Vandaag is ons Ziggo netwerk geactiveerd, echter blijk ik niet het standaard 192.168.178.0 subnet van de smartwifi modem te kunnen wijzigen. Dat is lastig omdat mijn thuisnetwerk op 192.168.2.0 werkt en voor meerdere systemen is dat lastig of ingrijpend om te wijzigen. Is het mogelijk om via een andere weg behalve bridgen toch het gebruikte subnet te kunnen wijzigen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Klanten kunnen sinds firmware 5.7.36 zelf een ander subnet (/24) in 192.168.0.0/16 of 172.16.0.0/12 instellen, waaronder het door jou gewenste 192.168.2.0/24, het interne IP-adres wordt hierbij 192.168.2.1. Het modem moet wel online zijn zodat de meest recente firmware (momenteel 7.6.15) opgehaald kan worden. Via de pagina Beheer → Informatie kun je de actieve firmware controleren.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Klanten kunnen sinds firmware 5.7.36 zelf een ander subnet (/24) in 192.168.0.0/16 of 172.16.0.0/12 instellen, waaronder het door jou gewenste 192.168.2.0/24, het interne IP-adres wordt hierbij 192.168.2.1. Het modem moet wel online zijn zodat de meest recente firmware (momenteel 7.6.15) opgehaald kan worden. Via de pagina Beheer → Informatie kun je de actieve firmware controleren.
Ik zie het ja, na een herstart staat de nieuwe firmware erop en kan ik het subnet wel bijwerken. Bedankt!
Fijn om te lezen en graag gedaan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.