Ernny

Level 6
  • 125Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

slechte internetverbinding

hallo ,

ik heb meer dan 6 maanden last van lag ik kan moeilijk gamen alsof de internet potentie geen kracht heeft , ik dacht dat het ligt aan mijn ps4 en monitor en kleur instelling, maar was niet zo , want nu heb ik nieuwe ps5 en monitor aangeschaft . bij deze weet ik dus nu dat helemaal 100 % aan het internet ligt , soms ps4 en 5 zegt internet kabel niet verbonden , terwijl het een nieuwe kabel is die er goed in zit, ik heb de kabel in een andere poort gedaan, maar blijf hetzelfde , na een aantal keer proberen pakt die m wel .  ik kijk tv via een iptv box , hier ook  problemen mee, kanalen blijven vast lopen en ook met youtube reageren de videos traag of de klok blijf draaien 3 of 4 seconden dan begint de video . en wanneer ik speedtest doen  meet ik verschillen, soms 500 soms 400 mb en upload blijft 40 is in principe gewoon goed denk ik ,  met de ps5 heb ik dit geprobeerd  portforwarding vaste ipadres , modem gereset en terug naar fabrieksinstellingen  dan doet die het wel iets beter maar dan wordt die weer helemaal bagger.  Ik heb zo lang gewacht om hulp te vragen omdat ik dacht dat het aan mijn apparatuur ligt en ik wilde niemand meer lastig vallen na de zoveelste keer die ik al heb gedaan hoe jullie mijn geschiedenis al zien ! maar ben op het punt gekomen om toch te durven om om hulp te vragen want ik kan dit niet meer aan. alvast dankjewel voor jullie hulp.

groetjes Ernny

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Volkomen logisch hoor! Ik heb direct de eerst mogelijke afspraak gepland. Dit is morgen 14-07 tussen 12:00 en 18:00 uur. Moct dat niet lekker uitkomen kun je de afspraak vandaag nog wijzigen naar een ander moment. Je kunt dit wijzigen in Mijn Ziggo of via ons 🙂 

Natuurlijk ontvang je een mail ter bevestiging van de afspraak @Ernny 🙂 

Bekijk in context

48 Reacties 48
Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

om te beginnen, plaats is een foto van waar de kabel het huis binnenkomt (meterkast/woonkamer)met eventuele splitters die erop aangesloten zitten.

ook graag de down en upstreamwaarden van het modem ( http://192.168.178.1/?page=settings%2Ftools%2Fnetworkstatus )

 

lag veroorzaakt door hoge ping op de ps4/5 is vaak op te lossen door dns van google te gebruiken (8.8.8.8 , 8.8.4.4) maar dat de rest niet werkt is een ander probleem

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @Ernny zo te lezen zit je met de handen in het haar. Na een beetje vraag en antwoord krijgen wij een goed beeld van de situatie, en daar volgt een goed advies uit. @Gio2903 heeft al een voorzet gedaan met hele sterke vragen! Dank daarvoor Gio!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Gio2903 Zie dit vorige topic van @Ernny voor meer informatie over de situatie: Probleem met gamen - Ziggo Community

Ernny
Topicstarter
Level 6
  • 125Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
17300000003.540256 qam17
2634000000238256 qam5
36420000002.238256 qam6
46500000002.738256 qam7
56580000003.238256 qam8
6666000000338256 qam9
76820000002.938256 qam11
86900000003.438256 qam12
97140000003.538256 qam15
107220000003.538256 qam16
11626000000238256 qam4
12738000000338256 qam18
137540000003.738256 qam20
14770000000438256 qam22
157780000004.538256 qam23
167860000004.438256 qam24
177940000004.540256 qam25
188020000003.938256 qam26
198100000003.538256 qam27
208180000003.438256 qam28
218260000003.738256 qam29
228340000003.738256 qam30
238420000003.738256 qam31
248500000003.938256 qam32


Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1Locked40.3400
2Locked38.61620
3Locked38.91010
4Locked38.9570
5Locked38.6560
6Locked38.6460
7Locked38.6520
8Locked38.9660
9Locked38.9270
10Locked38.9360
11Locked38.91370
12Locked38.9290
13Locked38.9380
14Locked38.9470
15Locked38.9470
16Locked38.9560
17Locked40.3660
18Locked38.9590
19Locked38.6490
20Locked38.9770
21Locked38.9440
22Locked38.9380
23Locked38.9400
24Locked38.9370



Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

14520000041.3512064 qam3
22860000042.5256064 qam6
33180000042.5256064 qam5
43840000042512064 qam4
55880000041.3512064 qam1
65200000041512064 qam2



Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1ATDMA0020
2ATDMA0030
3ATDMA0060
4ATDMA0040
5ATDMA0040
6ATDMA0020
Ernny
Topicstarter
Level 6
  • 125Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

27/06/2022 19:25:15noticeLAN login Success;CM-MAC=4c:38:d8:2d:ea:6b;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24/06/2022 23:24:47criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=4c:38:d8:2d:ea:6b;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24/06/2022 20:32:7noticeLAN login Success;CM-MAC=4c:38:d8:2d:ea:6b;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24/06/2022 20:29:25criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=4c:38:d8:2d:ea:6b;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24/06/2022 19:27:5noticeLAN login Success;CM-MAC=4c:38:d8:2d:ea:6b;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18/06/2022 15:52:29criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=4c:38:d8:2d:ea:6b;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18/06/2022 14:03:17noticeLAN login Success;CM-MAC=4c:38:d8:2d:ea:6b;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:05:41criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=4c:38:d8:2d:ea:6b;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:05:14criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=4c:38:d8:2d:ea:6b;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:04:17criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=4c:38:d8:2d:ea:6b;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:03:50criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=4c:38:d8:2d:ea:6b;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:03:4criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=4c:38:d8:2d:ea:6b;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:02:38criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=4c:38:d8:2d:ea:6b;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:52criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=4c:38:d8:2d:ea:6b;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18/06/2022 11:17:24noticeLAN login Success;CM-MAC=4c:38:d8:2d:ea:6b;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:05:31criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=4c:38:d8:2d:ea:6b;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:05:4criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=4c:38:d8:2d:ea:6b;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:04:18criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=4c:38:d8:2d:ea:6b;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:03:51criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=4c:38:d8:2d:ea:6b;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:03:6criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=4c:38:d8:2d:ea:6b;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Ernny
Topicstarter
Level 6
  • 125Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

@Gio2903 bedankt voor je reactie, ik heb de down en upstreamwaarden erbij gezet en netwerk historie ook voor de zekerheid bij gedaan ik plaats alleen nog even een foto van de modem.

ik heb trouwens ook de dns van google gebruikt naar helaas zonder gewenst resultaat.

 

Ernny
Topicstarter
Level 6
  • 125Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

IMG-3025.jpgIMG-3026.jpg

Ernny
Topicstarter
Level 6
  • 125Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

hi @Anne H bedankt voor je reactie, excuses voor mijn late reactie. ik heb de down en uploadwaarden erbij gezet

Ernny
Topicstarter
Level 6
  • 125Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Hi@Bert  bedankt voor je reactie 

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

lastige situatie, misschien kun je een ubee zonder wifi aanvragen, die in bridge laten zetten en er dan zelf een router achter zetten. kost je wat geld voor een goede router, maar kan hopelijk de problemen wegnemen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Ernny  schreef:

hi @Anne H bedankt voor je reactie, excuses voor mijn late reactie. ik heb de down en uploadwaarden erbij gezet


@Ernny Waar heb je die gezet?

Ernny
Topicstarter
Level 6
  • 125Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Die staan als t goed is als antwoord bij de vraag van gio

Ernny
Topicstarter
Level 6
  • 125Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Ik zal het proberen wat betreft de modem, gamingrouter (TP-LINK AC5400) heb ik al aangeschaft en idd niet zo goedkoop. Dus ik hoop dat dit zal werken, maar eerst maar een ubee modem zien te krijgen.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

een moderator kan deze naar je opsturen. zodra je deze ontvangen hebt kun je m in bridge laten zetten door het volgende formulier in te vullen:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/bridge-modus

Ernny
Topicstarter
Level 6
  • 125Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

hoi Bert, Ik opende net het linkje dat je me hebt gestuurd en zie dat 2 moderators op mijn oude topic van vorig jaar hebben gereageerd. Normaal krijg ik altijd een melding via de mail maar die is helaas niet doorgekomen, mijn excuses!

Net als nu, soms krijg ik een melding als jullie reageren en soms niet. Pas na een tijd denk ik weer om eens te kijken of er al antwoord is gegeven en dan zie ik dat er al meerdere oplossingen zijn voorbij gekomen. Nogmaals mijn excuses hiervoor! 

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De modem waarden dBmV zijn goed. Wel is er lichte ruis aanwezig, zoals o.a. te zien aan de T4 meldingen in het log en de teller upstream (T3 en T4)

Daardoor vindt er een herstart van het modem plaats.

Nogmaals een monteur is wenselijk.

Het topic is onder de aandacht gebracht van het moderatie-team voor vervolgstappen.

Door grote drukte kan een reactie langer op zich laten wachten.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1662Likes

@Ernny kan gebeuren, niks aan de hand. En bedankt voor de toelichting.

We doen het inderdaad zo: we gaan een monteur sturen, die gaat dieper in je netwerk kijken naar wat er precies loos is. Deze komt op 1 juli, tussen 12:00 en 18:00 uur. 

Schikt dit niet? Dan kan je deze afspraak zelf over enkele uren aanpassen via je Mijn Ziggo. Laat je ook weten wat het resultaat is van diens bezoek? 

Ernny
Topicstarter
Level 6
  • 125Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Hi @Jacob  bedankt voor je reactie. Morgen is prima en ik zal het resultaat laten weten. 

Ernny
Topicstarter
Level 6
  • 125Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

@KBX458 bedankt voor je reactie,  de ruis is al van lange tijd, een monteur was langs geweest en die keek ook in de kast buiten in de straat maar kon niks zien/vinden. Morgen komt er weer een monteur langs, ik laat weten wat het resultaat is. Ik hoop dat dit wel mijn probleem oplost. 

Uitgelicht topic