ron vd Laan

Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

slecht internet

Helaas ik ik al lange tijd last van slecht-traag -weg vallend internet.

Er is al meerder keren een monteur geweest maar het probleem blijft.

Ik  weet niet meer zo goed wat te doen.

Heb in middels op elke kamer een unifi point hangen(zolder-2 slaapkamer- huiskamer) 

wifi is sterk maar zodra je een internet pagina opent laad de pagina er traag (je kan gewoon een bak thee gaan halen). Wat ik nog het ergste vind is dat ik als gevolg van alles Ziggo sport(op 14) niet meer kan kijken.

Deze word in 4k uit gezonden, ik krijg steeds de melding dat internet te traag is. Ik kan helaas van middag dus niet naar max verstappen kijken. De next boxen en de unifi zijn allemaal met draad aangesloten.

Kan iemand mij helpen ik word er gestoord van.

m.v.g. Ron

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Zou je nogmaals de downstream/upstream-gegevens en laatste paar dagen van de logs willen plaatsen? Dit omdat we aanvankelijk wat signaalproblemen zagen in deze gegevens.

Bekijk in context

ron vd Laan
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Paul 

Tot nu zijn er geen klachten meer met internet.

Bedankt voor je hulp

 

 

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@ron vd Laan Super! Ontzettend fijn dat alles to dusver volledig naar tevredenheid werkt. Mochten wij je nog ergens mee kunnen helpen, dan weet je ons op de Community te vinden. 😉 Alvast een prettig & zonnig weekend gewenst!

Bekijk in context

62 Reacties 62
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer), splitter(s), versterker (indien aanwezig) en bekabeling?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

ron vd Laan
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

ziggo 2.jpg

ziggo3.jpg

ziggo 4.jpg

  

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Er staat ruis op het signaal in zowel de downstream als de upstream.

 

Ik mis de foto's van de coaxinstallatie nog.

ron vd Laan
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
 
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Zou je het plastic kapje van de POA 01-UPC willen verwijderen volgens deze instructie? Dit kapje zorgt in sommige gevallen voor problemen. Daarna de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en het modem opnieuw opstarten.

 

Hoe ziet de rest van het thuisnetwerk eruit w.b. eventuele switch(es) en eigen router?

ron vd Laan
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb een switch van unifi en 3 AC pro unifi en een inval van unifi.

Op aan raden van een monteur heb ik een aantal weken alles afgekoppeld maar dit veranderd niets aan situatie.

Internet valt steeds weg ook als ik alleen het model en de twee next boxen gebruik.

De unifi producten heb ik juist aangeschaft omdat wifi en internet zo slecht was.

Van middag kon ik weer naar Ziggo sport kijken maar van avond weer niet .

Als ik naar Ziggo sport ga op 14 dan komt er in beeld dat mijn internet snelheid te laag is

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Gebruik je een eigen router, bijvoorbeeld een USG? Zo ja, dan wordt aanbevolen om het modem in bridge mode te (laten) zetten.

 

Nadat je de handelingen uit mijn vorige bericht hebt uitgevoerd, sluit dan eens een PC bekabeld aan op Connect Box of eigen router en controleer de snelheid en stabiliteit.

 

Het modem geeft aan dat een gedeelte van de inkomende data, onherstelbaar beschadigd is. De waarden in de kolom 'Fouten na RS' moeten op 0 blijven staan. Zolang dit niet is opgelost, zal ook het duurste thuisnetwerk geen stabiele internetverbinding bieden.

ron vd Laan
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

hoi tobias

Ik gebruik geen eigen router

Ik heb eerder in overleg met een monteur die hier is geweest alles los gekoppeld van het modem.

Op het modem waren alleen nog 2 x next box pc PlayStation en een heu bridge aangesloten.

Dit heb ik 4 weken zo gelaten zonder resultaat.

Problemen waren er al voor dat ik de unifi producten aanschafte .

Ik heb in middels het kapje er afgehaald.

Ik ga het ff in de gaten houden.

Als ik je goed begrijp zeg jij dat de ruis bij mij vandaan komt.

Ik hoop dat we een oplossing gaan vinden want zo is het niks.

mvg ron

 

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Duidelijk verhaal. Of de ruis van binnenshuis afkomstig is kan ik nu nog geen uitspraak over doen.

 

Zou je de stabiliteit van de internetverbinding een paar uur in de gaten willen houden en daarna nogmaals de tweede downstream-tabel (met kolommen 'Fouten voor/na RS') willen plaatsen?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het hier plaatsen van een schermopname van de volledige netwerkhistorie kan wellicht nog aanwijzingen opleveren.

ron vd Laan
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

kbx458

in de bijlage

ron vd Laan
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

hoe hou ik de stabiliteit het beste in de gaten.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

@KBX458 Zo te zien gaat (ging?) het ook in de upstream niet goed (T4 timeouts).

 

@ron vd Laan Je kunt bijvoorbeeld controleren of de Mediabox Next goed blijft werken en of 'normaal' verkeer (pagina's openen) beter werkt.

ron vd Laan
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

De media box next werkt niet goed ik kan niet naar Ziggo sport (14) kijken zecht internet is te traag.

Ik haal geregeld de stekker uit de box dan heb ik vaak dat ik weer een poosje kan kijken.

Huize is ook vaak weg.

 

 

 

ron vd Laan
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik bedoel slecht internet

En de guide van de next box werkt dan ook niet

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De internetverbinding, als die er al af en toe is, is zeer onstabiel. Ik heb het moderatieteam gevraagd om het coaxsegment waarop je bent aangesloten, nader onder de loep te nemen.

ron vd Laan
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Oke hoor ik hier nog iets van

 

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ja zeker; is het niet vandaag, dan wel morgen.😉

ron vd Laan
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Oke

Uitgelicht topic