dakluit

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

slechtere kwaliteit internet na snelheidsverhoging

Hallo,

 

Op 12 april heeft Ziggo de internetsnelheden verhoogd, bij mij is het naar 600/40 gegaan. Na dat bericht gelezen te hebben, heb ik zelf mijn modem uit en na ruim een minuut weer aangezet. Gelijk even een speedtestje gedaan, en de snelheidsverhoging deed het prima. Dus super fijn natuurlijk. Zou je denken dan.
Netflix, Youtube, Twitch, het werkt allemaal prima. 

Gamen "lijkt" ook gewoon prima te werken. Met de nadruk op "lijkt". Om de een of andere reden heb ik sinds die snelheidsverhoging problemen met verbinding houden met mijn gameserver. 
Dat het ondertussen anderhalve maan heeft geduurd, heeft er mee te maken dat ik eerst wat zaken wilde uitsluiten voordat ik hierheen kwam. Standaard zaken als spel opnieuw installeren, server opnieuw instellen, minder mods op de server draaien, direct op modem aangesloten zijn ipv via accespoint.
-Andere spelers hebben geen last van deze problemen=dus het probleem ligt bij mij

-Op een basic map zonder mods spelen gaat zonder problemen

-video's kijken online gaat zonder problemen. Maar die worden gebuffered.

-https://netcheck.dialfire.com/ een paar keer laten draaien om te zien of er erge packetloss is. Er gaat heel soms een pakket verloren, maar niet op momenten dat ik de verbinding verlies met de server.
-vandaag ben ik 6,5uur verbonden geweest mijn mijn server zonder problemen. Er was toen niemand anders op de server. Binnen een paar seconden nadat een andere speler joined, verlies ik mijn verbinding.

-Er zijn momenten geweest de afgelopen anderhalve maand waarbij ik een paar uur kon spelen, samen met een paar andere spelers, zonder dat ik mijn verbinding verloor. Op andere momenten kon ik nog geen 5 minuten verbonden zijn, zelfs zonder andere spelers in de server.

 

Ik heb het idee dat de kwaliteit verslechterd is sinds de snelheidsverhoging, en dat dit specifieke spel (Farming Simulator 19) daar moeite mee heeft. Vandaag overdag zonder problemen online (met mooi weer dus iedereen buiten en ziggonetwerk wat rustiger?), richting de avond verlies is de verbinding met de server op het moment dat een tweede speler online komt en nog wat later verlies ik de verbinding terwijl niemand anders op de server is. 

 

Mijn modem is een ConnectBox CH7465LG-ZG

 

Kan iemand mij hiermee helpen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
dakluit
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ok, dit kan afgesloten worden. Twee weken terug een online meeting gehad zonder dat ik er uit gekicked werd. Vorige week een paar keer een lange tijd verbonden geweest met mijn server, zonder issues. Dus het lijkt nu beter te zijn.

Bekijk in context

70 Reacties 70
Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

dat is heel erg vreemd en heb je dit probleem iedere keer als er een andere speler joint? 

dakluit
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Nee, het gebeurd niet direct als iemand anders joined. Kan ook een half uur later pas gebeuren. En gebeurd dus ook terwijl niemand anders op de server aanwezig is.

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

oke duidelijk zo kan ik althans beter proberen om te helpen. en je hebt dit probleem ook nooit eerder gehad? sorry voor de vele vragen. 

dakluit
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hoe meer vragen hoe duidelijker het misschien wordt waar het door komt. 

Nee. Voor 13 april hier nog geen last van gehad. (13 april was de eerste keer na de modemherstart dat ik weer online ging op mijn server)

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

Ja precies en hoe beter iemand kan helpen dan. oke duidelijk dus daarna zijn de problemen ontstaan zover ik je begrijp? 

dakluit
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Zojuist even een testje gedaan. Ben ingelogd op mijn server. Daarna op mijn pc de volgende dingen aangezet:

-youtube video

-twitch stream

-Netflix serie

-In Steam een gamedownload aangezet.

 

Dit resulteerde in een hoge ping op de server. Die netcheck.dialfire.com gaf ook flink veel jitter/packetloss op dat moment.

Maar de verbinding met de server bleef goed.

dakluit
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ja, die zijn toen ontstaan. 

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

oke wat ik je wel wilt vragen is heb je al iets op google gevonden? en zoja heb je toevallig een linkje voor me? zodat ik met je mee kan kijken of er een oplossing tussen staat. anders ga ik zomenteen zelf even zoeken op google om te kijken of er iets tussen staat. 

dakluit
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Naja, ik heb wat rondgevraagd in de FarmSim community. Maar gezien ik er last van heb, en nadere spelers op mijn server niet, ligt het probleem wel bij mij. En dat ik daar ook het probleem moet zoeken. 

Het klinkt ook raar dat het zou komen door een snelheidsverhoging. Die reden heeft  continu in mijn achterhoofd gespeeld, maar ik wilde eerst alle andere mogelijke oorzaken kunnen uitsluiten voordat ik de snelheidsverhoging als veroorzaker zou aanwijzen. 

Naja, ik heb vooral een beetje zitten zoeken naar hoe je de kwaliteit van je verbinding kan testen. Naast de standaard speedtest kwam ik ergens die dialfire tegen. Verder reikt mijn kennis niet qua netwerktechnologie helaas.

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

Oke ja ik probeer je ook verder te helpen. maarja ik weet ook niet alles. mijn kennis is ook niet echt groot maar ik hoop wel dat het probleem gauw opgelost word. ondanks dat het probleem bij jou zelf ligt. hoe graag ik je ook wil helpen. ik vrees dat ik je niet verder kan helpen. mijn excuses ik dacht in eerste instantie dat ik je wel kon helpen. maar als ik je bericht zo verder lees kan ik dat helaas toch niet. 

dakluit
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik was daarstraks dus even een test aan het draaien, wat ik hierboven zei. In de bijlage de informatie van die dialfire test.
Wat me opvalt is dat ik dus heel veel aan het dowloaden was op dat moment, maar dat vooral de outgoing connection stability "poor" was. Terwijl de incoming nog best ok was voor het grootste deel van de tijd.

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

ik heb de bijlage gezien. ik vind het alleen erg jammer dat ik je tot nu toe nog niet heb kunnen helpen. met een oplossing terwijl ik dat wel graag wil. 

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

@dakluit wat ik je sowieso wil aanraden. is om je postcode en zo in je profiel te zetten mocht er een moderator langs komen in dit topic. dan kunnen die je gelijk verder helpen. 

dakluit
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt iig voor het meedenken. En ja, ik heb mijn postcode in mijn profiel staan (op privé, dat wel natuurlijk 😉 )

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

Graag gedaan. Ja dat is wel het belangrijkste dat de postcode prive staat anders kan iedereen op je postcode gaan zoeken. 😉 dat is ook de bedoeling niet. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

BertM3

Level 9
  • 267Posts
  • 10Oplossingen
  • 103Likes

Heb je die disconnects enkel maar als je veel download, dus je eigen netwerk vol belast?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @dakluit, welkom hier!

 

Vreselijk irritant dat je met het gamen regelmatig problemen ervaart nu! Ik kan mij voorstellen dat dit op gegeven moment erg vervelend wordt en dat het dan tijd wordt om het verder onder de loep te nemen. Dat ben ik dan ook voor je gaan doen op afstand. 

 

Wat mij opvalt is dat het downstream signaal dat op je modem binnen komt eigenlijk altijd aan de hoge kant is. Hierdoor kunnen dit soort problemen ontstaan, omdat door een te hoog signaal het modem niet foutloos de informatie vanuit het netwerk kan vertalen. 

 

Kun je eens een foto maken van je hoofdaansluiting van Ziggo en die hier toesturen? 🙂

dakluit
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@BertM3 ik heb 1x die test gedaan met zo veel mogelijk bandbreedte te vullen met downloads. Dat zorgde niet voor een verbindingsverlies.

Verbinding verlies ik zelfs wanneer ik alleen 

Uitgelicht topic