Goedendag,
In mijn thuisnetwerk heb ik een printer hangen (bovengenoemd type) waarmee ik tot op heden ook probleemloos kon scannen (naar mijn zakelijke mail). Vorige week een nieuwe modem geïnstalleerd gekregen. Enkele dagen ervoor lukte het scannen opeens niet meer (printen gaat probleemloos) met de melding op het display van de printer: ''kan geen verbinding maken met de SMTP-server. Probeer een andere poort, bijv. 25,587, 465. Drivers printer gecheckt en ge-updated waar nodig.
Van ziggo vernomen dat de poort ivm veiligheid is aangepast naar 587. Dit ook in de configuratie van de printer aangepast alsmede in de account instellingen van de mail. Modem gecheckt op zowel 2.4 als 5.0 ghz ingesteld. Staan beide aan...toch krijg ik nog steeds dezelfde melding en lukt scannen niet...weet iemand nog een oplossing?
Bedankt alvast, groeten Dick
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het SMTP-wachtwoord komt inderdaad overeen met het wachtwoord voor de mailbox zoals ingesteld in Mijn Ziggo onder Producten, Internet.
Je kunt ten eerste poort 587 wijzigen naar 465 en ten tweede de afzender ('Standaard e-mailadres Van') aanpassen naar het e-mailadres, welke overeenkomt met de gebruikersnaam. Wat nu bij 'Standaard e-mailadres Van' staat moet je bij 'Standaard weergavenaam' invoeren.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ziggo helpdesk en forum gebruiken geen email.
Haal je emailadres weg van dit open forum wat voor de hele wereld te lezen is, als je geen bergen spam en phishing mails wenst te krijgen.
Klik op het pijltje rechts bovenin je bericht en op reactie bewerken.
Gebruik je deze instellingen? IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo
Sinds 30 mei is de beveiliging van mailservers aangescherpt, authenticatie is nu vereist voor de uitgaande (SMTP-)server. Voorheen kon smtp.ziggo.nl nog op poort 25 worden benaderd, maar dat is al langer niet meer mogelijk. Naast poort 587 is smtp.ziggo.nl ook bereikbaar op poort 465 met versleuteling TLS.
Indien de printer toestaat om het versleutelingstype voor de SMTP-server aan te passen (dus niet alleen SSL of SSL/TLS in- of uitgeschakeld), kies dan STARTTLS voor poort 587 of alternatief SSL/TLS voor poort 465.
Bedankt voor de tip qua email adres Bert, stond daar even niet bij stil, heb inmiddels verwijderd, bedankt.
Genoemde instellingen gebruik ik inderdaad.
Hoi Tobias, bedankt voor je reactie.
Bijgaand de huidige scan instellingen van de printer. Ik kan in de SSL/TLS naar mijn idee niets wijzigen behalve vinkje uit/aan...
SMTP wachtwoord is hetzelfde als je email wachtwoord? Bij mij is deze korter dan het aantal puntjes wat er staat maar ik heb deze al enkele malen gewoon juist ingevuld.
mvg Dick
Bijgaand nog de huidige instellingen. Staan naar mijn idee goed.
Mvg Dick
Het SMTP-wachtwoord komt inderdaad overeen met het wachtwoord voor de mailbox zoals ingesteld in Mijn Ziggo onder Producten, Internet.
Je kunt ten eerste poort 587 wijzigen naar 465 en ten tweede de afzender ('Standaard e-mailadres Van') aanpassen naar het e-mailadres, welke overeenkomt met de gebruikersnaam. Wat nu bij 'Standaard e-mailadres Van' staat moet je bij 'Standaard weergavenaam' invoeren.
Hoi Tobias,
Ik heb je aanwijzingen gevolgd (o.a. poort gewijzigd naar 465) en nu scant hij weer!
Super bedankt!!
Fijn om te lezen en graag gedaan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.