Al enkele weken heb ik veel storingen in het aan- en uitschakelen van de slimme stekkers op de wifi samen met de Toon thermostaat. Voorheen zelden een gemiste schakeling.
Nu lees ik eerder in dit forum dat de TPlink M4 voor problemen kan zorgen bij het schakelen van de slimme stekkers.
Is het probleem verholpen als ik de TPlink M4 wissel voor de Ziggo SmartWifi pods in huis?
Opgelost! Ga naar oplossing.
hoi @Jaapzelf,
Ik werk zelf ook met de 'slimme' stopcontacten en lampen ( Tuya platform )
Deze op 2,4 Ghz verbindingen op de Deco M4.
Je kan eens pogen de Mesh Technology uit te zetten voor die 'slimme' dingen. ( in de Deco App )
Andere optie is, tijdelijk, de 5 Ghz uit te schakelen en dan te zien hoe het werkt.
Succes,
Bam
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag @Jaapzelf
Ikzelf heb geen ervaring met de TPlink M4 maar wèl met de SmartWifi Pods en mijn draadloos verbonden thermostaat, slimme stekkers, zonnepanelen en wat er nog meer in huis aanwezig is aan slimme en minder slimme apparaten werken prima samen met deze pods.
Als u de mogelijk heeft om om te wisselen dan is dat zéker het proberen waard.
hoi @Jaapzelf,
Je kan eens pogen de Mesh Technology uit te zetten voor die 'slimme' dingen. ( in de Deco App )
Andere optie is, tijdelijk, de 5 Ghz uit te schakelen en dan te zien hoe het werkt.
Succes,
Bam
Mesh uitzetten alleen voor de stekkers? Hoe dan?
En als ik de 5 Ghz uitschakel, zijn er dan nog andere consequenties voor de overige apparatuur in huis?
Dank voor je reactie! Wisselen kan natuurlijk altijd, maar Is er een zekerheid dat de SmartWifi Pods wél het signaal geven aan de stekkers? (En natuurlijk weer een TPlink M4 setje over . . . . )
@BAM schreef:hoi @Jaapzelf,
Succes,
Bam
Lever ik dan niet veel van de mogelijkheden van de M4 in zoals Mesh en 5Ghz?
hoi @Jaapzelf,
Die slimme stekkers etc. bewegen niet, dus daarvan kan de Mesh uitgezet worden in de Deco App.
Andere apparaten die wel bewegen laat je gewoon op Mesh staan.
Als je de apparaten tijdelijk alleen de 2,4 Ghz aanbied hebt kunnen ze zo mogelijk even beter verbinden.
Dan zet je de 5 Ghz natuurlijk weer aan.
Succes,
Bam
Inderdaad, de Deco 5 Ghz uitgezet en tot nu toe hebben de "slimme" stekkers gedaan waarvoor ze aangeschaft zijn. Dank!
Nog een klein nabrandertje: Ik wil m'n wachtwoord aanpassen van mijn netwerk.
Moet ik dat alleen in de Deco doen? Of ook in de Connectbox?
hoi @Jaapzelf,
Op je modem draai je geen WiFi toch? Dus dan alleen op de Deco's het wachtwoord van Wifi aanpassen.
Succes,
Bam
wifi van het modem dient uitgeschakeld te zijn als je deco's gebruikt. wachtwoord veranderen dus alleen in de deco app
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.