1
Vraag
2
Reageer en help mee
pijlgroms

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

standaard RJ45 connector

Waarom een standaard RJ45 connector niet comaptibel met met de Ziggo apparatuur. deze zijn namelijk een fractie groter dan die tool-les connectoren van Ziggo en zijn een crime om te installeren

Heb hier talloze RJ45 liggen die niet passen

17 Reacties 17
Pasi

Level 18
  • 9621Posts
  • 492Oplossingen
  • 5334Likes

Hallo,

WELKOM op dit openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators doordeweeks vaak binnen 3 werkdagen langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan Ziggo Community Ranks-08.png voor hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u beslist beter kunnen helpen dan de Helpdesk.

Rj45 is een wereld standaard waar iedereen zich aan houdt. Wat past er bij u niet ?

Als u een doorsteek RJ45 connector hebt, dan is het wel belangrijk, dat u nadat u de connector erop hebt geknepen, men de draadeindjes zo dicht mogelijk bij de connector afknipt ( ik gebruik daarvoor een mes ). Anders wil/kan de connector soms net niet ver genoeg erin.

wewanl

Level 16
  • 2292Posts
  • 23Oplossingen
  • 849Likes

Kan je foto's plaatsen want ik begrijp nu weinig van jouw probleem.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een RJ45 connector niet past in een RJ45 ingang op Ziggo apparatuur.

Garihd

Level 16
  • 1896Posts
  • 64Oplossingen
  • 1031Likes

U bedoeld deze uit de Ziggo shop?

https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/59711

Als het stekker deel niet past ligt dat toch echt bij de producent. 

Screenshot_20231016_184007_Chrome.jpg

Steefb

Level 20
  • 15693Posts
  • 2966Oplossingen
  • 7123Likes

Zijn het geen RJ11 Telefoon connectors? Die passen inderdaad niet.

Steefb_0-1697475151298.png

pijlgroms
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

th.jpg2th.jpg

Het zijn echt RJ45 connectors, welke alle 0,6 mm te breed zijn, en welke veel sneller en handiger te installeren zijn

Alle gereedshap heb ik er voor plus RJ45 pluggen en telefoon pluggen

RoWi.

Level 20
  • 18051Posts
  • 754Oplossingen
  • 6134Likes

Ze zijn dus te breed voor de ingang/female poort van de Ziggo Modem/router. 

Degene die niet passen heeft u niet via de Ziggo shop? Dat lijkt dan toch op een productie fout.

Op die Bovenste afbeelding met de uitstekende draadjes gaat natuurlijk nooit passen, maar dat weet u zelf ook.

pijlgroms
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat de RJ45 een wereld standaard id dat is mij bekend en de plug was er op geknepen en toch is nog steeds

0,6 mm te breed

Ik heb de Ziggo tool less geprobeerd maar wie die heeft uit gevonden weet ik niet maar het verdient geen prijs voor handigheid

Steefb

Level 20
  • 15693Posts
  • 2966Oplossingen
  • 7123Likes

Ik heb dit hier nog niet eerder gelezen. Logisch dat de fout bij jou gezocht wordt toch?

Er zitten ook 2 telefoon uitgangen op de Ziggo modems, die wil je toch niet proberen?

pijlgroms
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat zijn inderdaad door steek pluggen en die dienen afgeknipt te worden en een mm terug getrokken al vorens gekrompen te woorden

pijlgroms
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

RJ45 pluggen passen in de telefoon uitgang dat zijn RJ11 pluggen en niet geschikt voor netwerk

jansmarcel

Level 16
  • 1398Posts
  • 66Oplossingen
  • 685Likes

@Pasi voor de doorsteek (RJ45) connector is er een tang die krimpt en de draadjes voor de connector afsnijdt en dat in een keer. Ik heb hem nu ook in het gebruik en het werkt prima.

RoWi.

Level 20
  • 18051Posts
  • 754Oplossingen
  • 6134Likes

Te breed is een productie fout meer valt daar niet van te maken.

jansmarcel

Level 16
  • 1398Posts
  • 66Oplossingen
  • 685Likes

jansmarcel_1-1697478705362.png

@pijlgroms  Nee zeker niet. Er is voor deze pluggen een tang beschikbaar die dit in een keer doet: krimpen en de draadjes afknippen. Zie afbeelding.

Pasi

Level 18
  • 9621Posts
  • 492Oplossingen
  • 5334Likes

@jansmarcel  schreef:

@Pasivoor de doorsteek (RJ45) connector is er een tang die krimpt en de draadjes voor de connector afsnijdt en dat in een keer. Ik heb hem nu ook in het gebruik en het werkt prima.

Ik heb al 30 jaar ( misschien nog wel langer ) zo'n ouderwetse AMP tang en daar kan geen modern ding tegen op.

Maar inderdaad hij ( zij ? ) knipt niet 😉. Ik ga er met een scherp mes voor langs en zo breken die draadjes exact langs de voorkant van de stekker.

jansmarcel

Level 16
  • 1398Posts
  • 66Oplossingen
  • 685Likes

@Pasi  Dat geloof ik graag. Ik had ook zo'n minimaal 20 jaar oude tang. Regelmatig gebruik aantal keren per jaar. Door een motorisch probleem is/was het voor mij een crime om de draadjes, als ze op lengte waren, in de connector te krijgen. Het is me eigenlijk altijd gelukt tot ik vorig jaar misschien wel een zakjes slechte connectoren te pakken had en het me niet meer lukte een werkende connector aan de kabel te krijgen. Dan is dit een verademing. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74587Posts
  • 5106Oplossingen
  • 21664Likes

In 20 jaar honderden passende UTP kabels gemaakt voor honderden situaties modem/routers/switches/access points enz. met allerlei merken stekkers door de jaren heen en nog nooit een niet passende stekker tegengekomen.

@pijlgroms Waar heb je die gekocht?

caesar

Level 17
  • 4133Posts
  • 70Oplossingen
  • 1323Likes

@Bert 

En toch komen dit soort problemen voor. Jaren geleden moest ik hier de rechtbank in een weekend verhuizen. Met zeker een derde van de patches lukte het niet een goede verbinding te krijgen. Het viel mij op dat de RJ45 stekkertjes wat ruim in de chassisdelen zaten. Toen leende ik wat kabeltjes van de KPN, en geen probleem. die zaten strak in de chassisdelen. Als je zo'n stekertje een beetje scheef duwde sprongen de contactveertjes uit de gleufjes. Toen hebben we in het weekend honderden nieuwe patchkabels laten aanrukken, zodat ze op maandag konden werken.

Die RJ45 spullen hebben natuurlijk maattoleranties. Als je pech hebt dan passen ze niet goed op elkaar.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic