1
Vraag
2
Reacties
Howmessages

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

uPnP poorten werken niet stabiel

Al enige tijd ondervind ik problemen met Wifi op mijn Connect Box. Hierover heb ik met de klantenservice gebeld en samen met hun heb ik de modem teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dit ging de eerste keer niet goed (geen connectie met Wifi meer mogelijk en geen resultaten in uPnP) waardoor de fabrieksinstellingen nogmaals teruggezet moesten worden.

 

Nu zit ik echter met het volgende probleem: op mijn Synology DS118 thuisserver draai ik een portfolio website die op dit moment belangrijk is om benaderbaar te houden. Deze was na de reset niet meer benaderbaar vanaf buitenaf ondanks dat poorten 80 en 443 door de Synology aan uPnP waren toegevoegd. Ik heb deze poorten handmatig moeten toevoegen alvorens de Server weer benaderbaar was. Ook poorten 5000 en 5001 - de poorten om de Synology server mee te benaderen - werken niet vanaf buitenaf en heb ik handmatig moeten toevoegen. Andere poorten zoals 6281 en 32400 werken wel via uPnP.

 

Ik wil echter niet afhankelijk zijn van het handmatig toevoegen van poorten. Ik begrijp dat dit veiliger is, maar het is zo dat ik af en toe vanaf buitenaf zaken aan mijn Synology toevoeg waarvoor poorten opengezet moeten worden en uPnP dus een must is. Daarnaast heb ik al het idee dat de Connect Box over het algemeen instabiel werkt en ik niet graag met dit soort workarounds werk.

 

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

 

Alvast bedankt.

20 Reacties 20
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Howmessages, heb je toevallig UPnP EN handmatige portforwarding tegelijk ingesteld? Dit kan namelijk zorgen voor problemen op het interne netwerk. 

Zo niet, dan is het advies, Modem configuratie aanpassen (alleen UPnP ) en ervoor zorgen dat er geen handmatige forwards ingesteld staan. Dan het modem van de stroom halen inclusief de daarop aangesloten apparaten. Na 40 seconden het modem opstarten en wachten totdat deze volledig is opgestart. Zet daarna pas de randapparatuur aan die op het Connectbox modem zijn aangesloten. Dan zou het moeten werken 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic