Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Een overduidelijk probleem, de downstream is met -22 dBmV extreem zwak. Het AOP (TRAS-1000) is verouderd en aan een vervanging toe. Een monteursafspraak is de volgende stap.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Ook hapert het tv beeld. Stilstaand beeld met geluid. Wat kraakt en piept en dan weer verder gaat
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens nogmaals de downstream-gegevens willen plaatsen? (De tabel in de geplaatste screenshot is leeg i.v.m. gemaakt vlak na een modem reset.) DS partial bonding geeft in elk geval kanaaluitval in de downstream aan, de log toont continue signaalonderbrekingen.
Een overduidelijk probleem, de downstream is met -22 dBmV extreem zwak. Het AOP (TRAS-1000) is verouderd en aan een vervanging toe. Een monteursafspraak is de volgende stap.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Bedankt voor jouw vermelding, @tobiastheebe
Met deze waarden is een slechte verbinding inderdaad wel te verklaren, @Vlindertjuhh Het is daarom goed dat je dit bij ons voorlegt.
Even voor de volledigheid: Vanuit de splitter lopen de 2 kabels rechtstreeks naar jouw modem en mediabox?
Geen splitters of verlengde kabels? Wil je hier anders nog een foto van sturen?
Stel dat de binnenhuis bekabeling niet op orde is, dan kan de monteur hiervoor kosten in rekening brengen en dat proberen wij ten allen tijde te voorkomen.
1 gaat rechtstreeks op de modem
1 gaat naar een splitter naar de mediabox en naar boven.
Maar ook zonder deze splitter hou ik beneden slecht ontvangst. Deze heb ik namelijk al verwijderd om te testen.
Helemaal duidelijk, dankjewel.
Ik heb een afspraak ingepland voor Monteursafspraak voor 25-03-2022 tussen 8:00 en 13:00 uur.
Per mail krijg je even een bevestiging. Lees deze goed door.
Mocht de afspraak niet gelegen komen, mag je hem verplaatsen in Mijn Ziggo.
Laat je na de afspraak even weten hoe het gegaan is?
Zal even een korte update toevoegen.
Ik heb zelf de aop vervangen.
Ben momenteel al 2 1/2 dag storingsvrij.
Als dit van het weekend ook zo blijft dan zal ik de afspraak annuleren
Ik heb zelf de aop vervangen.
Dat had de monteur moeten doen. Het is voor klanten niet toegestaan om zelf wijzigingen aan te brengen aan het AOP of de buitenkabel. Welk type AOP heb je geplaatst?
Zou je nogmaals de downstream/upstream-gegevens willen plaatsen?
De downstream is niet optimaal qua vermogen, maar het is een wereld van verschil t.o.v. dinsdag.
Ik was nog benieuwd welk type AOP je hebt geplaatst?
Hirschmann SHOP AOP VZ1,
Dat is een kloon van de btv 1 IEC-NL en in elk geval een prima AOP.
@Vlindertjuhh dank voor je update. Ik heb een blik geworpen op je signaal, dat ziet er voor nu keurig uit. Dus laten we dat zo houden!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.