Dag,
Context:
Ik heb enige tijd geleden een nieuwe mediabox gekregen. Tevens heb ik een maand later 2 stekkerboosters aangevraagd. Ik heb toen een deco M4 (AC1200) toegestuurd gekregen. Geen probleem gebruik ik die. Ik heb ze btw nog niet aangesloten.
Probleem:
Gedurende afgelopen periode is op enig moment mijn snelheid teruggelopen van 600mbps naar 60mbps.
Komt dit door de nieuwe mediabox of iets anders.
Graag advies en oplossing.
Alvast bedankt!!
mvg,
Dick
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Zoekenhgp1 schreef:helaas via deze link kom ik niet bij mijn smart wifi modem
Ook niet als een apparaat direct hiermee bekabeld verbonden is?
Hoe is de modem en de Mediabox verbonden aan de wandcontactdoos het punt van binnenkomst wellicht dat het daar al misgaat door het retour signaal uit de mediabox XL.
@Zoekenhgp1 schreef: "Dag, Ik hoopte nog een reactie te krijgen. maar helaas niet."
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
ah ok dat wist ik niet, thanks Bert!!
Goedemiddag @Zoekenhgp1
Na het uitlezen van je modem kom ik geen problemen tegen. Het signaal ziet er goed uit, de bootfile van het modem draait ook op 600Mb. Kortom, er is dus geen reden waarom je problemen zou mogen ervaren met de snelheid.
Gezien dat wel het geval is, ben ik benieuwd of je het modem al eens hebt herstart naar de fabrieksinstellingen volgens deze instructies.
Dag Jamyla.
Dank voor je advies!!
Ik heb zowel modem en booster gereset. Bekabeld (100mbps) is de snelheid langzamer dan de wifi (400+ mbps).
400 is Top!!
Heb jij nog tips hoe ik het beste de Deco M4 (AC1200) het beste aan kan sluiten?
Ik hoor het graag!!
mvg,
Dick
De bekabelde snelheid kan aan de ethernet kaart liggen, mogelijk is dat een Fast ethernet model geen Gigabit.
Elke unit bekabeld is doorgaans het beste. Verder bekijk de leidraad als dat nog niet is gedaan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.