1
Vraag
2
Reacties
talloentje

Level 5
  • 55Posts
  • 6Oplossingen
  • 9Likes

stoppen met ongevraagd opslaan van emailadressen in 'Ziggo Mail Verzamelde adressen'

Nadat mijn e-mail account onlangs tot 2 keer toe werd geblokkeerd, omdat ik zgn. spam van mijn eigen e-mailadres zou versturen (vraag me nog steeds af: met welk belang zou ik zoiets doen??), heb ik veel problemen gehad. Inmiddels is alles zo goed als hersteld. Behalve de mailadressen van mijn contacten. Normaal werk ik altijd v/a mijn desktop op mijn Outlook-account alwaar die mailadressen van mijn contacten zijn opgeslagen. Naar nu blijkt zijn al die contact-mailadressen 'verdwenen'. Ik kon gelukkig weer inloggen op internet op mijn ziggo mailadres dus zocht ik naar mailadressen van mijn contacten. Toevallig klikte ik op de Ziggo Mail Verzamelde adressen. Daar stonden tot mijn grote verbazing zo'n 800 adressen opgeslagen waar ik NOOIT toestemming voor heb gegeven. Daaronder ook adressen van allerlei 'spam' verstuurders .... Ziggo gebeld, die mij geen stap verder konden helpen (zoals me afgelopen week vaker is overkomen). Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest, maar vooral dat iemand mij kan helpen om in elk geval ervoor te zorgen dat Ziggo voortaan zonder mijn toestemming geen e-mail adressen meer automatisch toevoegt aan die "Verzamelde adressen"? JUIST omdat hier e-mail adressen worden opgeslagen (door Ziggo) van OOK 'spam/phishing' verstuurders. Heel graag

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
talloentje
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 6Oplossingen
  • 9Likes

Beste Bert, Super Expert,  via een andere vraag over "verzamelde mail" heb ik denk ik de oplossing gevonden. Eentje die Ziggo zelf me ook had kunnen geven. Enige is nu nog dat ik alle mailadressen in mijn Outlook-account opnieuw moet gaan aanmaken. Maar gelukkig is dat te doen, dus daar kom ik wel uit. Dank in elk geval voor het meedenken.

Vriendelijke groet, Magda Talloen

Bekijk in context

talloentje
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 6Oplossingen
  • 9Likes

De oplossing voor mijn probleem werd gegeven in december 2018 door "bburgg" als je zoekt onder 'Verwijderen verzamelde adressen van Ziggo Webmail'. Deze luidde als volgt:

QUOTE Ja, je kan ze uit je Adresboek verwijderen door in Verzamelde adressen alle adressen te selecteren en daarna te verwijderen.
Ga dan ook direct even naar je Instellingen - E-mail en schakel bij het kopje Algemeen beide vinkjes bij Automatisch contactpersonen .... uit. Dan worden ze voortaan niet meer bewaard.  UNQUOTE

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Achter postcode en huisnummer is alles te vinden.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

talloentje
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 6Oplossingen
  • 9Likes

Beste Bert, het ontgaat me wat je precies bedoelt? Mijn postcode & huisnummer staan al op de door jou genoemde link.  Wat mis ik nu precies?

talloentje
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 6Oplossingen
  • 9Likes

Beste Bert, Super Expert,  via een andere vraag over "verzamelde mail" heb ik denk ik de oplossing gevonden. Eentje die Ziggo zelf me ook had kunnen geven. Enige is nu nog dat ik alle mailadressen in mijn Outlook-account opnieuw moet gaan aanmaken. Maar gelukkig is dat te doen, dus daar kom ik wel uit. Dank in elk geval voor het meedenken.

Vriendelijke groet, Magda Talloen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@talloentje  schreef:

Beste Bert, het ontgaat me wat je precies bedoelt? Mijn postcode & huisnummer staan al op de door jou genoemde link.  Wat mis ik nu precies?


Ik kan je privégegevens niet zien en of je dat ingevuld had, maar het is wel van belang als een Ziggo moderator zou willen helpen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Wat is de oplossing?

Ik heb die lijst nu ook gevonden, maar had geen idee dat dat bewaard werd in de webmail en hoe die te voorkomen.

En ik begrijp niet waarom je in Outlook alles opnieuw moet gaan aanmaken en ik heb Outlook al sinds 1997.

Mogelijk helpt je oplossing ook nog anderen die hier langskomen met hetzelfde probleem.

talloentje
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 6Oplossingen
  • 9Likes

De oplossing voor mijn probleem werd gegeven in december 2018 door "bburgg" als je zoekt onder 'Verwijderen verzamelde adressen van Ziggo Webmail'. Deze luidde als volgt:

QUOTE Ja, je kan ze uit je Adresboek verwijderen door in Verzamelde adressen alle adressen te selecteren en daarna te verwijderen.
Ga dan ook direct even naar je Instellingen - E-mail en schakel bij het kopje Algemeen beide vinkjes bij Automatisch contactpersonen .... uit. Dan worden ze voortaan niet meer bewaard.  UNQUOTE

talloentje
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 6Oplossingen
  • 9Likes

@Bertschreef:

Ik kan je privégegevens niet zien en of je dat ingevuld had, maar het is wel van belang als een Ziggo moderator zou willen helpen.

 

Oké, begrepen. Kun je me graag aangeven of er naast postcode & huisnummer nog meer ingevuld moet worden op de door jou genoemde link?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Achter postcode en huisnummer is alles te vinden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic