1
Vraag
2
Reageer en help mee
Hans3818

Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

trage downloadsnelheid x-box 96 mini

We hebben een x box96 mini. Deze hapert bij het bufferen omdat de download snelheid niet hoger komt dan 10 mbs terwijl we een download snelheid van 50 mbs hebben als abbonnement. Nu zagen we dat het probleem opgelost zou zijn als ik in mijn Modem de wifi modus op 2,4 Ghz 802.11b/g zet.  Helaas zit die modus niet in mijn modem want daar zit de wifi modus in met een 2,4 Ghz 802.11 b/g/n. Nu gaat het juist om die "n" die het probleem veroorzaakt. Zijn er nieuwere modems waar in de 2,4 Ghz die "n" er niet bij zit?

Bij voorbaat dank

11 Reacties 11
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Hans3818 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben.

Eerst een paar vragen: hoe maakt uw Next Mini verbinding met het modem; via een netwerkkabel of via het draadloze netwerk?

Als uw Next Mini aan het bufferen is, zijn op dat moment ook anderen die gebruikmaken van het internet?

Hans3818
Topicstarter
Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mijn x96 mini maakt onbedraad via internet verbinding en het maakt niet uit of er andere gebruikers op zitten. Ik neem hem ook mee op vakantie en dan hangt hij dmv netwerk kabel aan modem. Dan is het iets beter maar hikt hij ook nog. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Kun je geen b/g mogelijkheid instellen met het pijltje?

lennart_dh

Level 5
  • 71Posts
  • 5Oplossingen
  • 13Likes

Ik betwijfel of dit de oplossing is. De 802.11b/g standaard dateert uit 2003 en is inmiddels zeer achterhaald. Een snelheid van 10 tot 15mb is waarschijnlijk zo ongeveer het maximaal haalbare. Heeft deze box geen mogelijkheid tot bekabeld aansluiten?

 

Edit: ik zie dat deze box de mogelijkheid heeft tot bekabeld aansluiten (https://www.techpunt.nl/nl/x96-mini-android-tv-box.html). Ik zou deze optie proberen. De draadloze optie zal nooit probleemloos werken.

Hans3818
Topicstarter
Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee helaas, bij alle opties zit een n

Hans3818
Topicstarter
Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Klopt, maar mijn modem staat in de garage en mijn x96 in de huiskamer, zo’n lange kabel heb ik niet. Inmiddels ook al een ziggo wifi pod gekocht en geïnstalleerd in de hoop dat dat zou helpen echter ook niet. Daar zit overigens wel een aansluiting voor een kabel op, maar ik weet niet of het een ingang of uitgang of beiden is. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Hans3818 De aansluiting voor de kabel is zowel een ingang als een uitgang en als ik mijn laptop erop aansluit, duurt het een minuut voor er verbinding is, maar dan is de snelheid de helft hoger als met wifi.

Hans3818
Topicstarter
Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dan ga ik het eens met een netwerk kabel proberen. Thnx voor de info. 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hoe is de test met netwerk kabel gegaan @Hans3818? 😄 

Hans3818
Topicstarter
Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helaas werkt niet in combinatie met de WiFi pod. Ga pod terugsturen naar ziggo. Vandaag komt lijnverbinding via stroom van ziggo, ga dat uitproberen, lukt dat ook niet dan gaat ook die retour. 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Oke! Dat snap ik. Balen dat dit de oplossing niet bleek te zijn. Hou ons op de hoogte, we denken graag met je mee @Hans3818 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic