Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik kijk naar al mijn apparaten op het modem en zie overal /24 achter het IP adres staan. Volgens de klantenservice staan de devices dan offline. Ik begrijp dit niet, heb problemen met een poort open te zetten van dit device
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo,
helaas is de helpdesk van Ziggo soms geheel niet technisch, maar om dan onzin te verklaren is natuurlijk niet nodig en helpt niemand. De vraag is natuurlijk wel, is deze helpdesk bedoelt voor vragen m.b.t. abonnementen e.d of voor werkelijk technisch vragen ? Voor dat laatste wordt u normaal gesproken naar o.a. dit forum verwezen.
Met de subnetmask wordt bepaald of IP nummers wel of niet in hetzelfde netwerk zitten. Als een apparaat een IP nummer heeft van 192.168.178.11 en de subnetmask is /24 ( = 255.255.255.0 ), dan betekent dat, dat het apparaat kan communiceren met alle apparaten op netwerk/IP-range 192.168.178.xxx ( = 192.168.178.1 t/m 192.168.178.255 ).
Een apparaat met 192.168.178.11 /24 kan NIET communiceren met een apparaat met IP nummer 192.168.179.10 /24, want subnetmask /24 ( 255.255.255.0 ) bepaald, dat beide IP nummers niet in één netwerk zitten.
Dus ook al zitten beide apparaten op één en dezelfde netwerkkabel, m.b.v. het Internet Protocol kunnen ze dan niet met elkaar communiceren.
Hallo,
helaas is de helpdesk van Ziggo soms geheel niet technisch, maar om dan onzin te verklaren is natuurlijk niet nodig en helpt niemand. De vraag is natuurlijk wel, is deze helpdesk bedoelt voor vragen m.b.t. abonnementen e.d of voor werkelijk technisch vragen ? Voor dat laatste wordt u normaal gesproken naar o.a. dit forum verwezen.
Met de subnetmask wordt bepaald of IP nummers wel of niet in hetzelfde netwerk zitten. Als een apparaat een IP nummer heeft van 192.168.178.11 en de subnetmask is /24 ( = 255.255.255.0 ), dan betekent dat, dat het apparaat kan communiceren met alle apparaten op netwerk/IP-range 192.168.178.xxx ( = 192.168.178.1 t/m 192.168.178.255 ).
Een apparaat met 192.168.178.11 /24 kan NIET communiceren met een apparaat met IP nummer 192.168.179.10 /24, want subnetmask /24 ( 255.255.255.0 ) bepaald, dat beide IP nummers niet in één netwerk zitten.
Dus ook al zitten beide apparaten op één en dezelfde netwerkkabel, m.b.v. het Internet Protocol kunnen ze dan niet met elkaar communiceren.
Top en helder antwoord. Bedankt!
"Ik begrijp dit niet, heb problemen met een poort open te zetten van dit device"
Is het openen van een poort inmiddels gelukt? @BetsieUmmels
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...