Ronny van Loo
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

slechte wifi oranje lampje brand

Ik heb regelmatig slechte wifi. Modem al een keer uitgedaan en gereset zonder resultaat. 

28 Reacties 28
tobiastheebe
Expert
Expert
  • 1680Reacties
  • 94Oplossingen
  • 538Likes

Welk type modem gebruik je?

Op welke manier ervaar je dat WiFi slecht werkt?

Hebben bekabeld verbonden apparaten ook problemen?

Ronny van Loo
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de connectbox. 
Soms traag geen verbinding netflix en maar twee streepjes

Bekabeld nog geen probleem gehad 

tobiastheebe
Expert
Expert
  • 1680Reacties
  • 94Oplossingen
  • 538Likes

Bij sommige klanten heeft de LED op de Connect Box een gele/oranje tint wanneer deze wit is.

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting), splitter(s), versterker (indien aanwezig) en bekabeling?

Zou je tevens de gegevens op de tabbladen DownstreamUpstream en Netwerk historie van het modem willen delen? Instructies zijn hier te vinden.

Niet van toepassing

Bereik probleem. Je zou een Deco m4 kunnen overwegen, deze kan je huren voor € 2,50  per maand. Hiermee word je bereik  met de wifi veel beter.

Je kan ze ook kopen...

Ronny van Loo
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Ronny van Loo
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Op de foto is het lampje idd wel wit, in het echt wel een oranje gloed. 

Ronny van Loo
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Ronny van Loo
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is heb ook 2 wifi boosters

tobiastheebe
Expert
Expert
  • 1680Reacties
  • 94Oplossingen
  • 538Likes

@PeterH2020 Mogelijk is er inderdaad onvoldoende dekking door de CB maar wil graag ook een blik op de coaxinstallatie en het signaal werpen.

@Ronny van Loo AOP, splitter en bekabeling zien er prima uit. Graag wel het kapje verwijderen van de splitter, dit is nog een oudere variant met een ontwerpfout; door het kapje maakt de splitter in sommige gevallen net niet genoeg contact met AOP.

Ronny van Loo
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Ronny van Loo
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Ronny van Loo
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

tobiastheebe
Expert
Expert
  • 1680Reacties
  • 94Oplossingen
  • 538Likes

De downstream ziet er prima uit maar verbinding is net opnieuw opgebouwd. Als je net de splitter opnieuw geplaatst hebt, dan is dat te verklaren, anders is dit geen goed teken.

Nu zou ik nog graag de gegevens op de tabbladen Upstream en Netwerk historie zien.

Ronny van Loo
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Splitter nog niet opnieuw geplaatst 

Ronny van Loo
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Downstream en netwerk lukt niet site niet bereikbaar. 

tobiastheebe
Expert
Expert
  • 1680Reacties
  • 94Oplossingen
  • 538Likes

Is het modem bezig met opnieuw opstarten (knipperende LED’s)?

Ik bedoelde trouwens upstream, sorry.

Ronny van Loo
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Ronny van Loo
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee geen leds

tobiastheebe
Expert
Expert
  • 1680Reacties
  • 94Oplossingen
  • 538Likes

Je zou je laptop eventueel even bekabeld kunnen aansluiten op het modem om op die manier in te loggen.

Werk je op de SSID (netwerknaam) van het modem of van de boosters? Welke soort boosters gebruik je trouwens?

Uitgelicht topic