Vlindertjuhh

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

slechte verbinding

  • Ik heb sinds dat er onderhoud is geweest een paar x per dag slechte verbinding.
  • Heb de melding verbonden (partial bonding)
  • Mijn downstream in de modem geeft dan niks meer aan.
  • Splitter en kabels zijn al vervangen door ziggo
  • Heb nog een screenshot van de log toegevoegd
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Een overduidelijk probleem, de downstream is met -22 dBmV extreem zwak. Het AOP (TRAS-1000) is verouderd en aan een vervanging toe. Een monteursafspraak is de volgende stap.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Bekijk in context

19 Reacties 19
Vlindertjuhh
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ook hapert het tv beeld. Stilstaand beeld met geluid. Wat kraakt en piept en dan weer verder gaat

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens nogmaals de downstream-gegevens willen plaatsen? (De tabel in de geplaatste screenshot is leeg i.v.m. gemaakt vlak na een modem reset.) DS partial bonding geeft in elk geval kanaaluitval in de downstream aan, de log toont continue signaalonderbrekingen.

Vlindertjuhh
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
  • Ik heb met veel moeite een screenshot kunnen met met een downstream erin.

De vorige screenshot was niet na een reset dit gebeurt er tijdens de  storing

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Een overduidelijk probleem, de downstream is met -22 dBmV extreem zwak. Het AOP (TRAS-1000) is verouderd en aan een vervanging toe. Een monteursafspraak is de volgende stap.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jouw vermelding, @tobiastheebe

Met deze waarden is een slechte verbinding inderdaad wel te verklaren, @Vlindertjuhh Het is daarom goed dat je dit bij ons voorlegt. 

Even voor de volledigheid: Vanuit de splitter lopen de 2 kabels rechtstreeks naar jouw modem en mediabox?
Geen splitters of verlengde kabels? Wil je hier anders nog een foto van sturen?

Stel dat de binnenhuis bekabeling niet op orde is, dan kan de monteur hiervoor kosten in rekening brengen en dat proberen wij ten allen tijde te voorkomen. 

Vlindertjuhh
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

1 gaat rechtstreeks op de modem

1 gaat naar een splitter naar de mediabox en naar boven.

Maar ook zonder deze splitter hou ik beneden slecht ontvangst. Deze heb ik namelijk al verwijderd om te testen.

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Helemaal duidelijk, dankjewel.

Ik heb een afspraak ingepland voor Monteursafspraak voor 25-03-2022 tussen 8:00 en 13:00 uur.
Per mail krijg je even een bevestiging. Lees deze goed door.

Mocht de afspraak niet gelegen komen, mag je hem verplaatsen in Mijn Ziggo. 

 

Laat je na de afspraak even weten hoe het gegaan is? 

Vlindertjuhh
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Zal even een korte update toevoegen.

Ik heb zelf de aop vervangen.

Ben momenteel al 2 1/2 dag storingsvrij.

Als dit van het weekend ook zo blijft dan zal ik de afspraak annuleren

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Ik heb zelf de aop vervangen.

Dat had de monteur moeten doen. Het is voor klanten niet toegestaan om zelf wijzigingen aan te brengen aan het AOP of de buitenkabel. Welk type AOP heb je geplaatst?

 

Zou je nogmaals de downstream/upstream-gegevens willen plaatsen?

Vlindertjuhh
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hierbij de waardes

en dat ik het niet zelf mocht doen dat wist ik niet

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

De downstream is niet optimaal qua vermogen, maar het is een wereld van verschil t.o.v. dinsdag.

 

Ik was nog benieuwd welk type AOP je hebt geplaatst?

Vlindertjuhh
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hirschmann SHOP AOP VZ1,

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Dat is een kloon van de btv 1 IEC-NL en in elk geval een prima AOP.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Vlindertjuhh dank voor je update. Ik heb een blik geworpen op je signaal, dat ziet er voor nu keurig uit. Dus laten we dat zo houden! 

Ben75

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Laat hem dan maar snel komen

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

@Ben75 Wat bedoel je?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Ben75  schreef:

Laat hem dan maar snel komen


wat is er aan de hand, je reaggeert op een topic van meer dan 1 jaar oud maak svp je eigen topic aan

Ben75

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sorry ben nieuw. Ik heb bericht gekregen van Ziggo dat mijn verbinding niet optimaal is. Probeer een bel afspraak te maken, zonder succes.

Ik kan niet vinden wat er niet goed zou kunnen zijn. Up en download snelheden zijn ca 400 en 50 via WiFi. Graag heb ik ziggo man hier thuis om probleem op te lossen!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

@Ben75 Je bedoelt waarschijnlijk een bericht met onderwerp 'Het resultaat van je ServiceScan'? Start s.v.p. een eigen topic, dan kan jouw situatie onderzocht worden.

Uitgelicht topic