Vraag
Reacties
Oplossing
Zoekenhgp1
Level 4

snelheid afgenomen met 90% na nieuwe mediabox

Dag,

Context:

Ik heb enige tijd geleden een nieuwe mediabox gekregen. Tevens heb ik een maand later 2 stekkerboosters aangevraagd. Ik heb toen een deco M4 (AC1200) toegestuurd gekregen. Geen probleem gebruik ik die. Ik heb ze btw nog niet aangesloten. 

Probleem:

Gedurende afgelopen periode is op enig moment mijn snelheid teruggelopen van 600mbps naar 60mbps.

Komt dit door de nieuwe mediabox of iets anders.

Graag advies en oplossing.

Alvast bedankt!!

mvg,

Dick

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing
25 Reacties 25
RoWi.
Level 20

@Zoekenhgp1  schreef:

helaas via deze link kom ik niet bij mijn smart wifi modem

Ook niet als een apparaat direct hiermee bekabeld verbonden is?

Hoe is de modem en de Mediabox verbonden aan de wandcontactdoos het punt van binnenkomst wellicht dat het daar al misgaat door het retour signaal uit de mediabox XL.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Zoekenhgp1 schreef: "Dag, Ik hoopte nog een reactie te krijgen. maar helaas niet."

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

0 Kudos
Zoekenhgp1
Level 4
Topicstarter

ah ok dat wist ik niet, thanks Bert!!

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @Zoekenhgp1

Na het uitlezen van je modem kom ik geen problemen tegen. Het signaal ziet er goed uit, de bootfile van het modem draait ook op 600Mb. Kortom, er is dus geen reden waarom je problemen zou mogen ervaren met de snelheid.

Gezien dat wel het geval is, ben ik benieuwd of je het modem al eens hebt herstart naar de fabrieksinstellingen volgens deze instructies.

0 Kudos
Zoekenhgp1
Level 4
Topicstarter

Dag Jamyla.

Dank voor je advies!!

Ik heb zowel modem en booster gereset. Bekabeld (100mbps) is de snelheid langzamer dan de wifi (400+ mbps).

400 is Top!!

Heb jij nog tips hoe ik het beste de Deco M4 (AC1200) het beste aan kan sluiten?

Ik hoor het graag!!

mvg,

Dick

RoWi.
Level 20

De bekabelde snelheid kan aan de ethernet kaart liggen, mogelijk is dat een Fast ethernet model geen Gigabit.

Elke unit bekabeld is doorgaans het beste. Verder bekijk de leidraad als dat nog niet is gedaan.