EmielvdBurg

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

spamfilter Ziggo te sterk ingesteld

Als ik inlog op "Ziggo mail" zie in de spam een groot aantal mailberichten hetwelk geen spam zijn en welke berichten dus niet mijn Postvak In bereiken. Onder andere mails van de Limburger worden als spam aangemerkt. Kan ik zelf dit aanpassen of dient dit vanuit Ziggo te worden gedaan?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Om Ziggo dit het snelst te laten weten, sleep of verplaats de mails uit de spam map via IMAP of in de webmail naar de inbox, daar leert de spamfilter van en als er veel mails verplaatst worden, wordt gekeken en de spamfilter handmatig aangepast.

Bekijk in context

Boris de Kat

Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

Je kan ook het direct aan het spamfilter vertellen:

2022-02-07 (3).png

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Om Ziggo dit het snelst te laten weten, sleep of verplaats de mails uit de spam map via IMAP of in de webmail naar de inbox, daar leert de spamfilter van en als er veel mails verplaatst worden, wordt gekeken en de spamfilter handmatig aangepast.

Boris de Kat

Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

Je kan ook het direct aan het spamfilter vertellen:

2022-02-07 (3).png

EmielvdBurg
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor de reactie

EmielvdBurg
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt 

Jørgen

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dit doe ik al een paar weken en nog komen mails die eerder als "niet ongewenst" zijn aangemerkt in de spam box terecht.... heel vervelend

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Waanzinnig irritant dat je steeds mails die je al eerder hebt aangekaart als "niet gewenst" nog steeds verschijnen in je inbox. Ik kan mij voorstellen dat je ze dan gewoon nooit meer wilt zien, @Jørgen . Het spamfilter van Ziggo leert constant en het is dan ook belangrijk om mails wel te blijven markeren als ongewenst of afzenders al onveilig. Op die manier wordt dat op den duur zeker door de spamfilter opgepakt en worden de mails tegengehouden en gelijk in spam geplaatst. 

Dit soort mails glippen er vaak doorheen, omdat mensen die spam/phishing verspreiden vaak gebruik maken van veel verschillende e-mailadressen. Op die manier omzeilen ze spamfilters en weten ze dus alsnog een hoop mensen te bereiken.

 

Dit is een klassiek geval van "de aanhouder wint". Blijf ze markeren en stel eventueel een filterregel (gebaseerd op e-mailadres of trefwoorden) in.

Jørgen

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het is vooral omgekeerd erge vervelend, ik moet nu m’n spambox erg goed blijven controleren omdat ‘normale’ mail daar onterecht naar toe verplaatst wordt (bv van visa, wil die toch graag in mijn inbox). Ook dat pikt t filter niet goed op.

Uitgelicht topic