Leo-bijgevolg
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

slechte wifi met EPC3925 modem

Ik ervaar onregelmatige wifi-kwaliteit met mijn EPC3925 modem, zelfs als ik ernaast zit. Lijkt echt aan het modem te liggen want via een aangekoppelde router geen probleem. Is daar iets aan te doen?

3 Geaccepteerde oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 8135Posts
  • 831Oplossingen
  • 6925Likes

Goedemorgen @Leo-bijgevolg, excuses voor onze late reactie. Ik regel het direct voor je en heb net een verzoek tot toesturen van een nieuw modem in ons systeem gezet. Laat maar weten hoe het gaat met het nieuwe modem.

Bekijk in context

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47893Posts
  • 2901Oplossingen
  • 10578Likes

@Leo-bijgevolg Een AOP vervangen mag een klant niet meer zelf doen en komt zo nodig een Ziggo monteur gratis voor je doen, maar daar ziet het nog niet naar uit dat dit nu moet.

 

Ik zie het modem achter een versterker ??? en dat is ook veranderd, omdat toch veel modems storingen lieten zien en aan een splitter op het AOP de storing niet lieten zien.

Ziggo kan je daarom een nieuwe splitter sturen met een nieuwe kabel naar je modem.

Bekijk in context

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5285Posts
  • 1212Oplossingen
  • 1619Likes

@Leo-bijgevolg Ik zie dat je nieuwe modem vandaag door Post NL wordt bezorgd. Dat is mooi vlot! Ik heb zojuist ook een POA-01 splitter en nieuwe aansluitkabel voor je modem toegestuurd. Het advies is om de POA-01 splitter te bevestigen op het AOP en vanaf de POA-01 kun je dan het modem aansluiten. Op de andere uitgang van de POA-01 kun je de versterker aansluiten en vanaf daar de tv's aansluiten. Heb je één TV in huis? Dan kan het zijn dat de versterker zelfs overbodig is, maar dat is een kwestie van testen. 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Jesco
Gedreven Meedenker
  • 68Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Via een WiFi analyser app op bijv. een smartphone kunnen de WiFi signalen in de buurt zichtbaar gemaakt worden. Misschien zit uw modem op eenzelfde WiFi kanaal als bijv. de buren te zenden waardoor je elkaar in de weg zit en dus slechte verbinding kunt hebben. In dat geval is het raadzaam een ander WiFi kanaal in te stellen op je modem. Vooral bij 2.4GHz WiFi is dit van belang.

 

Gaat het in dit geval om 2.4GHz of 5GHz WiFi?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 8260Posts
  • 680Oplossingen
  • 1777Likes

Goedemiddag @Leo-bijgevolg en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag een topic bent gestart op dit forum! @Jesco geeft jou al een goed tip voor wat betreft het optimaliseren van de draadloze verbinding (2.4 en 5.0Ghz). Kijk anders ook eens op deze pagina.  Ik zie overigens ook dat je al een ouder type modem (Cisco3925) hebt. Als je het wilt kan ik dit modem kosteloos vervangen door een nieuw Connectbox modem. Laat het mij maar weten als ik dit voor je moet regelen. Zorg er dan wel voor dat je postcode en huisnummer zijn toegevoegd aan je Community profiel.

Leo-bijgevolg
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dag @Paul , dankjewel voor welkom en advies! Misschien is modem vervangen de makkelijkste oplossing, inloggen op het modem lukt me niet (met ziggo-draadloos), ook niet na resetten volgens instructie. Zijn er nadelen aan Connectbox modem? En moet er nog meer vervangen worden (AOP? verbindingskabel?)? groet, Leo

 

Leo-bijgevolg
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hallo allemaal en @Paul , ik ben nieuw hier en heb geen idee hoe het hier werkt, maar ik verwacht ergens toch wel een respons. @Jesco 's tip werkt niet want ik kan niet (meer) inloggen op mijn EPC3925 modem en dus geen instellingen wijzigigen,  zie boven. groet, Leo

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47893Posts
  • 2901Oplossingen
  • 10578Likes

Ik vermoed dat je topic tussen wal en schip is gevallen.

Mogelijk komt morgen een Ziggo moderator hier langs.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 8135Posts
  • 831Oplossingen
  • 6925Likes

Goedemorgen @Leo-bijgevolg, excuses voor onze late reactie. Ik regel het direct voor je en heb net een verzoek tot toesturen van een nieuw modem in ons systeem gezet. Laat maar weten hoe het gaat met het nieuwe modem.

Bekijk in context

Leo-bijgevolg
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dankjewel @Anne B ! Denk je dat ik ook een nieuwe AOP nodig heb?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47893Posts
  • 2901Oplossingen
  • 10578Likes

@Leo-bijgevolg  schreef:

Dankjewel @Anne B ! Denk je dat ik ook een nieuwe AOP nodig heb?


@Leo-bijgevolg Ziggo weet niet welk AOP je hebt met welke 1e aansluitmaterialen.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers en het modem op de foto?

Dan kan de juiste actie ondernomen worden, zo nodig een nieuwe splitter en kabel naar je modem die gratis opgestuurd wordt of een monteur die het AOP vervangt en zo nodig de 1e splitter en korte kabels.

Leo-bijgevolg
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

20211010_225516.jpg20211010_224349.jpg20211010_225014.jpg

Dit is de situatie. AOP zelf vervangen moet ook wel lukken, als ik me goed herinner zat deze lang geleden ook in de doos met montagemateriaal voor zelfinstallatie.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47893Posts
  • 2901Oplossingen
  • 10578Likes

@Leo-bijgevolg Een AOP vervangen mag een klant niet meer zelf doen en komt zo nodig een Ziggo monteur gratis voor je doen, maar daar ziet het nog niet naar uit dat dit nu moet.

 

Ik zie het modem achter een versterker ??? en dat is ook veranderd, omdat toch veel modems storingen lieten zien en aan een splitter op het AOP de storing niet lieten zien.

Ziggo kan je daarom een nieuwe splitter sturen met een nieuwe kabel naar je modem.

Bekijk in context

Leo-bijgevolg
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Tjee @Bert , voortschrijdend inzicht en techniek... Ik heb destijds alles volgens de handleiding geïnstalleerd, modem hangt inderdaad achter de versterker. Ik hoop dat de situatie met een nieuw modem en splitter op te lossen is, want instabiel signaal is best vervelend zeker als het om werkvergaderingen gaat.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5285Posts
  • 1212Oplossingen
  • 1619Likes

@Leo-bijgevolg Ik zie dat je nieuwe modem vandaag door Post NL wordt bezorgd. Dat is mooi vlot! Ik heb zojuist ook een POA-01 splitter en nieuwe aansluitkabel voor je modem toegestuurd. Het advies is om de POA-01 splitter te bevestigen op het AOP en vanaf de POA-01 kun je dan het modem aansluiten. Op de andere uitgang van de POA-01 kun je de versterker aansluiten en vanaf daar de tv's aansluiten. Heb je één TV in huis? Dan kan het zijn dat de versterker zelfs overbodig is, maar dat is een kwestie van testen. 

Bekijk in context

Leo-bijgevolg
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste allemaal, vandaag is nieuw modem gearriveerd + splitter + kabel. Alles geïnstalleerd en lijkt te werken als een tierelier. Sowieso veel sterker signaal als met het oude modem. Ik ga er maar vanuit dat de storingen hiermee verholpen zijn. Bedankt allemaal!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5285Posts
  • 1212Oplossingen
  • 1619Likes

Ah, dat is een hele fijne terugkoppeling @Leo-bijgevolg. We zijn blij om dit te horen. Mocht er in de toekomst wat zijn, dan weet je ons hier te vinden 🙂

Uitgelicht topic