1
Vraag
2
Reageer en help mee
mikuip

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

slechte sharepoint verbinding sinds nw modem overige verbindingen zeer goed

Sinds ik recent de nieuwste modem (Sagemcom) heb ontvangen kan ik de sharepoints sites die ik gebruik voor MS access niet of steeds onderbroken bezoeken. als ik de verbinding omzet naar mijn mobieltje gaat e.e.a. probleemloos. Opm De overige werking lijkt wel sterk verbetert. Over al goede Wifi Ontvang. De helpdesk geeft aan dat dit een softwareprobleem is en ze dit niet ondersteunen. Ook kunnen ze niet aangeven of er een poort open moet. Overigens kan dit ook niet meer omdat de modem volledig is dichtgespijkerd vlgs hun. Ik moet een andere router kopen en de modem in bridge zetten. 

Het was allemaal prima en ik moet vlgs hun verplicht over met Modem.

Weet iemand een oplossing of heeft hetzelfde probleem.

bvd

7 Reacties 7
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24136Posts
  • 1655Oplossingen
  • 11828Likes

Ik heb zojuist gereageerd op jouw reactie in dit topic.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70165Posts
  • 4884Oplossingen
  • 19781Likes

Mogelijk helpt dit ook nog:

Bert_0-1683821206151.png

mikuip
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heren Beiden bedankt, Het access bestand opstarten, dus verbinding zoeken met de lijsten op sharepoint gaat nog steeds moeizaam. Als ik opstart via Wifi over mijn tel. gaat dit direct goed. Als ik dan de wifi verbinding wijzig naar de Ziggo terwijl het bestand nog open staat is er wel degelijk een verbetering maar nog niet vlekkeloos.

Ik kan niet terug naar de vorige modem omdat het serienummer is verwijderd vlgs de helpdesk. Heb deze nog niet teruggestuurd. Zou eigenlijk deze weer willen gebruiken is ook nog vrij nw en was probleemloos. De wifi dekking is met de huidige wel iets verbeterd maar dit boeit mij niet. Ik wil een stabiele verbinding.

Weten jullie op welke wijze ik kan verzoeken om de vorige modem weer te gebruiken. Het is overigens een zakelijk abonnement. Niet dat dit iets uitmaakt bij de Ziggo Helpdesk. Ik moest wel specifiek de zakelijke kant bellen. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24136Posts
  • 1655Oplossingen
  • 11828Likes

Heb je zowel de MTU als de firewall-instellingen gewijzigd en daarna het modem opnieuw opgestart?

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 814Posts
  • 95Oplossingen
  • 492Likes

Goedemiddag @mikuip, ik was benieuwd als je nog steeds problemen ervaart of dat het inmiddels is opgelost? Mocht je nog wel problemen ervaren, dan hoor ik dat graag. We gaan je dan verder helpen zodat de problemen worden opgelost. 

mikuip
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedenavond, Ik was een tijdje uit de running vandaar mijn late reactie. Nee het probleem is nog niet opgelost en heb het nodige geprobeerd. heb het dus alleen met sharepoint thuis. op mijn bedrijf heb ik dezelfde modem nog staan die ik thuis had en daar dus geen problemen. zie het donker in als deze ook vervangen gaat worden.

Het gaat dus om een lokaal access bestand waarvan de lijsten op sharepoint staan.

Het moet dus ergens in de modem zitten. Zou het een onzinnige oplossing vinden om een extra router voor de modem te zetten. Ik heb 2 zakelijke abonnementen maar helpdesk weet echt helemaal van niets. Erg irritant omdat alles al jaren zonder problemen heeft gefunctioneerd.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 17909Posts
  • 1337Oplossingen
  • 6508Likes

@mikuip Het modem zou de toegang tot bijvoorbeeld Sharepoint niet in de weg mogen staan. Heb je nog gekeken naar de adviezen van @tobiastheebe en @Bert ? Het kan best zijn dat een firewall instelling hier roet in het eten gooit. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic