1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
jcjm

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

uitgaande email werkt niet meer

Van de ene op de andere dag kan ik geen mails meer verzenden met Outlook via Ziggo. Ik ben al jarenlang klant en heb daarom een quicknet account en dus ook een smtp quicknet ingesteld. Outlook geeft aan dat de smtp server van de provider niet reageert en dat daarom de mail niet wordt verstuurd. Dus Ziggo, wat is er aan de hand?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
jansmarcel

Level 16
  • 1620Posts
  • 81Oplossingen
  • 767Likes

@jcjm  Ik vermoed dat de quicknet server ondertussen door ziggo is uitgezet en dat hier de oorzaak van het probleem te zoeken is.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/imap#/ Via deze site kunnen de juiste instellingen gevonden worden en ook hoe deze in de diverse programma's ingesteld moeten worden.

Bekijk in context

jcjm
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb de instellingen hersteld met de opgegeven waardes en het werkt allemaal weer. Bedankt voor de tips!

Bekijk in context

4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
jansmarcel

Level 16
  • 1620Posts
  • 81Oplossingen
  • 767Likes

@jcjm  Ik vermoed dat de quicknet server ondertussen door ziggo is uitgezet en dat hier de oorzaak van het probleem te zoeken is.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/imap#/ Via deze site kunnen de juiste instellingen gevonden worden en ook hoe deze in de diverse programma's ingesteld moeten worden.

jcjm
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Als dat zo is, is het wel raar dat klanten met een quicknet account niet geïnformeerd worden. Vreemd is wel dat email ontvangen geen probleem is en dat gaat ook via een quicknet server.

jansmarcel

Level 16
  • 1620Posts
  • 81Oplossingen
  • 767Likes

Dit is in het verleden ook met de @Home servers gebeurd. En ergens half mei hadden er meer mensen last van. Na het instellen van de "nieuwe" instellingen waren de problemen verholpen.

jcjm
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb de instellingen hersteld met de opgegeven waardes en het werkt allemaal weer. Bedankt voor de tips!