Vraag
Reacties
Oplossing
Willem195402
Level 2

twee wifinetwerknamen: hoe kan ik één naam blijvend verwijderen?

Ik heb verschillende apparatuur (oa. slimme thermostaat en Sonos), die ik wil/moet regelen via mijn smartphone.
Nu is in het verleden iets gebeurd, waardoor ik twee namen heb voor mijn WIFI netwerk genaamd "A" (=oud) en "B" (is nieuw en actueel). Vermoedelijk werken de thermostaat en sonos nog via de oude naam ("A"). Dit oude netwerk kan ik nu niet meer bereiken via mijn smartphone, omdat het wachtwoordt verloren is gegaan.
Dus: thermostaat en sonos zijn geinstalleerd via "A"en de smartphone via "B".

Nu heb ik geprobeerd "A" te verwijderen. Dat lukt, maar bij het resetten van het modem van Ziggo, en vervolgens zoeken naar netwerken popt toch elke keer naam "A" weer op. 
Heeft iemand een oplossing. Momenteel dus geen verbinding met Sonos en met de thermostaat.
Alvast dank voor het meedenken!

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Heb je om te resetten de knop achterop het modem 30 seconden ingedrukt gehouden?

Bekijk in context

0 Kudos
Gio2903
Level 17

nee, want dat is een soft reset. als je doet wat bert vermeld word er een factory reset gedaan en is het modem zoals je m ooit gekregen hebt. helemaal standaard qua instellingen dus

e43cc11b-6fdd-46c7-89ad-2ff3692385c0

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Heb je om te resetten de knop achterop het modem 30 seconden ingedrukt gehouden?

0 Kudos
Willem195402
Level 2
Topicstarter

Gewoon een halve minuut de stroom eraf. Ook goed?

0 Kudos
Gio2903
Level 17

nee, want dat is een soft reset. als je doet wat bert vermeld word er een factory reset gedaan en is het modem zoals je m ooit gekregen hebt. helemaal standaard qua instellingen dus

e43cc11b-6fdd-46c7-89ad-2ff3692385c0

Willem195402
Level 2
Topicstarter

Dank voor jullie tips. Ik heb inderdaad het modem nu een harde reset gegeven. Nu nog de aanhangende hardware weer opnieuw aansluiten met de nieuwe (=oorspronkelijke) naam. Hopelijk krijg ik dan Sonos en de thermostaat weer aan de gang.