1
Vraag
2
Reacties
Carla1970

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

tp link deco werkt niet met nedis deurbel

TP link Deco geïnstalleerd, werkt prima maar helaas krijgen we geen WiFi verbinding meer met Nedis deurbel. Alles geprobeerd , ingesteld op 2,4 mhz maar op geen enkele wijze is een WiFi verbinding tot stand te krijgen waardoor de Nedis deurbel niet werkt...wie O wie heeft de gouden (instelling)tip? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Imackido

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Jacob en Passi, dank voor tips hierin want gelukkig werkt het nu wel. De oplossing was de tip om een gast account aan te maken met alleen 2.4 Ghz (want Nedis werkt alleen op 2.4 Ghz) en daar de bel mee te linken. Werkt nu prima, zowel thuis als van huis is er verbinding en haar scherp beeld als er iemand voor de deur staat.  Door de Kerst even vergeten te posten (excuus hiervoor).

Bekijk in context

11 Reacties 11
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Heeft uw 2.4 GHz netwerk een naam die verschilt van uw 5GHz netwerk?

Carla1970
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja die hebben we idd een andere (gast) naam gegeven maar helaas...

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Uw eerste topic, dus : dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators/medewerkers ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.

 

Hieronder een opsomming van allerlei opties:

 

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk voor de gehele Deco set de 5Ghz band uitzetten
-Nu proberen met Nedis in te loggen op wifi.
-Zet 5GHz wifi weer aan.


Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantjes van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen met Nedis in te loggen op wifi.
-Daarna proberen “Snelle roaming” weer aan te zetten


Alleen voor de Nedis deurbel :
-Start de Deco app
-Staat de Nedis in de lijst ? Zo nee, stop dan.
-Kies Nedis deurbel
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen met de Nedis in te loggen op wifi.


-Het gastnetwerk aanzetten
-Nu proberen met de Nedis op het gastnetwerk in loggen.

Ook een mix van bovenstaande kan u proberen.
 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Carla1970 

Welkom hier op de Community. Wat onhandig dat de deurbel en de TP link set niet willen samenwerken. Ik zie dat @Pasi nog wat tips heeft gedeeld. Heb je die kunnen proberen en zat de gouden tip hier tussen?

Carla1970
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas… tot op heden heeft geen van de genoemde oplossingen tot een werkende Nedis deurbel geleid… wie heeft nog meer goede tips uit ervaring? 

Imackido

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

gisteren door ziggo de Deco boxen geïnstalleerd...op zich prima allemaal maar nu werkt mijn sedis video bel niet meer en krijg deze ook niet aan de praat en andere apparatuur lukt ook niet (zoals beveiliging camera's)...ik hoop dat iemand een oplossing heeft of moet ik vragen aan ziggo om de Deco maar weer te weg te halen?

 

Imackido

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik had dus op deze moeten reageren (excuus)....maar heb dus sinds gisteren hetzelfde probleem met mijn Nedis video deurbel en niks werkt...

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Imackido geeft niks, helemaal goed dat je hier even komt kijken. Want inderdaad, dergelijke kuren zijn niet zo handig.

Zoals ik je verhaal lees werkte het éérst wel, zonder de deco's? Dus met de verbinding via je modem? 

Hier vond ik een soort overzicht met vragen & antwoorden over de Nedis deurbel. Anders heeft @Pasi misschien nog een gouden tip? 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Jacob  schreef:

...Hier vond ik een soort overzicht met vragen & antwoorden over de Nedis deurbel. Anders heeft @Pasi misschien nog een gouden tip? 


Meer dan hier genoemd, zou ik zo niet weten.

Imackido

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Jacob en Passi, dank voor tips hierin want gelukkig werkt het nu wel. De oplossing was de tip om een gast account aan te maken met alleen 2.4 Ghz (want Nedis werkt alleen op 2.4 Ghz) en daar de bel mee te linken. Werkt nu prima, zowel thuis als van huis is er verbinding en haar scherp beeld als er iemand voor de deur staat.  Door de Kerst even vergeten te posten (excuus hiervoor).

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Imackido Helemaal top! Dan staat er dus vanaf nu niet iemand meer uren voor niks vol overgave op je deurbel te drukken, dat is ook wat waard 😉

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic