1
Vraag
2
Reacties
Burgert

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

smtp server werkt niet meer

Sinds een week werkt de SMTP server van Ziggo hier niet meer..

 

Ik werk in IT en heb zodoende alle standaard instellingen getest: smtp poorten gecontroleerd, authenticatie bij uitgaande e-mail staat aan etc. 

De foutmelding blijft:

kan niet authenticeren bij uitgaande (SMTP-)server smtp.ziggo.nl

 

Uitgaande e-mail heeft altijd gewerkt dus mijn aanname was dat het in de e-mail client zou liggen. Zodoende heb ik naast outlook 2013 ook outlook 2016 en Mozilla Thunderbird geprobeerd. Alle 3 de e-mail clients geven hetzelfde probleem.

Ik heb klantenservice van Ziggo gebeld maar die geven aan dat ze telefonisch geen mensen helpen met e-mail instellingen dus hopelijk heeft iemand hier een idee?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

De vraag was hoe je Ziggo bereiken kunt om dit op te lossen. Lijkt mij telefonisch, dus weer helpdesk of een van de moderatoren alhier als je jouw naam en postcode etc. in je profiel hebt staan.

 

Echter er is wel een reden voor de blokkade, vermoedelijk vanwege spam of een spam verdenking, dan zul je ook eerst wat beveiligingsacties (scans) op je apparatuur moeten doen waarschijnlijk.

Wachtwoord veranderen is ook evident, maar ik zou eerst even bellen om te vragen naar de reden van de blokkade.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Deze instellingen ?

 

IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

 

Uitgaande serverinstellingen
server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Burgert
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja exact die instellingen.

Ze stonden nog ongewijzigd in Outlook 2013, mijn vermoeden was dat de client te oud was geworden.
Maar ook Oulook 2016 en Thunderbird willen niet verzenden met deze instellingen.
Ook vanaf de telefoon kunnen er geen e-mails meer verzonden worden.

 

Dit lijkt dus een blokkade te zijn van mijn account? Hoe kan ik dit laten heracitveren?

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Probeer eens op je webmail in te loggen en van daaruit een mail te verzenden. Dan weet je of je geblokkeerd bent.

Burgert
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goede tip. Ik heb gekeken en krijg daar inderdaad een foutmelding:

Kan het bericht niet sturen naar de volgende ontvangers [...]

Beveiligings Alarm! account <accountnaam> is geblokkeerd voor uitgaande e-mail


Hoe kan ik Ziggo bereiken om dit op te lossen? Telefonisch geven ze niet thuis?

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Valt me een beetje tegen van jou als IT’er.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/nieuw-wachtwoord-kiezen#/

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

De vraag was hoe je Ziggo bereiken kunt om dit op te lossen. Lijkt mij telefonisch, dus weer helpdesk of een van de moderatoren alhier als je jouw naam en postcode etc. in je profiel hebt staan.

 

Echter er is wel een reden voor de blokkade, vermoedelijk vanwege spam of een spam verdenking, dan zul je ook eerst wat beveiligingsacties (scans) op je apparatuur moeten doen waarschijnlijk.

Wachtwoord veranderen is ook evident, maar ik zou eerst even bellen om te vragen naar de reden van de blokkade.

Burgert
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb klantenservice gebeld, die hadden nog nooit van het issue gehoord. Ze gaan een case aanmaken en ik hoor over 2 dagen wat er speelt.. 


Fijn hoor, account wordt geblokkeerd zonder enige waarschuwing en vervolgens weet zelfs de klantenservice niet wat de foutmelding betekent!

 

Mijn aanname was dat het wijzigen van het wachtwoord niet zou helpen, aangezien dit een blokkade van het account betreft. Tot mijn verbazing was het wijzigen van het wachtwoord wel voldoende om in ieder geval weer e-mails te kunnen versturen

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Je moet je als IT'er natuurlijk wel afvragen waarom je mail was geblokkeerd.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

"Ik heb klantenservice gebeld, die hadden nog nooit van het issue gehoord. Ze gaan een case aanmaken en ik hoor over 2 dagen wat er speelt.. 


Fijn hoor, account wordt geblokkeerd zonder enige waarschuwing en vervolgens weet zelfs de klantenservice niet wat de foutmelding betekent!

 

Mijn aanname was dat het wijzigen van het wachtwoord niet zou helpen, aangezien dit een blokkade van het account betreft. Tot mijn verbazing was het wijzigen van het wachtwoord wel voldoende om in ieder geval weer e-mails te kunnen versturen"

 

Blokkeren is een automatisch proces als er "spam" verstuurd wordt of te veel mail.

Ook bij verdenking van gehackt zijn en er inlogpogingen zijn vanuit verschillende wereld locaties.

 

De standaard helpdesk weet hier niets van en kunnen niet in die systemen.

 

Als je mail geblokkeerd wordt is de eerste stap meestal om de mail automatisch weer op gang te krijgen, 2 wachtwoorden veranderen.

Mijn Ziggo en je mailadres wachtwoord.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic