1
Vraag
2
Reacties
Stoorzender

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

tp-link MR600 wil niet verbinden met ziggo modem

Ik heb een TP-Link MR600 4G backup router. Die doet het.

Ik heb een Ziggo connect box in bridge, die doet het ook.

Maar zodra ik deze met elkaar verbind werkt het niet. De TP-Link krijgt geen ip-adres toegewezen.

Andere router op de Ziggo connect box is geen probleem.

TP-Link MR600 op een ander modem of op een router aansluiten ook niet.

Maar met elkaar praten lukt niet.

 

Zelfs als ik tussen de WAN uitgang van de connect box en de router een switch plaats gaat het niet door, dus geen hardware probleem.

Doe ik diezelfde configuratie met een ander modem dan werkt het wel. Ik kan ook een standaard router achter de connect box plaatsen en daarop de TP-Link aansluiten, werkt  ook. Maar dan heb ik een grotere latency en een extra apparaat.

De zelfde TP-Link heb ik al vaker geplaatst bij zakelijke aansluitingen, maar dan met een vast IP-adres. Dat werkt ook gewoon. Het gaat dus fout op DHCP niveau. Maar bij een aansluiting zonder vast ip ben je afhankelijk van DHCP.

 

De enige keer dat het dus niet werkt is als ik de TP-Link aansluit op de connect box met de TP-Link ingesteld op DHCP voor zijn WAN aansluiting.

 

Wie heeft er een suggestie. Ik ben door mijn opties heen ....

 

23 Reacties 23
Stoorzender
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nou, ook weer omzeild. Die terugval naar Fast Ethernet doet zich alleen op poort 1 voor, router in poort 3 en niets aan de hand. Nou heb ik thuis toevallig ook een TP-Link router, die het altijd prima deed met de eerdere UBEE. 
Je zou haast zeggen dat TP-Link ruzie heeft met poort 1 van de Connect Box. Of omgekeerd de Connect Box ruzie met de TP-Link. In ieder geval is het geen gelukkige combinatie gebleken. Waarvan akte.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31060Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Het probleem waarbij de ethernet link naar 100 Mbps terugvalt na stroomloos maken van het SmartWifi modem komt mij niet onbekend voor, zelf ervaar ik dit ook op een Compal (in router mode) die ik beheer bij familie, met daarop een AP aangesloten. Ik heb even een foto erbij genomen en dit AP is daar ook op poort 1 aangesloten. Als ik het AP daarna loskoppel, dan blijft de link/activiteit-LED boven de poort knipperen, dat vind ik nog het vreemdst. Om dit op te lossen moet ik de modemrouter opnieuw opstarten via de webinterface. Meteen bij de installatie van het AP liep ik hier tegenaan.

 

Ik heb nog niet meegemaakt dat apparaten kortstondig een adres in 192.168.100.0/24 ontvangen na opnieuw opstarten, maar ben dit eerder wel op de community tegengekomen. Het AP dat ik hierboven noemde heb ik direct na installatie van een statisch IP-adres voorzien.

Stoorzender
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het blijft allemaal raadselachtig. Maar goed, het werkt nu. De MR600 staat nog even in de test maar kan binnenkort weer naar zijn eigen huis.

Dat de router kortstondig een ander subnet krijgt heb ik vaker gezien. Zal wel iets zijn met een standaardinstelling voordat de configuratie van Ziggo geladen wordt.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31060Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Het bestaan van 192.168.100.0/24 wordt verklaard doordat de webinterface op 192.168.100.1 bereikbaar is in zowel bridge als router mode, maar ik betwijfel of het de bedoeling is dat daarop (kortstondig) een DHCP-server actief is.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic