Dag,
Context:
Ik heb enige tijd geleden een nieuwe mediabox gekregen. Tevens heb ik een maand later 2 stekkerboosters aangevraagd. Ik heb toen een deco M4 (AC1200) toegestuurd gekregen. Geen probleem gebruik ik die. Ik heb ze btw nog niet aangesloten.
Probleem:
Gedurende afgelopen periode is op enig moment mijn snelheid teruggelopen van 600mbps naar 60mbps.
Komt dit door de nieuwe mediabox of iets anders.
Graag advies en oplossing.
Alvast bedankt!!
mvg,
Dick
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemiddag @Zoekenhgp1
Na het uitlezen van je modem kom ik geen problemen tegen. Het signaal ziet er goed uit, de bootfile van het modem draait ook op 600Mb. Kortom, er is dus geen reden waarom je problemen zou mogen ervaren met de snelheid.
Gezien dat wel het geval is, ben ik benieuwd of je het modem al eens hebt herstart naar de fabrieksinstellingen volgens deze instructies.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Is dat met een netwerkkabel op een PC/laptop gemeten?
Of via wifi?
dit is via de wifi op een Imac gemeten. Andere apparaten zijn nog langzamer. Wifi was voorheen ca 500mbps dus iets langzamer maar dat is geen probleem
fyi ik heb een modem met daarbij een wifibooster destijds aangeschaft
OK, duidelijk, dan lijkt er iets met de Deco's niet goed te gaan.
Ik heb geen ervaring met de Deco's, maar @Pasi des te meer, mogelijk kan hij je op weg helpen.
Hij komt langs als / zodra hij online is.
ik heb de deco's nog niet aangesloten, ik werk nog in de oude configuratie met een nieuwe mediabox, dus modem, wifibooster ziggo C7
Hallo,
Voordat u de Deco's aansluit, leest u eerst dit eens : Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community
hi Dat ga ik doen maar dat is niet het probleem zie string onderstaand
aanvulling kan het zijn dat er een verkeerde instellingen van mijn snelheid is ingesteld toen ik de nieuwe mediabox heb gekregen? bijv standaard snelheid oid?
@Zoekenhgp1 schreef:aanvulling kan het zijn dat er een verkeerde instellingen van mijn snelheid is ingesteld toen ik de nieuwe mediabox heb gekregen? bijv standaard snelheid oid?
Dat kan natuurlijk altijd gebeuren. Maar de eerste test, in dit soort situaties, is een downloadtest met een netwerkkabel rechtstreeks op de Ziggo Modem/Router en dan graag meerdere tests. Zo hebt u een goede basis, om dit soort problemen op te lossen.
Bekabeld, zelfde resultaat, ietwat hoger. ipv 60 nu 65mbps dus niet significant anders.
4 tests met 4 verschillende servers
Als je nu wilt kijken hoe de snelheid via wifi is?
Hebben de 2,4 en 5 GHz dezelfde wifinaam?
Dan is het mogelijk dat je huidige apparatuur verbinding heeft via de 2,4 GHz en zodoende een lage snelheid.
Geef 2,4 en 5 GHz verschillende namen en maak verbinding met de 5 GHz.
uhm ....... ik heb maar 1 mogelijkheid?!?!
Ik heb die mogelijkheid al een tijdje niet meer of hij is voor mij verborgen? Hoe kan ik dit zien en doen?
Dag, Ik hoopte nog een reactie te krijgen. maar helaas niet.
Alle mogelijkheden die geadviseerd zijn, had ik al (ziggo.nl) en heb ik nu wederom geprobeerd.
Kan er iemand checken wat de statussen van mijn modem, booster en of mediabox zijn. Of mij laten hoe weten wat er gaande is. Alle devices geven dezelfde of lagere snelheid aan. Dit geldt voor tel, laptop, tablet en PC.
@Zoekenhgp1 schreef:Bekabeld, zelfde resultaat, ietwat hoger. ipv 60 nu 65mbps dus niet significant anders.
4 tests met 4 verschillende servers
@Zoekenhgp1 schreef:...Gedurende afgelopen periode is op enig moment mijn snelheid teruggelopen van 600mbps naar 60mbps...
Afgezien van uw wifi snelheid, wat is de internet snelheid van uw abonnement ?
600mbps
@Zoekenhgp1 u noemt een andere mediabox die mag naturlijk geen invloed hebben op het netwerk. Dat geschreven hebbende welk model? De Next of de mediabox XL, deze laatste kan bij een verkeerde aansluit methode wel veel ellende veroorzaken. Kortom gaat het om de Mediabox XL dan mag er geen netwerk kabel vanaf deze box naar de modem/router.
ik heb een mediabox XL er gaat geen netwerkkabel van deze box naar de router. Daar waar de kabel binnenkomt staat het smart wifi modem, van dit modem gaat er een netwerkkabel naar de (op advies van uw monteur destijds aangeschafte) wifibooster (met internetkabel zwart. Dit heeft tot de omwisseling van de mediabox XL goedgewerkt.
Dat is dus goed de MB XL heeft namelijk een ingebouwde modem/router.
Voor de gegevens wat de verbinding betreft daarvoor kunnen gevens in de Modem gevonden worden.
helaas via deze link kom ik niet bij mijn smart wifi modem
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.