1
Vraag
2
Reageer en help mee
MissionP

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

snel internet maar wifi en acces point vallen regelmatig weg. Kan niet online gamen door regelmatig lag (elke 30sec)

Hallo wijze neuzen,

Ik hoop zo via deze manier een goede oplossing te vinden. Sinds ik verhuist ben een jaar geleden heb ik erg instabiel internet. Heb verschillende keren ziggo aan de telefoon/chat gehad. Een acces point en kabels gekregen..

Helaas heeft niets van dit mij geholpen met dit super irritante probleem.

Omschrijving probleem: 

Streamen TV: wifi valt regelmatig weg

Gamen PC en PS4 pro ook hier via wifi erg instabiel.. bekabeld via het AP precies hetzelfde. 

Via speedtest kom ik uit op 11-14ms ping, 70/150mbs download. 

Heb een 250mb/s pakket maar erger me kapot.. 

 

Heeft iemand tips voor mij? heb al verschillende wifi kanalen getest, instellingen zoals IP4 en 6 getest, eigenlijk alles wat er zo op internet over te vinden is (denk ik) 

 

9 Reacties 9
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Even bij het begin beginnen….

Kun je de up- en downstream waarden van het modem met de netwerk historie hier posten?

Waar vind ik de up- en downstreamwaarden van mijn modem? | Ziggo Community

Kun je foto's maken hoe je modem op het AOP aangesloten zit en die hier posten?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
MissionP wrote:

Hallo wijze neuzen,

Ik hoop zo via deze manier een goede oplossing te vinden. Sinds ik verhuist ben een jaar geleden heb ik erg instabiel internet. Heb verschillende keren ziggo aan de telefoon/chat gehad. Een acces point en kabels gekregen..

Helaas heeft niets van dit mij geholpen met dit super irritante probleem.

Omschrijving probleem: 

Streamen TV: wifi valt regelmatig weg

Gamen PC en PS4 pro ook hier via wifi erg instabiel.. bekabeld via het AP precies hetzelfde. 

Via speedtest kom ik uit op 11-14ms ping, 70/150mbs download. 

Heb een 250mb/s pakket maar erger me kapot.. 

 

Heeft iemand tips voor mij? heb al verschillende wifi kanalen getest, instellingen zoals IP4 en 6 getest, eigenlijk alles wat er zo op internet over te vinden is (denk ik) 

 

hoe is de verbinding bekabeld?

MissionP
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor jullie snelle reactie!

 

Bij deze de screenshots, kan in de AP geen down of upstream vinden dus via connectbox gedaan..

 

via Cat5e bekabeld. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
MissionP wrote:

Bedankt voor jullie snelle reactie!

 

Bij deze de screenshots, kan in de AP geen down of upstream vinden dus via connectbox gedaan..

 

via Cat5e bekabeld. 

wifi booster via stopcontact is niet aanbevolen 

beter een utp kabel naar boven daar een bekabelde wifi booster op

werkt bekabeld internet en wifi beneden wel goed?

MissionP
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
anoniemforum wrote:
MissionP wrote:

Bedankt voor jullie snelle reactie!

 

Bij deze de screenshots, kan in de AP geen down of upstream vinden dus via connectbox gedaan..

 

via Cat5e bekabeld. 

wifi booster via stopcontact is niet aanbevolen 

beter een utp kabel naar boven daar een bekabelde wifi booster op

werkt bekabeld internet en wifi beneden wel goed?

Oh dat is wel raar dat het niet aanbevolen is.. werd door de klantenservice juist geadviseerd.. 

Beneden vallen beiden ook regelmatig weg op TV (bekabeld) en Next (wifi) 

Het is ook echt sinds de verhuizing, helaas kwam Corona waardoor er geen monteur kan komen wat begrijpelijk is.. maar zou bijna denken dat de verbinding niet goed m'n huis in komt. 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@MissionP lopen de waarden in “Fouten na RS” nog op? Dit wijst namelijk op ruis.

In de netwerk historie staan een aantal RCS Partial Service. Dan valt er een downstream kanaal weg, vallen die tijden samen met de uitval die je zelf ervaart?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
MissionP wrote:
anoniemforum wrote:
MissionP wrote:

Bedankt voor jullie snelle reactie!

 

Bij deze de screenshots, kan in de AP geen down of upstream vinden dus via connectbox gedaan..

 

via Cat5e bekabeld. 

wifi booster via stopcontact is niet aanbevolen 

beter een utp kabel naar boven daar een bekabelde wifi booster op

werkt bekabeld internet en wifi beneden wel goed?

Oh dat is wel raar dat het niet aanbevolen is.. werd door de klantenservice juist geadviseerd.. 

 

wifi booster via stopcontact loopt over het stroomnet en is vaak minder snel en stabiel dan een utp kabel rechtstreeks naar boven of het goed werkt is afhankelijk van hoe je sroomnet in elkaar zit in het ene huis werkt het perfect en bij het andere niet en vaak valt de snelheid tegen daarom raden wij aan het alleen te gebruiken als er echt niks anders mogelijk is

Henno wrote:

@MissionP lopen de waarden in “Fouten na RS” nog op? Dit wijst namelijk op ruis.

In de netwerk historie staan een aantal RCS Partial Service. Dan valt er een downstream kanaal weg, vallen die tijden samen met de uitval die je zelf ervaart?

zou idd ruis kunnen zijn

MissionP
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Henno wrote:

@MissionP lopen de waarden in “Fouten na RS” nog op? Dit wijst namelijk op ruis.

In de netwerk historie staan een aantal RCS Partial Service. Dan valt er een downstream kanaal weg, vallen die tijden samen met de uitval die je zelf ervaart?

@Henno  zoals ik het lees lopen de fouten na RS nog op maar niet in elk kanaal.

@anoniemforum 

Het uitvallen is eigenlijk constant vooral tijdens gamen merkbaar, ook via UTP direct op de connectbox. Het maakt ook niet uit hoelaat ik het test. Kabel naar boven via trap toen we verhuist waren maar toen was het nog instabieler dan dat het nu met het AP is.. Dus het valt niet samen met de RCS Partial Service die zijn er niet constant, tussen 8-1-2021 en 15-12-2020 bijvoorbeeld geen RCS maar wel lag.. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
MissionP wrote:
Henno wrote:

@MissionP lopen de waarden in “Fouten na RS” nog op? Dit wijst namelijk op ruis.

In de netwerk historie staan een aantal RCS Partial Service. Dan valt er een downstream kanaal weg, vallen die tijden samen met de uitval die je zelf ervaart?

@Henno  zoals ik het lees lopen de fouten na RS nog op maar niet in elk kanaal.

@anoniemforum

Het uitvallen is eigenlijk constant vooral tijdens gamen merkbaar, ook via UTP direct op de connectbox. Het maakt ook niet uit hoelaat ik het test. Kabel naar boven via trap toen we verhuist waren maar toen was het nog instabieler dan dat het nu met het AP is.. Dus het valt niet samen met de RCS Partial Service die zijn er niet constant, tussen 8-1-2021 en 15-12-2020 bijvoorbeeld geen RCS maar wel lag.. 

hoelang was het modem al aan of herstart toen je die printscreen maakte?

en loopt de fouten na RS veel op

het lijkt mijn verstandig om een monteur er eens na te laten kijken

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic