1
Vraag
2
Reacties
anjama

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

traag internet

Ik heb sinds een paar weken heel erge trage internet verbinding.

Lastig als je in een teams vergadering zit, en je collega's steeds in de freece-stand staan.

Ik krijg dan ook steeds de melding dat ik een slechte verbinding heb.

Ik werk zonder kabel en resette regelmatig mijn smartwifi.

Ik werk momenteel via mij  hotspot van mijn telefoon, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Is er misschien wat mis met onze buurt?

Kan daar misscien eens naar gekeken worden.?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag Anja, sorry voor de ietwat late reactie allereerst. Een monteur aansturen is natuurlijk geen probleem. Ik verzoek je vriendelijk goed de informatie op deze pagina door te nemen zodat je weet waar je aan toe bent.

 

Goed om te weten is dat het bezoek kosteloos is als blijkt dat het internetprobleem veroorzaakt wordt in ons netwerk (van buiten je huis t/m de hoofdaansluiting bij je binnen) of onze apparatuur (bijv. het modem). Als bij het bezoek blijkt dat het probleem veroorzaakt wordt door bijvoorbeeld verouderde kabels in het zogenaamde klantdomein (alles wat ná je hoofdaansluiting binnenshuis te zien is), dan berekend de monteur kosten voor zijn bezoek. Het standaardtarief is dan € 50,- (excl. evt. benodigd materiaal en meerwerk).

 

Indien akkoord met deze voorwaarden hoor ik graag op wat voor dag de monteur langs mag komen. Ik kan een afspraak voor je inplannen in de ochtend tussen 8.00 en 13.00 uur of in de middag tussen 12.00 en 18.00 uur. Ik hoor graag van je 🙂

Bekijk in context

19 Reacties 19
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

anjama
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

zie mij foto's , het downstreamen/upstreamen snap ik niet omdat mijn modem er niet bij staat,

Anja.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De pagina waar ik naar verwees gebruikt nog de oude naam voor het SmartWifi modem, namelijk Connect Box. Je kunt de instructies daaronder volgen om de gegevens te bekijken en kopiëren.

 

AOP, splitter en kabels zijn in elk geval up-to-date, op één uitzondering na:

 

Op de versterker zie ik een oude, afgekeurde stekker zonder kapje, deze maakt de installatie zeer ruisgevoelig en moet worden vervangen. Zijn de ongebruikte aansluitingen op de versterker voorzien van afsluitweerstanden?

anjama
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja die zijn inderdaad voorzien van afsluitweerstanden (zoals jij dat zo mooi noemt)😊

up en downstreamen ,... ik heb de ziggo smartwifi app en daarmee ben ik gegaan naar het plusje rechtsbovenin,... en toen smartwifi modem scan gedaan en toen de woonkamer gedaan ( zie hiervan de foto's)  hoop dat je dit dan ook bedoeld.

Anja

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dit zijn niet de bedoelde gegevens. De downstream/upstream-gegevens kun je alleen ophalen via de webinterface van de modemrouter, niet via de SmartWifi app. Zie hiervoor de instructies die ik eerder deelde.

anjama
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Deze dan?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dat komt in de buurt, maar zijn nog niet de gegevens waar ik naar op zoek ben.

 

Ik zou graag de (volledige) gegevens van de tabbladen 'Downstream' en 'Upstream' hebben, deze kun je vinden op de pagina 'Geavanceerde instellingen', 'Hulpmiddelen', 'Netwerk status'. De gegevens kun je het beste in een tekstdocument plakken en dat document hier uploaden, zo is het voor mij het beste te bekijken.

anjama
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

het lukt mij niet om de upstreams in een word dokument te krijgen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dit zijn alleen de upstream-gegevens, twee keer. Zou je ook de downstream-gegevens willen plaatsen?

 

Aan de upstream zie ik al wel dat er nogal wat ruis aanwezig is op het signaal, gezien de afwijkende frequenties en T3 timeouts.

anjama
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
 
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik had instraling van Digitenne/4G/5G verwacht, i.v.m. de oude stekker op de versterker, maar dat lijkt mee te vallen. Zowel in de downstream als in de upstream is vrij veel ruis aanwezig. In de downstream zouden de uncorrectable errors ('Fouten na RS') 0 moeten zijn. De upstream vertoont afwijkende frequenties op alle kanalen.

 

Als test kun je het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten, dus zonder de splitter POA 01-UPC. Dit om te kijken of de internetverbinding dan sneller en stabieler is.

anjama
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik wil u alvast bedanken voor uw hulp, maar ik snap niets van wat u voorstelt.

Ik ben 64, nou zegt dat natuurlijk niets, maar dit gaat boven mijn pet.

Ik weet niet of u van Ziggo bent, maar ik zal uw bevindingen met ziggo gaan overleggen.

Nogmaals hartelijk dank,... Anja.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Mijn vorige reactie was inderdaad nogal technisch verwoord. Ik bedoelde het volgende: het modem is met een zwarte kabel aangesloten. Die kabel kun je direct op de contactdoos aan de muur aansluiten, in plaats van de splitter (POA 01-UPC). Gaat dat lukken?

 

Ik ben geen Ziggo-medewerker maar een medeklant. Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

anjama
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja dit is wat duidelijker,.. dankjewel ,... Ik moet nu weg, maar dat gaan we zeker morgen even bekijken.

 

Groeten,

Anja,

 

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hoi @anjama, een trage internetverbinding is natuurlijk niet de bedoeling! @tobiastheebe heeft al goed met je meegekeken. Ben je in de mogelijkheid geweest om het modem rechtstreeks aan te sluiten? Ik ben benieuwd hoe dit ging. 

anjama
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee helaas het is mij niet gelukt ! Denk dat het handiger is als er iemand langskomt ! Het kastje hangt helemaal onderaan de vloer  en ik kan niet bukken,… 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag Anja, sorry voor de ietwat late reactie allereerst. Een monteur aansturen is natuurlijk geen probleem. Ik verzoek je vriendelijk goed de informatie op deze pagina door te nemen zodat je weet waar je aan toe bent.

 

Goed om te weten is dat het bezoek kosteloos is als blijkt dat het internetprobleem veroorzaakt wordt in ons netwerk (van buiten je huis t/m de hoofdaansluiting bij je binnen) of onze apparatuur (bijv. het modem). Als bij het bezoek blijkt dat het probleem veroorzaakt wordt door bijvoorbeeld verouderde kabels in het zogenaamde klantdomein (alles wat ná je hoofdaansluiting binnenshuis te zien is), dan berekend de monteur kosten voor zijn bezoek. Het standaardtarief is dan € 50,- (excl. evt. benodigd materiaal en meerwerk).

 

Indien akkoord met deze voorwaarden hoor ik graag op wat voor dag de monteur langs mag komen. Ik kan een afspraak voor je inplannen in de ochtend tussen 8.00 en 13.00 uur of in de middag tussen 12.00 en 18.00 uur. Ik hoor graag van je 🙂

anjama
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De Monteur is gisteren langs geweest en heeft alles doorgemeten ook buiten.

Alles leek goed, dus hij dacht dat de ruis toch vanuit binnen kwam, maar ja waar dan?

Hij heeft in ieder geval de drie boosters DECO CSM 4 die ik al in huis had gekregen van jullie.

Dus ik ben benieuwd of dit de oplossing is,... alles loopt nu via de boosters en niet meer via mijn router.

Grapje koste toch 60 euro,....als alles het maar naar behoren doet denk ik dan maar.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Wat goed dat de monteur al langs is geweest! Ik hoop van harte dat het probleem nu verleden tijd is. De meting van de wifi snelheid die de monteur na zijn werkzaamheden heeft verricht bij je thuis ziet er in ieder geval veelbelovend uit 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic