1
Vraag
2
Reacties
jaccies

Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

tp link deco m4 2,4Ghz wifi uitzetten

Hallo,

 

De Deco M4 geinstalleerd  maar ik wil de 2,4ghz  uitzetten kan dit ?

ik heb wel gezien in WIFI  daar staat hoofdnetwerk en daar kun je de 2,4GHZ  of de 5GHZ uitzetten, maar wat er alleen gebeurd is dat de SSID verdwijnt  maar het signaal  blijft .

Weet iemand of je het signaal kunt uitzetten ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jaccies
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Tp-link heeft een backhaul op 2.4 en 5Ghz  dus in werkelijkheid heeft iedere DECO 4 Wifi signalen ,voor de 2,4Ghz  en houd in de backhaul ( verborgen geen SSID) en het werkende signaal met SSID  dit geld ook voor de 5Ghz , en ik kreeg dit antwoord van Tp-link:

Hi, thank you for the patience.

The hidden network is used to create wireless backhaul for Deco Mesh and normal network devices are not able to connect this hidden backhaul.

It is also to be addressed that there is no security risk for this hidden backhaul.

For more details, it is suggested that you could have a look at this link:

https://community.tp-link.com/us/home/stories/detail/730

Bekijk in context

10 Reacties 10
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,


Ja, u kan 2,4GHz of 5GHz uitzetten. Aangezien beide frequenties dezelfde SSID gebruiken, zal deze altijd zichtbaar blijven.

Is het signaal wat u ziet, misschien het wifi signaal van uw Ziggo Modem/Router ( of van de buren ) ?


Leest u ook dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

Arrows

Level 9
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 54Likes

De Deco's gebruiken een verborgen draadloze netwerk voor onderlinge communicatie met elkaar. Het zou kunnen dat je deze nog ziet op een wifi scan. Deze gaan ook niet uit. Ook niet als ze bekabeld verbonden zijn.

jaccies
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ik gebruik 3 Deco's M4, Als ik WiFi analyzer op mijn mobiel  gebruik, zie ik bij de 3 stuks 2,4Ghz  de SSID naam erbij staan , zet ik 2,4Ghz bij hoofdnetwerk uit, dan blijven de  3stuks  2,4hz signaal aanwezig alleen de SSID naam valt weg , ik had verwacht dat de 3 signalen ook weg zouden vallen.

Ik zie dus 3 signalen  ook bij 5GHZ, en nee is niet van de buren 

jaccies
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

het zijn 3 signalen  van iedere Deco M4   ( heb er 3 )   , en de onderlinge communicatie zou volgens jou   via 2,4GHZ  gebeuren ?

jaccies
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

wat ze hier zeggen is het volgende:

Main Network:

Deco provides both 2.4GHz and 5GHz Wi-Fi networks with the same network name. If you want to use 2.4GHz or 5GHz Wi-Fi only, you can switch off the unwanted Wi-Fi band in the Deco app.

Note: For now, some Deco models do not support this feature, and it will be added via firmware updates in the future. 

dit vond ik hier https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1591/

 

Dus ik denk dat ze zover zijn dat ze de SSID hidden maken voor 2,4GHZ of 5GHZ, maar het signaal nog niet uitzetten.   Wie heeft dit ook zo gemerkt  als je bijv. het 2,4GHZ   uitvinkt in WiFi -   Hoofdnetwerk ??

jaccies
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Niemand die dit ook ziet wat ik zie op de wifi analyzer ter bevestiging ??

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@jaccies het hele mesh gebeuren berust op een onderlinge wifi verbinding zelf al zijn de units bekabeld. Voor het fast roaming principe is dit van belang.

 

jaccies
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ja maar als ik 2.4Ghz uitgeschakeld heb ( dit is toch de bedoeling van hoofdnetwerk 2.4Ghz of 5Ghz uit schakelen)  )   moet het signaal toch verdwijnen, heb toch nog een 5GHZ verbinding 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Die gedachte snap ik, ik weet dat een aantal modellen een dedicated extra wifi chip hebben de Triband modellen, deze gebruiken zover ik weet enkel 5 GHz als backhaul en onderlinge communicatie via wifi.

De Deco M4 hebben in ieder geval geen dedicated verbinding, die gebruiken de verbinding die de overige apparatuur ook gebruikt. 

 

Hoe dat verder te combineren is met het artikel waar je naar wijst durf ik niet te zeggen. Je zou inderdaad zeggen uit is uit.

De 5ghz verbinding die je noemt is voor de externe apparaten, dat zegt niet veel over interne verbindingen tussen de stations zelf.

 

Ik heb zelf geen Deco's ik kan dus niks bevestigen van je bevindingen.

jaccies
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Tp-link heeft een backhaul op 2.4 en 5Ghz  dus in werkelijkheid heeft iedere DECO 4 Wifi signalen ,voor de 2,4Ghz  en houd in de backhaul ( verborgen geen SSID) en het werkende signaal met SSID  dit geld ook voor de 5Ghz , en ik kreeg dit antwoord van Tp-link:

Hi, thank you for the patience.

The hidden network is used to create wireless backhaul for Deco Mesh and normal network devices are not able to connect this hidden backhaul.

It is also to be addressed that there is no security risk for this hidden backhaul.

For more details, it is suggested that you could have a look at this link:

https://community.tp-link.com/us/home/stories/detail/730

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic