swolix

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ubee321b omruilen voor ipv6 in bridgemodus

Hallo,

 

Ik zou graag gebruik maken van ipv6 in bridge modus, maar ik begrijp dat dit niet kan met de ubee321b?

Is het mogelijk om deze om te ruilen voor een ubc1318 (geen connectbox)?

 

Groeten

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3337Likes

Hey @swolix en welkom hier op onze Community, 

Wat je hebt gelezen klopt helemaal, IPv6 in bridge mode kan niet met de Ubee321b. Bij deze komt er een Ubee UBC1318 jouw kant op. 

Bekijk in context

25 Reacties 25
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3337Likes

Hey @swolix en welkom hier op onze Community, 

Wat je hebt gelezen klopt helemaal, IPv6 in bridge mode kan niet met de Ubee321b. Bij deze komt er een Ubee UBC1318 jouw kant op. 

swolix
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hartelijk dank!

jeroen vervuren

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Hoi ziggo.
Hier zelfde soort probleem. 
kan ik ook de Ubee UBC1318 ontvangen?  (Geen connectbox…)
modem staat ook al jaren in bridge en krijg

geen ipv6 nu 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@jeroen vervuren Blijf SVP in 1 topic reageren, in dit geval je eigen topic: modem omruilen voor UBC1318 - Ziggo Community 

Dan gaan er geen 2 mensen ermee aan de slag met allerlei verwarring en mogelijke problemen tot gevolg.🙂

Lody62_Home

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Mariska, ook ik zou graag gebruik maken van de mogelijkheid onze Ubee Evw321B te laten vervangen voor een Ubee UBC1318.

 

bij voorbaat dank voor de welwillende medewerking,

 

Lodewijk

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Lody62_Home

 

De aanvraag heb ik voor je ingediend en we zorgen ervoor dat je het nieuwe modem deze week ontvangt. Daarbij krijg je ook een retourdoos voor het huidige modem.

Zorg jij voor een eigen externe router? Gezien dit modem niet beschikt over een wifi functionaliteit.

 

Fijne dag gewenst.

jeroen vervuren

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Dus iedereen die er maar om vraagt krijgt een degelijk modem En ik moet die gare Connect box blijven gebruiken? Ook toen hij nog niet te warm werd was het een rot ding! Lekker service hoor ziggo 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @jeroen vervuren

 

Het heeft geen enkel nut om ook in dit topic te reageren gezien je al antwoord hebt gekregen via jouw eigen topic.

Mijn collega Mariska heeft je al uitgelegd dat jouw Connect modem geschikt is voor IPv6 in bridge mode. Dat maakt dus het verschil met de topic gebruikers in dit topic.

Jouw modem voldoet dus volledig aan de eisen en wordt om die reden niet vervangen.

Lody62_Home

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vandaag nieuw Ubee UBC1318ZG modem mogen ontvangen. Installatie duurde wat langer dan verwacht, waarschijnlijk door firmware update. Werkt zoals verwacht.  Met dank voor de support.

OdG

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hi Mariska,
Ik wou dat ik dit topic iets eerder had gezien, want ik ben al 2 dagen tevergeefs bezig geweest met de ziggo helpdesk om IPv6 geactiveerd te krijgen op mijn ubee321B in bridge mode.
Nu snap ik pas dat IPv6 niet werkt op dit modem in Bridge (kon de helpdesk mij helaas niet vertellen).

Mag ik je vragen om mij een Ubee UBC1318 toe te sturen?

Alvast dank!

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @OdG. Goed dat je ons hier gevonden hebt! IPv6 in bridge mode kan inderdaad niet met de Ubee321b, de Ubee UBC1318 komt dus jouw kant op! Voor het huidige modem ontvang je nog retourinstructies. Fijne feestdagen alvast! 

OdG

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Monica 

Dank voor de snelle actie, maar ik krijg zojuist een email dat een "ConnectBox" onderweg is !?!
Ik heb sterke voorkeur voor de Ubee UBC1318 (modem only, energyverbruik, stabiliteit).
Welke heb je verstuurd?

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Haha, dat is ook wel lekker verwarrend zeg! Ik vermoed een standaard mail @OdG. Ik heb een Ubee UBC1318  toegestuurd en zie dit ook zo in de achterliggende systemen staan, geen zorgen dus! 

OdG

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Monica 

Top!

Dank en prettige feestdagen

amvih

Level 10
  • 385Posts
  • 12Oplossingen
  • 190Likes

Ook bij mij zal het activeren van IPv6 niet werken op mijn Asus modem ivm de aanwezige Ubee EVW320B (in bridge modus).

Is het ook mogelijk dat wij hier ook een Ubee UBC1318 voor ontvangen?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3337Likes

Hey @amvih 🙂 

Ja, dat kan! Bij deze komt er een Ubee UBC1318 jouw kant op. Fijne feestdagen 🙂

amvih

Level 10
  • 385Posts
  • 12Oplossingen
  • 190Likes

Dank @Mariska voor je snelle reactie en handelen, ook vanaf deze kant fijne feestdagen gewenst.

Michiel Visser

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Na het lezen op Tweakers dat IPv6 native in full stack beschikbaar komt via Ziggo dit uitgeprobeerd, maar daarna er helaas ook achter gekomen dat dit met mijn Ubee 320 in bridge mode niet werkt, maar alleen met de nieuwere UBC1318.

 

Zou ik ook een 1318 mogen ontvangen? Dan kan ik thuis ook full dual stack i.c.m. mijn Mikrotik router draaien. Dank alvast voor de medewerking.

Uitgelicht topic