1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Alio

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

tcp / ip (rate) limits

Hi,

Weet iemand watvoor en of er rate limiting wordt toegepast op ziggo verbindingen vwb aantallen connecties en/of packets per seconde en wat de beperkingen hier zijn? Ik heb namelijk een applicatie waarmee ik aan het testen ben die ongeveer 1100 open tcp connecties heeft en redelijk wat packets verwerkt (gemiddeld 1000 pps maar pieken naar 3000 pps) en af en toe neemt de latency enorm toe en wordt een groot deel van de packets gedropt. Ik heb net een nieuw modem gekregen omdat ik hier maar een paar uur per week last van had, maar nu heb ik er permanent last van 🙂

Op een bekabelde verbinding uiteraard, niet via wifi.

thnx!

Alex

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34961Posts
  • 2575Oplossingen
  • 17573Likes

De WAN-interface op DHCP instellen is voldoende, er zijn geen andere instellingen zoals PPPoE of MAC spoofing vereist. Houd er wel rekening mee dat alleen de router op het modem aangesloten kan worden, geen andere apparaten, deze ontvangen geen WAN-toegang.

Je kunt bridge mode aanvragen via dit formulier of de klantenservice.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34961Posts
  • 2575Oplossingen
  • 17573Likes

Vermoedelijk loop je tegen de limieten van (de Puma-chipset van) de CH7465 aan. Onderstaande levert mogelijk verbetering op:

Kun je inloggen op de webinterface van het modem via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en de firewall-instellingen zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall.

Alio
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oh, dan was mijn oude modem dus sneller 😂 😭

Ik had de ip flood detectie al uitgezet maar nu dan ook de icmp flood detectie. Het lost het probleem niet echt op. Maakt het nog uit om DMZ te gebruiken? Worden de packets dan met minder processing doorgestuurd oid? Heb het nu met port forwarding op een standaard IP in de dhcp range achter het modem draaien.

Volgende stap is zeker in bridge mode? Zou dat de boel verbeteren? Ik heb een netgear nighthawk R7800 in gebruik hier wat ik zou kunnen gebruiken.

Het is nogal duidelijk te zien op welk moment ik het nieuwe modem installeerde (met exact dezelfde setup):

Alio_0-1673279306065.png

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34961Posts
  • 2575Oplossingen
  • 17573Likes

Bij gebruik van een eigen router wordt bridge mode inderdaad sterk aanbevolen. Er is nu sprake van dubbele NAT.

Alio
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank! Ja dubbele NAT is inderdaad sowieso niet echt handig. Bridge mode nog niet eerder gedaan: Hoe moet ik het WAN interface van mijn netgear dan instellen? Gewoon DHCP of moet er ook iets van authenticatie/pppoe oid via de netgear worden gedaan?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34961Posts
  • 2575Oplossingen
  • 17573Likes

De WAN-interface op DHCP instellen is voldoende, er zijn geen andere instellingen zoals PPPoE of MAC spoofing vereist. Houd er wel rekening mee dat alleen de router op het modem aangesloten kan worden, geen andere apparaten, deze ontvangen geen WAN-toegang.

Je kunt bridge mode aanvragen via dit formulier of de klantenservice.

Alio
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ok, bridge mode actief en probleem opgelost! Thanks Tobias! 👊

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34961Posts
  • 2575Oplossingen
  • 17573Likes

Fijn om te lezen en graag gedaan.

Pasi

Level 19
  • 10649Posts
  • 509Oplossingen
  • 5903Likes

@Alio  schreef:

... Ik heb namelijk een applicatie waarmee ik aan het testen ben die ongeveer 1100 open tcp connecties heeft en redelijk wat packets verwerkt...

Een torrent site 😉 ?

Ziggo modem/routers gaan beslist door de knieën met dat soort aantallen.

Alio
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee een blockchain node... 😁

Maar nu heb ik dus ook net een next mini gekregen en die moet dan weer op een ethernet poort die nu het modem in bridge modus staat natuurlijk weer disabled is? Of kan er iets met vlans ofzo?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34961Posts
  • 2575Oplossingen
  • 17573Likes

De Next Mini kan achter de eigen router worden aangesloten. Bij Ziggo is er geen sprake van VLAN's, tenminste niet aan klantzijde.