hoeft nauwelijks tot problemen te leiden behalve dan practisch.

 

 

Heeft u naast instellingen uit en aanzetten ook de apparatuur wel eens uitgeschakeld dus alle netwerk apparatuur dan begint alles doorgaans met een schone lei. Dus in principe instelling aanpassen de nieuwe instelling bevestigen en bewaren. Dan uit en aanzetten zodat het zeker is dat de nieuwe instellingen worden gebruikt.

Frank Jongerius
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste RoWi, ik heb al een paar keer alles tegelijk uitgehad en daarna weer aangezet, helaas zonder resultaat.

Ik weet niet hoe ik kan zien welk type Connectbox ik heb. Ik zie onder "informatie" in de interface geen type/merken vermeld, alleen serie nummer (begin met DEA).

 

Ik zie wel in de netwerkgeschiedenis allemaal meldingen van "Illegal dropped forward packet" en "illegal dropped input packet" en ook een keer "port scan Null scan". Geen idee waar dat op duidt.

 

Ik begin het idee te krijgen dat er een laptop is die een verkeerde instelling heeft. Elke keer als die bedraad of via wifi contact maakt, lijkt de boel vast te lopen. Hij staat wel op DHCP automatisch.

 

Ik hoop, dat er iemand wijs kan worden uit deze informatie.

Alvast bedankt

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Zo te lezen gebruik je een CH7465LG-ZG.

 

Kun je de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@Frank Jongerius  schreef:

Ik begin het idee te krijgen dat er een laptop is die een verkeerde instelling heeft. Elke keer als die bedraad of via wifi contact maakt, lijkt de boel vast te lopen. Hij staat wel op DHCP automatisch.

 

Ik hoop, dat er iemand wijs kan worden uit deze informatie.

Alvast bedankt


@Frank Jongerius 

Je zou eens kunnen kijken bij die ene laptop bij Netwerk/Internetinstellingen ==> Adapterinstellingen (wijzigen) of de ethernet en de Wifi adapter (per ongeluk) gekoppeld zijn (een z.g. verbindingsbrug hebben) en/of dat de Wifi van de laptop als accesspoint is ingesteld. Dit maakt dat er dan mogelijk een oneigenlijke loop in het netwerk gecreëerd wordt.

Schakel anders, als test, even de Wifi-adapter van die laptop even uit om te zien of het probleem dan verdwenen is.

Frank Jongerius
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor de suggesties. Hotspot staat uit en het uitzetten van wifi hielp helaas ook niet. Er is geen bridge tussen ethernet en wifi. Helaas nog geen oplosing.

Ik ben verder gaan kijken bij de adapters en ik kom twee dingen tegen, diemogelijk  een rol kunnen spelen. Allereerst is NordVPN geïnstalleerd en bij de netwerkadapters staat Nordlynx tunnel bridge. Deze staat op een statische IP. Dat schijnt voor de veiligheid de bedoeling te zijn. Maar misschien geeft dat een conflict bij de DHCP van de router of het modem.

Ik heb NordVPN verwijderd en nu maar eens kijken of de internet verbinding langere tijd goed blijft

Ten tweede heb ik de probleemoplosser gebruikt bij de wifi adapter en las "DNS is not responding".

Hopelijk kan iemand hier iets mee.

Frank Jongerius
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Door het de-installeren van NordVPN is het probleem voorbij. Bizar dat NordVPN, toch een van de beste providers van VPN een dergelijk probleem kan veroorzaken.

Overigens na opnieuw installeren van NordVPN blijft het netwerk het doen.

Iedereen die mee heeft gedacht en suggesties heeft gedaan: enorm bedankt!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic