Vraag
Reacties
Oplossing
a.roggie
Level 2

uitgaande mail outlook 0x80042109

Mijn uitgaande mail geeft de foutmelding 0x80042109. heb al veel gelezen hier, maar geen oplossing lijkt te werken. heb nog een casema email adres en niets gewijzigd aan de instellingen. Kan iemand mij helpen?

 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Komen de mails wel binnen?

Gebruik je deze instellingen voor de uitgaande mail?

Onderstaand zijn de instellingen voor alle mailadressen, oude en nieuwe.

 

IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Bekijk in context

0 Kudos
Uitgelicht
a.roggie
Level 2
Topicstarter

Nog maals goed gekeken en het is nu inderdaad opgelost!!! Onwijs bedankt.

1 Kudos
5 Reacties 5
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Komen de mails wel binnen?

Gebruik je deze instellingen voor de uitgaande mail?

Onderstaand zijn de instellingen voor alle mailadressen, oude en nieuwe.

 

IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
0 Kudos
a.roggie
Level 2
Topicstarter

Er komen wel e-mails binnen, maar verzenden gaat niet meer. Het is het account van mijn moeder en volgens mij heb ik bovenstaande geprobeerd, maar lukte het niet om de serverpoort in te voeren. Ze heeft outlook 2010 (even uit mijn hoofd) en kon bovenstaande gegevens niet zo invoeren, ook niet bij geavanceerd. Bij controle door outlook werkt wel de inkomende server, maar de uitgaande server werd niet bereikt. Ik ga toch wederom proberen bovenstaande ergens in te voeren en laat de uitkomst weten. Alvast bedankt voor de reactie

0 Kudos
jansmarcel
Level 16

@Bert  valt office 2010 net als 2007 ook onder het rijtje wat niet meer voldoet en ligt hier de oorzaak van het probleem?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@jansmarcel @a.roggie Ik was te voorbarig met de nieuwe instellingen.

 

Outlook 2010 wordt ook niet meer ondersteunt door Microsoft, dus geen veiligheidsupdates meer en geen updates voor de nieuwe veiligheidsinstellingen TLS 1.2.

Dus die werkt uit zichzelf niet meer.

 

Dat is wel in te stellen, maar is een ingewikkeld stappenplan, als je daar niet mee bekend bent.

 

Je kunt dan beter naar een ander email programma overstappen of een nieuwe versie van Outlook.

Maak altijd eerst een backup van de huidige mails: Een back-up maken van e-mailberichten, contactpersonen en agenda in een .pst-bestand van Outlook of ...

a.roggie
Level 2
Topicstarter

Nog maals goed gekeken en het is nu inderdaad opgelost!!! Onwijs bedankt.