Cerrone
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

spontane herstart Connect box.

Hallo,

Bijna elke dag herstart de Connect box zich.Heb nieuwe splitter en kabels gekregen,geen verbetering. Hieronder de down en upstream gegevens.Wifibooster i.p.v eigen router geplaatst,ook geen verbetering.  Connect box staat niet in bridge,booster als apart Wifi-accespoint. 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1730000000-138256 qam17
2610000000-1.738256 qam2
3618000000-238256 qam3
4626000000-2.538256 qam4
5634000000-2.737256 qam5
6642000000-2.537256 qam6
7650000000-1.938256 qam7
8658000000-1.438256 qam8
9666000000-0.738256 qam9
10674000000-0.538256 qam10
11682000000-0.238256 qam11
12690000000-0.438256 qam12
13698000000-0.538256 qam13
14706000000-138256 qam14
15714000000-138256 qam15
16722000000-1.438256 qam16
17602000000-138256 qam1
18738000000-0.238256 qam18
19746000000-0.238256 qam19
20754000000-0.738256 qam20
21762000000-1.438256 qam21
22770000000-2.536256 qam22
23778000000-2.737256 qam23
24786000000-2.738256 qam24



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked38.95600
2Locked38.610
3Locked38.670
4Locked38.670
5Locked37.680
6Locked37.6190
7Locked38.6160
8Locked38.970
9Locked38.940
10Locked38.9230
11Locked38.9400
12Locked38.6230
13Locked38.9210
14Locked38.980
15Locked38.987621
16Locked38.980412
17Locked38.9530
18Locked38.9200
19Locked38.6210
20Locked38.980
21Locked38.980
22Locked36.6207759891256270
23Locked37.675670
24Locked38.631

 

Gebundelde upstream-kanalenKanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
15090000047.8512064 qam2
25780000048512064 qam1
33710000045.8512064 qam4
44400000046.5512064 qam3
52860000047.8256064 qam6
63180000047.8256064 qam5



Gebundelde upstream-kanalenKanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1ATDMA0000
2ATDMA0010
3ATDMA0000
4ATDMA0010
5ATDMA0010
6ATDMA0010
1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cerrone
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Wegens herstel na operatie nog geen mogelijkheid gehad om te reageren.Maandag is de aop vervangen en na een diepe reset is het nog niet voorgekomen dat het modem opnieuw gaat opstarten.Opgelost dus.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 45155Reacties
  • 2679Oplossingen
  • 9764Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de laatste dagen Netwerk historie nog laten zien?

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Cerrone
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Maandag komt er een monteur.Modem lijkt diepe reset te krijgen want moet alles opnieuw instellen wat aan de wifi hangt.

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 4113Reacties
  • 400Oplossingen
  • 848Likes

Hi @Cerrone

Dat is wel heel vaak als je modem bijna elke dag herstart. Fijn dat er een monteur langskomt maandag, laat je ons weten hoe het gaat nadat hij langs is geweest? 

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 5434Reacties
  • 371Oplossingen
  • 891Likes

70A745A3-C22F-48C2-A7C4-5E622414E395.jpeg

 op kanaal 22  zit een bak ruis mogelijke oorzaak is een niet goed afgeschermde connector of splitter versterker of een verouderd aop

 

zou je zoals @Bert ook al vroeg een foto

kunnen maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt)

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2260Reacties
  • 352Oplossingen
  • 349Likes

Goedemiddag @Cerrone, als ik het goed lees is de monteur inmiddels langsgeweest. De hoofdaansluiting is vervangen, hoe gaat het sindsdien? 

Cerrone
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Wegens herstel na operatie nog geen mogelijkheid gehad om te reageren.Maandag is de aop vervangen en na een diepe reset is het nog niet voorgekomen dat het modem opnieuw gaat opstarten.Opgelost dus.

Bekijk in context

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2260Reacties
  • 352Oplossingen
  • 349Likes

Begrijpelijke reden @Cerrone! Wel fijn dat je alsnog dit hebt laten weten, thanks hiervoor! En natuurlijk top dat het opgelost is!

Veel succes met het verdere herstel en alvast een fijn weekend! 

Uitgelicht topic