Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Zoekenhgp1
Level 4

snelheid afgenomen met 90% na nieuwe mediabox

Dag,

 

Context:

Ik heb enige tijd geleden een nieuwe mediabox gekregen. Tevens heb ik een maand later 2 stekkerboosters aangevraagd. Ik heb toen een deco M4 (AC1200) toegestuurd gekregen. Geen probleem gebruik ik die. Ik heb ze btw nog niet aangesloten. 

 

Probleem:

Gedurende afgelopen periode is op enig moment mijn snelheid teruggelopen van 600mbps naar 60mbps.

Komt dit door de nieuwe mediabox of iets anders.

 

Graag advies en oplossing.

 

Alvast bedankt!!

 

mvg,

Dick

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @Zoekenhgp1

 

Na het uitlezen van je modem kom ik geen problemen tegen. Het signaal ziet er goed uit, de bootfile van het modem draait ook op 600Mb. Kortom, er is dus geen reden waarom je problemen zou mogen ervaren met de snelheid.

Gezien dat wel het geval is, ben ik benieuwd of je het modem al eens hebt herstart naar de fabrieksinstellingen volgens deze instructies.

Bekijk in context

0 Kudos
25 Reacties 25
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Is dat met een netwerkkabel op een PC/laptop gemeten?

Of via wifi?

0 Kudos
Zoekenhgp1
Level 4
Topicstarter

dit is via de wifi op een Imac gemeten. Andere apparaten zijn nog langzamer. Wifi was voorheen ca 500mbps dus iets langzamer maar dat is geen probleem

 

0 Kudos
Zoekenhgp1
Level 4
Topicstarter

fyi ik heb een modem met daarbij een wifibooster destijds aangeschaft

 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

OK, duidelijk, dan lijkt er iets met de Deco's niet goed te gaan.

Ik heb geen ervaring met de Deco's, maar @Pasi des te meer, mogelijk kan hij je op weg helpen.

 

Hij komt langs als / zodra hij online is.

0 Kudos
Zoekenhgp1
Level 4
Topicstarter

ik heb de deco's nog niet aangesloten, ik werk nog in de oude configuratie met een nieuwe mediabox, dus modem, wifibooster ziggo C7

0 Kudos
Pasi
Level 19

Hallo,

Voordat u de Deco's aansluit, leest u eerst dit eens : Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

0 Kudos
Zoekenhgp1
Level 4
Topicstarter

hi Dat ga ik doen maar dat is niet het probleem zie string onderstaand

0 Kudos
Zoekenhgp1
Level 4
Topicstarter

aanvulling kan het zijn dat er een verkeerde instellingen van mijn snelheid is ingesteld toen ik de nieuwe mediabox heb gekregen? bijv standaard snelheid oid?

0 Kudos
Pasi
Level 19

@Zoekenhgp1  schreef:

aanvulling kan het zijn dat er een verkeerde instellingen van mijn snelheid is ingesteld toen ik de nieuwe mediabox heb gekregen? bijv standaard snelheid oid?


Dat kan natuurlijk altijd gebeuren. Maar de eerste test, in dit soort situaties, is een downloadtest met een netwerkkabel rechtstreeks op de Ziggo Modem/Router en dan graag meerdere tests. Zo hebt u een goede basis, om dit soort problemen op te lossen.

Zoekenhgp1
Level 4
Topicstarter

Bekabeld, zelfde resultaat, ietwat hoger. ipv 60 nu 65mbps dus niet significant anders.

4 tests met 4 verschillende servers

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Als je nu wilt kijken hoe de snelheid via wifi is?

Hebben de 2,4 en 5 GHz dezelfde wifinaam?

Dan is het mogelijk dat je huidige apparatuur verbinding heeft via de 2,4 GHz en zodoende een lage snelheid.

Geef 2,4 en 5 GHz verschillende namen en maak verbinding met de 5 GHz.

0 Kudos
Zoekenhgp1
Level 4
Topicstarter

uhm ....... ik heb maar 1 mogelijkheid?!?!

 

Ik heb die mogelijkheid al een tijdje niet meer of hij is voor mij verborgen? Hoe kan ik dit zien en doen?

 

0 Kudos
Zoekenhgp1
Level 4
Topicstarter

Dag, Ik hoopte nog een reactie te krijgen. maar helaas niet.

 

Alle mogelijkheden die geadviseerd zijn, had ik al (ziggo.nl) en heb ik nu wederom geprobeerd.

 

Kan er iemand checken wat de statussen van mijn modem, booster en of mediabox zijn. Of mij laten hoe weten wat er gaande is. Alle devices geven dezelfde of lagere snelheid aan. Dit geldt voor tel, laptop, tablet en PC.

0 Kudos
Pasi
Level 19

 


@Zoekenhgp1  schreef:

Bekabeld, zelfde resultaat, ietwat hoger. ipv 60 nu 65mbps dus niet significant anders.

4 tests met 4 verschillende servers


 


@Zoekenhgp1  schreef:

...Gedurende afgelopen periode is op enig moment mijn snelheid teruggelopen van 600mbps naar 60mbps...



Afgezien van uw wifi snelheid, wat is de internet snelheid van uw abonnement ?

0 Kudos
Zoekenhgp1
Level 4
Topicstarter

600mbps

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@Zoekenhgp1 u noemt een andere mediabox die mag naturlijk geen invloed hebben op het netwerk. Dat geschreven hebbende welk model? De Next of de mediabox XL, deze laatste kan bij een verkeerde aansluit methode wel veel ellende veroorzaken. Kortom gaat het om de Mediabox XL dan mag er geen netwerk kabel vanaf deze box naar de modem/router.

Zoekenhgp1
Level 4
Topicstarter

ik heb een mediabox XL er gaat geen netwerkkabel van deze box naar de router. Daar waar de kabel binnenkomt staat het smart wifi modem, van dit modem gaat er een netwerkkabel naar de (op advies van uw monteur destijds aangeschafte) wifibooster (met internetkabel zwart. Dit heeft tot de omwisseling van de mediabox XL goedgewerkt.

 

Zoekenhgp1_1-1640636263229.png

 

Zoekenhgp1_0-1640636212217.png

 

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Dat is dus goed de MB XL heeft namelijk een ingebouwde modem/router.

 

Voor de gegevens wat de verbinding betreft daarvoor kunnen gevens in de Modem gevonden worden.

 

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

Zoekenhgp1
Level 4
Topicstarter

helaas via deze link kom ik niet bij mijn smart wifi modem

0 Kudos