1
Vraag
2
Reacties
gekko

Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

smtp werkt weer !

Vorige week kon ik (win 8.1 en thunderbird 10)  plots alleen nog mails ontvangen maar niet meer verzenden. Dankzij de reacties van Gerr_it in de draad "smtp" werkt opeens niet meer ben ik eruit! Hij zei dat het niet aan mijn win 8.1 pc lag omdat TB (=Thunderbird) op zijn win 8.1 pc wel werkte en dat mijn versie van TB, nl. 10 (lees: tien) veel te oud was.

Ik wilde best een nieuwere versie van TB maar was bang mijn oude email archief te verliezen/niet te kunnen overbrengen. Met versie TB 99 (de laaste is trouwens 102) lukte het me niet maar met TB 50 (50.0b1 om precies te zijn) lukte het mijn oude emails over te brengen. Na verwijderen van TB10 de TB map met het profiel hernoemd naar een veilige naam. TB50 geinstalleerd. Geen account aangemaakt, ook niet na openen van TB en zeggen "doe ik later wel". Er was toen een nieuwe TB map met een profiel (terzijde de TB map staat in gebruiker/appdata/roaming), Daarna mijn oude profiel dezelfde naam gegeven als het nieuwe profiel. Tenslotte: de oude profiel map (nu met nieuwe naam) gekopieerd naar de TB map. Op de vraag er zijn 30 mappen/files met dezelfde naam, gekozen voor "overschrijven". Na herstart van TB (programma) kwam nog de vraag of ik "lightning" of zoiets wilde installeren (addon?) en ja gezegd. Na herstart van TB was het alsof ik weer in TB10 zat maar ik kon nu mails ontvangen en verzenden!!

Mogelijk lukt het ook op deze manier met nieuwere versies van TB maar ik ben daar niet zeker van. De layout van TB90 was heel anders dan die van TB 10 terwijl de layout van TB50 praktisch gelijk was aan die van TB10. Met layout bedoel ik met tekst en positie van alle knoppen en de inhoud van de rolmenuutjes bij die knoppen. Er zal wel geen conservatieveling zijn die ook nog met TB10 werkt maar voor de zekerheid mijn verhaal.

Nogmaals veel dank voor Gerr_it.  Hij heeft mij op het juiste spoor gezet.

1 Reactie 1
Meldingen
Aan Uit
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24845Posts
  • 1075Oplossingen
  • 8110Likes

Blij te horen dat alles weer werkt naar behoren en ja er kan een storing geweest zijn want er lagen wat poorten van de mails overhoop maar als goed is, zijn die weer gefixt. Mocht u nog probleem hebben, Medewerker komt bijna elke dag langs en kan altijd inspringen of u kunt hier en als topic gesloten is, een nieuwe aanmaken. Er is altijd wel iemand die helpen wilt.