1
Vraag
2
Reacties
leonth

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

traag en wegvallen internet epc3925

al enkele maanden heb ik last van het traag/uitvallen van de wifi via de modem,

als ik deze reset gaat het een paar dagen weer goed waarna het riedeltje weer opnieuw begint.

nou heb ik via ziggo de wifi boosters besteld, maar zou ik graag ook een nieuwe modem willen hebben,

ander heb ik nog weinig aan de boosters 🙂

 

is dit mogelijk? zoja waar moet ik deze aanvragen?

 

vriendelijke groet,

 

leonth

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @leonth en een ontzettend warm welkom op de Community,

Goed dat je met jouw vragen een topic bent gestart op dit forum! Zo te zien heeft expert @tobiastheebe al het nodige met je nagelopen en uitgesloten. Wat hij aangeeft klopt, het aansluitpunt, modem en aansluitmaterialen zijn aan een upgrade toe. Het aansluitpunt, en modem vallen onder onze verantwoordelijkheid en dienen kosteloos door onze monteur te worden vervangen. Ik heb gelijk een afspraak ingepland met een monteur op donderdag 18 november 2021 tussen 12 uur en 18 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens >  Mijn Monteursafspraken te wijzigen. Neem voordat de monteur langskomt goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo houden we samen het monteursbezoek voor iedereen veilig. 

Laat je onder dit topic weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Bekijk in context

10 Reacties 10
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een nieuwe modemrouter (Connect Box, thans SmartWifi modem) toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

 

Vermoedelijk is meer aan een upgrade toe:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

leonth
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

bij gevoegd foto's:

aansluiting meterkast

aansluiting woonkamer

downstream/upstream gegevens20211115_200405.jpg20211115_200322.jpg20211115_200703.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

De installatie is aan een algehele upgrade toe. Het AOP (VQ601R) en de splitter (VQ1002) in de meterkast en de WCD en splitter (MCP-03) in de woonkamer zijn verouderd en aan vervanging toe. Verder dient het modem in de meterkast te worden geplaatst i.p.v. de woonkamer. Voor het plaatsen van een nieuw AOP is een monteursafspraak nodig. Alles na het AOP kan en mag je zelf vervangen, maar in dit geval adviseer ik om alles in een keer door de monteur te laten vervangen.

 

Naast het toesturen van een nieuwe modemrouter kan de moderator ook een monteursafspraak inplannen.

leonth
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ok, hoe neem ik contact op met een moderator of nemen zij contact op met mij?

 

de installatie zoals hij nu ligt is aangelegt door een ziggo monteur eind 2016.

als modem in meterkast aansluit heb ik helemaal slecht bereik over de wifi, vandaar dat deze in de woonkamer staat...

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

De moderator komt vanzelf langs in dit topic (morgen of overmorgen) en laat dan een reactie achter.

 

Aanbevolen wordt om het modem bij het AOP te plaatsen. In dit geval is het vermogen op het modem in de woonkamer nog goed en zou ook de nieuwe modemrouter in de woonkamer aangesloten kunnen worden (uiteraard wel met een upgrade van contactdozen en splitters), echter dit wordt niet officieel ondersteund door Ziggo. Bij onvoldoende WiFi-bereik biedt Ziggo losse access points aan, zoals de SmartWifi pods, deze werken samen met het SmartWifi modem.

leonth
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ok, dan wacht ik de reactie van een moderator af.

ik heb via ziggo al wifi boosters besteld, deze komen morgen binnen.

vandaar de vraag hier of modem ook meteen vernieuwd kon worden,

maar blijkbaar dus ook de hele bedrading..

 

zodra ik meer hoor laat ik het weten.

 

dank voor snelle reacties en uitleg 🙂

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Waarschijnlijk heb je dan de Deco M4 besteld? Ook daarmee moet het mogelijk worden om de modemrouter via aanbevolen aansluitwijze (in de meterkast, via één splitter) aan te sluiten. Op de einddoos in de woonkamer kun je dan direct de TV/decoder aansluiten en de splitter kan komen te vervallen.

leonth
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

klopt, als pakket binnen is zal ik verder kijken naar aansluitingen 🙂

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @leonth en een ontzettend warm welkom op de Community,

Goed dat je met jouw vragen een topic bent gestart op dit forum! Zo te zien heeft expert @tobiastheebe al het nodige met je nagelopen en uitgesloten. Wat hij aangeeft klopt, het aansluitpunt, modem en aansluitmaterialen zijn aan een upgrade toe. Het aansluitpunt, en modem vallen onder onze verantwoordelijkheid en dienen kosteloos door onze monteur te worden vervangen. Ik heb gelijk een afspraak ingepland met een monteur op donderdag 18 november 2021 tussen 12 uur en 18 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens >  Mijn Monteursafspraken te wijzigen. Neem voordat de monteur langskomt goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo houden we samen het monteursbezoek voor iedereen veilig. 

Laat je onder dit topic weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@leonth Het is nu al een poosje geleden dat de monteur is langs geweest. We zijn heel erg benieuwd of alles naar wens werkt sinds het monteurbezoek. Laat je het weten? Als we nog ergens mee kunnen helpen staan we hier graag voor je klaar.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic