HS

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

sneller internet

Ik wilde mijn internetsnelheid verhogen van 25 Mbps naar 50 Mbps. Daarvoor kreeg ik een Mediabox thuisgestuurd. Hoewel ik niet helemaal snap waar die dan voor nodig is, heb ik toch maar geprobeerd om die te installeren volgens de instructie. Dat lukt echter niet. Ik krijg steeds een foutmelding 'err sp 0.1.6'. Ik lees dat ik beslist niet de eerste ben die hier tegenaan loopt maar heb werkelijk geen idee of ik dit zelf kan oplossen en zo ja, hoe dan.

18 Reacties 18
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Dit is een klant helpt klant forum.

De Mediabox zal bij het abonnement horen en die krijgt u dan standaard ( altijd ) toegestuurd. Of u die wilt gebruiken, dat mag u natuurlijk zelf bepalen.  Maar deze dient u dan natuurlijk wel goed te bewaren, want de box heeft u in bruikleen.

Hoe hebt u de box aangesloten? Kan u daarvan wat foto's maken?

HS
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de mediabox precies zo aangesloten als in de instructie stond. Maar als ik het goed begrijp, heb ik die dus helemaal niet nodig om sneller internet te krijgen? In dat geval laat ik hem lekker in de doos zitten 😊

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Is je internetsnelheid al hoger op je Technicolor modem?
Welk Technicolor modem heb je precies?

 

De Mediabox die je hebt toegestuurd gekregen geeft wel een mooie manier om TV te kijken.

De melding die je krijgt kan door een niet retourgeschikte aansluiting komen of door nog niet geactiveerd zijn.

 
RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Welke mediabox de XL soms?

Als alleen de snelheid wordt veranderd is een mediabox op gestuurd krijgen vreemd, een andere modem/router lijkt logischer.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Van 25 naar 50 vereist een ander abonnement, de 25 valt onder een oud abonnement wat niet meer bestaat.

De abonnementsvormen zijn verminderd naar een zeer beperkt aantal, om het aantal abonnementen te veréénvoudigen voor de klant en Ziggo zelf, er waren te veel abonnementen met te veel uitzoneringen die alleen maar vergissingen veroorzaakten met alle gevolgen van dien.

 

En in TV start zit al een Mediabox XL.

 
RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Bijna elke huidige wijziging heeft een nieuw abonnement tot gevolg. Wat de diverse uitzonderingen betreft  dat heeft VodafoneZiggo zichzelf aangedaan, en nog steeds maken ze het zichzelf en ons de klant moeilijk. Daar zullen we het maar niet overhebben.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Hoezo moeilijk, hoe minder verschillende abonnementen, hoe simpeler het wordt.

Is Ziggo het aan het veréénvoudigen en overzichtelijker aan het maken, is het weer niet goed.

Je hebt alleen te maken met een overgangstijd.

Ik heb het als klant niet moeilijk, begrijp niet waar je het over hebt.

 
RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Heel eenvoudig lever elke klant dezelfde Mediabox, faseer hoedan ook de MBXL uit, dat scheelt een boel ellende en vragen. Maak opname in de cloud een extra pakket. Het gaat de goede kant op maar het kan nog veel beter.

Lever 1 standaard TV pakket niet de vreemde huidige 3, laat de klanten de keuze voor de bijgeleverde pakketten. Het enige wat ik nu met TV Start niet heb is cloudopname.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

"Heel eenvoudig lever elke klant dezelfde Mediabox, faseer hoe dan ook de MBXL uit,"

 

Dat zal mogelijk ooit vast de uiteindelijke bedoeling zijn, maar je vervangt niet zomaar even 1.300.000 Mediaboxen XL, terwijl er nu al geen 2e of 3e Next aan de huidige Next klanten te leveren is vanwege de grote aanvraag.

 
RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat aantal MBXL exemplaren in omloop lijkt mij enigzins overdreven tenzij de voorganger de Horizonbox wordt mee geteld, de grote aanvraag van de Next zal ook meevallen.

Ter onderbouwing waarom de MBXL uitfaseren omdat deze geen meerwaarde heeft of de ingebouwde modem/router moet volledige ondersteuning houden, Ziggo geeft zelf al aan dit niet te willen, dan moeten ze die box niet aan nieuwe klanten uitleveren.

 

HS
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de TC7210.

En hoe wordt die mediabox geactiveerd? Moet ik daarvoor Ziggo bellen of kan ik dat zelf?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

"Dat aantal MBXL exemplaren in omloop lijkt mij enigzins overdreven tenzij de voorganger de Horizonbox wordt mee geteld, de grote aanvraag van de Next zal ook meevallen."

Geenzins overdreven, zie dit forum en de gegevens die er zijn op de Vodafone corporate website, de Horizon is ook Mediabox XL gaan heten dus tesamen 1,3 miljoen + Mediaboxen XL en een half miljoen Nexten, vergeet niet dat Ziggo zo'n 4 miljoen klanten heeft.

 

"Ter onderbouwing waarom de MBXL uitfaseren omdat deze geen meerwaarde heeft of de ingebouwde modem/router moet volledige ondersteuning houden,"

Dat blijft ook zo als dit nu zo is en de nieuwe software erop komt.

Nieuwe klanten krijgen een Connect box en een Mediabox XL.

 
 
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@HS De Mediabox XL zou al geactiveerd moeten zijn bij binnenkomst, maar die heeft wel een retourgeschikte aansluiting nodig.
Mogelijk is er ergens een onderdeel wat niet retourgeschikt is in je coax systeem.

Bij nieuwe apparatuur heb je installatiegarantie, dus onderdelen die je daarvoor nodig hebt kunnen gratis worden toegestuurd of als er meer moet gebeuren wordt dit gratis door een Ziggo monteur uitgevoerd.

 

Op zoek naar de oorzaak:

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

 
RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat kan toch levert het blijven inzetten van de XL ook de nodige extra kosten op, net als het geval lijkt bij de topic starter.

 

Hier zullen we het verder bij laten dit blijven nutteloze gesprekken.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Extra kosten? 1,3 miljoen nieuwe Nexten, dat zijn extra kosten.

 
RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

En een monteur kost niks? Zoals ik al schreef een nuttloos gesprek.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

De monteur moet ook komen als je Next het niet doet door verbindingsproblemen, waar het hier op lijkt, dat maakt dus niet uit.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @HS! Mijn excuses voor mijn late reactie allereerst. Het is erg druk en ik zie je topic daarom nu pas 😞

Is het nog gelukt om de mediabox te installeren zonder foutmelding? Zoals @Bert al aangaf zit er waarschijnlijk een onderdeel in je aansluiting dat niet retourgeschikt is en waardoor de mediabox niet online komt. Mocht je nog steeds problemen ervaren, dan is het raadzaam om hier een foto te plaatsen van je (hoofd)aansluiting thuis zodat we dit samen met je kunnen beoordelen op afstand.

 

We horen graag!

Uitgelicht topic