1
Vraag
2
Reacties
Hittjo Hummelen

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

solarman

solarman smart app vraagt om 5G verbinding. Op mijn Samsung s8 heb ik die. Die is geverifieerd door Ziggo. Desondanks zegt die dat mijn device (de modem) only support 2.4G frequency band. Current Wifi frequency band is 5G. Druk ik op modify, dan verbindt die met Ziggoxxxxx-5Ghz, maar dat lukt hem niet. Hij blijft het dan proberen zonder resultaat. 

Ondertussen registreert hij niet de zonnepanelen. Wel kan ik van vorige maand tot ongeveer half mei de resultaten oproepen die hij heeft overgenomen van omnik portal. 

o ja: de netwerksnelheid van de 5G verbinding geeft nu 195Mbps aan. 

(bij Ziggo xxxx-2.4Ghz nu 144Mbps, maar dat heeft er denk ik niets mee te maken) 

IK ben een alfa en geen beta!

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Hittjo Hummelen
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Problemen opgelost! Ik moest inderdaad juist de 2.4 verbinding hebben, maar toen ik daar achter was, waren de problemen nog niet opgelost.  Contact met Solarman gezocht via de leverancier van de zonnepanelen. Zeiden, dat ze geen oplossing hadden, maar - o wonder - na een dag deed alles het. Dus er is een update geweest, die heeft hersteld. Een goede tip blijft bij de problemen bij de router: Reset niet alleen telkens, maar ga - als dit niet helpt - eens terug naar  de fabrieksinstellingen. Voer dan wel meteen het oude wachtwoord in, anders moet je alle aangesloten toestellen opnieuw instellen.  

Bekijk in context

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Ah, fantastisch dat alles weer in kannen en kruiken is @Hittjo Hummelen. Fijn dat je dit ons laat weten en ook de oplossing deelt. Daar help je ook weer andere gebruikers mee. Mocht er in de toekomst wat zijn, dan weet je ons hier te vinden.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Hittjo Hummelen dat is inderdaad merkwaardig. Laten we samen even de puzzel proberen op te lossen!

Kan je andere apparaten wel koppelen met je 5 Ghz verbinding? Ik weet dat er eerder een topic was met tips en advies voor het koppelen van zonnepanelen. Lees dit maar eens. 

Als je het modem eens naar de fabrieksinstellingen terugzet en dan opnieuw verbinding maakt, lukt het dan wel? We horen het graag! 

 

Hittjo Hummelen
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

ik kom er niet uit. 

Ik heb de modem naar de fabrieksinstellingen teruggezet. resultaat: noppes. Ik kan mijn chromebook laptop. wel met 5G verbinden. . Ook op het chromebook lukt het niet. ik heb geprobeerd de modem een ander ip adres te geven dus niet 192.. maar 10.10...

maar dan doet die helemaal niets, en ik kan daar niets mee. Het herstel naar de 192 heeft mee een uur gekost. 

Maar als ik nu 10.10.100.254 intik op mijn pc, dan krijg ik niets. 

Ik krijg nu bij het zoeken naar de collector (606053313) de mededeling dat hij het netwerk niet kan vinden. Dat ga ik morgen nog eens proberen, wanneer de zon schijnt. 

De omvormer is dus een omnik internal data collector. zie voor nog wat gegevens bijlage20210702_153642.jpg

 

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Hittjo Hummelen

Spijtig dat het je nog steeds niet is gelukt de zonnepanelen werkend te krijgen.
Zelf heb ik geen zonnepanelen ( don't shoot me ) maar mijn collega wel. Heb hem even om hulp gevraagd in deze kwestie, maar hij gaf aan dat het ten eerste niet is aan te raden met wifi te verbinden maar bekabeld. Daarnaast mocht wifi de enige optie zijn, dan is het 5GHZ niet het advies maar het 2,4 GHZ netwerk wel. 
Ik zou dan ook aanraden het 2,4 GHZ netwerk eens te testen.

Mocht dat ook niet lukken, dan zou je dit via de leverancier kunnen navragen van de zonnepanelen voor verdere ondersteuning.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Al lezende, worden o.a. de onderstaande 'zaken' vermeld, maar duidelijk wordt het mij niet. Welke kan nu wel/niet verbinden ?

- Zonnepanelen
- Solarman smart app

- Omnik internal data collector

- "...de netwerksnelheid van de 5G verbinding geeft nu 195Mbps aan...

Misschien eens vanaf de basis ( Ziggo modem/router ) testen of daarvan de 5GHz het wel/niet doet, m.b.v. allerlei andere apparaten. Als die wel met 5GHz van de ZMR kunnen verbinden, dan pas de volgende stap maken en het volgende 'probleem' ( ? ) apparaat proberen/testen.

Overigens heeft 5GHz wifi wel het kortste bereik, dus zijn de afstanden tussen beide ( welke dan ook ) te groot, dan zal 2,4GHz wifi beter zijn, omdat daarvan het bereik groter is.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Hittjo Hummelen, we hebben al een tijdje niks van je gehoord. Heb je de stappen van @Jamyla en @Pasi al doorgelopen? Of is het probleem al opgelost? We horen het graag.

Hittjo Hummelen
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Problemen opgelost! Ik moest inderdaad juist de 2.4 verbinding hebben, maar toen ik daar achter was, waren de problemen nog niet opgelost.  Contact met Solarman gezocht via de leverancier van de zonnepanelen. Zeiden, dat ze geen oplossing hadden, maar - o wonder - na een dag deed alles het. Dus er is een update geweest, die heeft hersteld. Een goede tip blijft bij de problemen bij de router: Reset niet alleen telkens, maar ga - als dit niet helpt - eens terug naar  de fabrieksinstellingen. Voer dan wel meteen het oude wachtwoord in, anders moet je alle aangesloten toestellen opnieuw instellen.  

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Ah, fantastisch dat alles weer in kannen en kruiken is @Hittjo Hummelen. Fijn dat je dit ons laat weten en ook de oplossing deelt. Daar help je ook weer andere gebruikers mee. Mocht er in de toekomst wat zijn, dan weet je ons hier te vinden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic