1
Vraag
2
Reageer en help mee
jbork73

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

te hoge ping tijd gebonden 21:00 tot 23:00

Rechtstreeks van het modem naar ziggo.nl  

 

300 packets transmitted, 294 packets received, 2% packet loss
round-trip min/avg/max = 10.000/50.680/640.000 ms

 

van mijn pc naar het modem 

 

ing statistics for 192.168.178.1:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 1ms, Maximum = 1ms, Average = 1ms

 

elke avond van 21:00 tot 23:00 

nu al meer dan een jaar last van 

GEEN Suggestie alleen oplossingen  graag 

 

nieuwe kabels  ze hebben zelfs mijn modem al compleet ge update  niets heeft geholpen 

 

 

 

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een kant en klare oplossing kan mogelijk alleen van Ziggo komen, als ze dieper in het systeem kijken en mogelijk een capaciteitsprobleem zien.

 

Maar het kan ook een beperking of een probleem met het signaal zijn, binnen de genoemde tijden.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem, binnen die tijden, de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hi @jbork73, van harte welkom op de Community! Ik zie dat @Bert al klaarstond om je te helpen, super! Wil je de gevraagde gegevens met ons delen? Dan kan de Community met je meedenken. 

jbork73
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hoi ik wil niet brutaal zijn maar ze hebben van ziggo mijn hele modem al eens compleet anders ingesteld niets heeft geholpen ik zij dat ik er een jaar ongeveer mee bezig was ze hebben alles uitgelezen niets helpt en mijn suggesties worden niet gehoord ik ben toch maar een klant die €89.- in de maand betaald voor een kut verbinding  das €1068.-  per jaar en een probleem in de buurt kast oplossen kunnen ze niet ben een beetje flouw van om zetings door te sturen waar jullie niets mee kunnen 

jbork73
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ping modem internet ziggo.nl 
300 packets transmitted, 294 packets received, 2% packet loss
round-trip min/avg/max = 10.000/50.680/640.000 ms



300 packets transmitted, 297 packets received, 1% packet loss
round-trip min/avg/max = 10.000/39.966/640.000 ms

 

300 packets transmitted, 299 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 10.000/30.434/450.000 ms

 

300 packets transmitted, 290 packets received, 3% packet loss
round-trip min/avg/max = 10.000/105.137/630.000 ms

 

300 packets transmitted, 293 packets received, 2% packet loss
round-trip min/avg/max = 10.000/114.095/600.000 ms

------------------------------------------------------------------------------------------------------

mijn ping pc modem 

Ping statistics for 192.168.178.1:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 1ms, Maximum = 1ms, Average = 1ms

 

Ping statistics for 192.168.178.1:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 1ms, Maximum = 5ms, Average = 2ms

 

Ping statistics for 192.168.178.1:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 1ms, Maximum = 4ms, Average = 2ms

 

 

 

jbork73
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

voor en na 21:00 tot 23:00 

10 packets transmitted, 10 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 10.000/14.000/20.000 ms

 

10 packets transmitted, 10 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 10.000/14.000/40.000 ms

 

10 packets transmitted, 10 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 10.000/16.000/30.000 ms

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@jbork73 shreef: "ze hebben van ziggo mijn hele modem al eens compleet anders ingesteld niets heeft geholpen ik zij dat ik er een jaar ongeveer mee bezig was ze hebben alles uitgelezen niets helpt en mijn suggesties worden niet gehoord"

 

"ben een beetje flouw van om zetings door te sturen waar jullie niets mee kunnen "

 

Dan zou ik nog maar eens goed rondkijken op dit forum wat er allemaal uit de gevraagde gegevens gehaald kan worden, van alle waarden die in je modem staan is volledig bekend wat dit zijn, wat de normaal waarden zijn en de afwijkingen weergeven en in de meeste gevallen wijst dit al snel naar een mogelijke oorzaak.

Er zitten een aantal zeer technische en praktisch ervaren ICTers op dit forum, die graag anderen op weg helpen en dat is te zien aan het aantal opgeloste zaken en daar zitten met regelmaat ook zaken bij die al maanden/jaren aan de gang zijn.

Als daarnaast de gegevens gelegd worden die een Ziggo moderator kan zien in de wijk, is een mogelijke oorzaak nog beter te pinpointen.

Een andere instelling van het modem zegt niet over je binnenkomend en uitgaand signaal.

 

Wil je geholpen worden, prima, geef dan de informatie waar om gevraagd wordt, dat is ook om een aantal mogelijke oorzaken uit te sluiten, dan kan duidelijker worden in welke richting beter gezocht moet worden.

Wil je dit niet, ook goed, dan veel succes verder gewenst.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem, binnen die tijden, de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

 
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic