maurits1

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Smartwifipods lijken niet meer te werken

de laatste dagen zag de smartwifiapp mijn apparaten niet meer.

vanavond de connectbox een herstart gegeven waarna de pods het niet meer deden.

nadat ik de pods via de app opnieuw opgestart heb,heb ik het vermoeden dat ze niet meer werken.

als ik naar een pod toega met de gsm en ik kijk in de app,dan zie ik dat als ik mijn gsm naast de pod houd ,dat ik daar niet mee verbonden wordt.

klopt mijn vermoeden dat de pods niet meer werken?

en hoe los ik dit dan op ?

iemand een idee?

ik hoor het graag.

21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welke pods heb je precies?

De zeshoekige of de ronde hoge?

maurits1
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

hoi Bert, bedankt voor je reactie.

ik heb de 6 hoekige exemplaren,maar het lijkt erop dat ze toch weer werken.

alleen alles gaat vreselijk traag voor ze eindelijk weer eens online zijn.

ook de smartwifi app is vreselijk traag met apparaten zoeken.

gr. maurits

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Maurits

Fijn dat de pods weer werken! Maar de snelheid is nog niet je van het begrijp ik. 

 

Wat bedoel je precies met dat het traag gaat voordat ze online zijn? Verwijder je de pods regelmatig uit het stopcontact? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Maken de pods verbinding met het modem via een netwerkkabel of via wifi?

Zo ja via wifi, hoever is de eerste pod van het modem af met welke dingen als muren / beton / plafond / hout ertussen?

maurits1
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

hoi Rikst,

nee ik haal ze nooit uit het stopcontact,behalve deze laatste keer.

dit omdat ze bleven knipperen.

na ze weer in het contact gedaan te hebben hield het knipperen na ca.10 min. op

nu werken ze weer gewoon, ik dacht altijd na een herstart v d connectbox dat die dingen met 5 min. weer ingesteld waren,maar dat valt tegen dat het zo lang duurde.

maurits1
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

hoi Bert,

de pods gaan via de wifi v d connectbox.

en 1 pod zit boven de vide op ca.3 mtr. afstand v d connectbox met alleen een deur v d meterkast ertussen.

die in de garage is ca. 8mtr. verwijderd v d meterkast met 2 binnenmuren als obstakel

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

8 meter van de meterkast met 2 binnenmuren lijkt me te ver om een stabiele wifi verbinding in stand te houden en ik vermoed dat het modem en de pod daarboven verbinding blijven zoeken naar verbinding met die verre pod, tot het systeem de verbinding verliest en het mesh systeem verbroken is.

maurits1
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

dat zou kunnen,maar vooralsnog werkt die pod nu ook weer prima. dus voorlopig lijkt alles weer goed.totdat de connectbox weer volloopt,want dat gebeurt om de haverklap.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@maurits1  schreef:

dat zou kunnen,maar vooralsnog werkt die pod nu ook weer prima. dus voorlopig lijkt alles weer goed.totdat de connectbox weer volloopt,want dat gebeurt om de haverklap.


@maurits1 Nu schets je een ander beeld, dat je Connect box volloopt.

Waarom denk je dat?

Waaraan merk je dat?

 

Als je het modem verdenkt?

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

maurits1
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

downstream.pngupstream.png20220124_161737.jpg20220124_161742.jpg

maurits1
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

geen idee of je hier iets aan hebt.

de laatste paar weken gaat het redelijk met de connectbox,maar hij heeft tijden gehad dat ik hem wel minstens 2x in de 3 weken moest resetten.

omdat de wifi steeds wegviel.

ziggo heeft toen iets veranderd aan de ip4 of ip 6 protocol geloof ik en toen heb ik die pods in gebruik genomen. sindsdien ging het goed vanaf half november, tot vorige week.

toen moest ik alles weer een reset geven.met deze nasleep als gevolg.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Moeten resetten heeft niets met IPv4 en IPv6 te maken, maar met je signaal.

 

Ik zie in het geheel geen kanalen van de upstream waarden, dat zouden er minstens 4 moeten zijn, hier gaat iets niet goed met de verbinding.

Kun je ook de 2e pagina hier laten zien van de downstream waarden?

En van de netwerk historie?

 

Kun je de splitter dieper in de wandcontactdoos steken?

Die lijkt er een beetje uit te hangen.

maurits1
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

bij deze.

de splitter kan er niet verder in.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Er gaat iets ergens niet goed, mogelijk kan een Ziggo moderator meer zien in de achtergrond en de juiste stappen zetten.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@maurits1 Wat ontzettend vervelend dat de verbinding via de SmartWifiPods nog steeds wegvalt! Ik heb even een blik geworpen op de verbinding en zo te zien is de connectie tussen het SmartWifi (Connectbox) modem met ons netwerk in orde. Er lijkt in dit geval dus iets mis te gaan met de connectie tussen het SmartWifi modem en de WifiPods. Wil je aan de hand van de tips op deze pagina controleren of de SmartWifiPods op de juiste plekken in huis geplaatst zijn? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Paul schreef: "of de SmartWifiPods op de juiste plekken in huis geplaatst zijn? "

Als ik via die link kijk, dan zie ik geen advies over de juiste plekken in huis.

Moet dit nog toegevoegd worden aan die pagina's?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@maurits1 Voor wat betreft de juiste plaatsing v.d. WifiPods raad ik aan de info op op deze pagina door te nemen.Let dan met name op stap 7 c. Daar lees je waar je allemaal op dient te letten bij het plaatsen v.d. WifiPods,


 

maurits1
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ik heb de pods volgens instructie via ziggo geplaatst.

en ze deden het goed tot vorige week het gelazer begon in de smartwifi app dat veel van de verbonden apparaten niet zichtbaar waren en 2 apparaten die buitenshuis ( lees ca. 30 en 60 km. verderop )waren,gewoon nog verbonden waren.

toen heb ik de connectbox v d stroom gehaald voor 5min. en weer aangezet.

daarna de pods van de stroom en weer aangesloten en opgezocht via de app.

ze bleven wel een half uur knipperen.

maar toen ze eenmaal uit waren geknipperd leek alles goed te werken.

tot nu toe doet alles het naar behoren, zelfs de app geeft alle apparaten weer die wel of niet verbonden zijn.

dus ik denk dat alles nu goed zou moeten zijn.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@maurits1 Hartelijk dank voor je terugkoppeling. Ontzettend fijn dat het gelukt is om de SmartWifiPods en de SmartWifi app werkend te krijgen. Laat je het weten als wij verder nog ergens mee kunnen helpen?

Uitgelicht topic