Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Yasha
Level 1

samsun galaxy ziet wifi niet

mijn nieuwe mobiel, een Samsung galaxy A10 ziet de ziggo wifi verbinding niet. Alle andere apparaten en andere mobiele telefoons maken probleemloos verbinding. De samsung ziet ook andere wifi netwerken zoals die van onze buren en verbindt daar wel mee. Maar in de lijst met netwerken komt niet die van onze router tevoorschijn. waar zou dit aan kunnen liggen? ik heb een smartwifi modem, al een paar keer gereset maar dit helpt niet

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.
Level 20

Wat ik bij de specificaties vind werkt deze A10 alleen via 2,4 ghz wifi en als hoogste wifi protocol 802.11n.

Als er een instelling in de eigen modem router 'verkeerd' staat zal deze telefoon het netwerk niet zien.

Misschien helpt het als in de Connectbox (Smartwifimodem)  het vinkje bij smartwifi wordt uitgezet.

Verder bij andere wifi instellingen zal gekeken kunnen worden of mixed mode aanstaat.(802.11 b,g,n,ac)

Ik kan daar nu geen screenshot van maken, mogelijk een andere medeklant.

Overweeg eventueel als u deze telefoon nog maar kort heeft een iets duurder model die wel wifi 4 en 5 ondersteund dit instap basis model doet dat blijkbaar niet. Het zal aan een verschil van de instellingen tussen thuis en de buren liggen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
RoWi.
Level 20

Wat ik bij de specificaties vind werkt deze A10 alleen via 2,4 ghz wifi en als hoogste wifi protocol 802.11n.

Als er een instelling in de eigen modem router 'verkeerd' staat zal deze telefoon het netwerk niet zien.

Misschien helpt het als in de Connectbox (Smartwifimodem)  het vinkje bij smartwifi wordt uitgezet.

Verder bij andere wifi instellingen zal gekeken kunnen worden of mixed mode aanstaat.(802.11 b,g,n,ac)

Ik kan daar nu geen screenshot van maken, mogelijk een andere medeklant.

Overweeg eventueel als u deze telefoon nog maar kort heeft een iets duurder model die wel wifi 4 en 5 ondersteund dit instap basis model doet dat blijkbaar niet. Het zal aan een verschil van de instellingen tussen thuis en de buren liggen.

Yasha
Level 1
Topicstarter

Dank je voor de snelle reactie en uitleg! dat lijkt inderdaad het probleem. ik heb de modem op 2,4ghz gezet en nu ziet de mobiel hem wel

Gio2903
Level 17

er zijn idd een paar A-modellen die niet op 5ghz kunnen. rare bezuiniging van samsung..

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Fijn dat het gelukt is bedankt voor de terugkoppeling.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@Gio2903  schreef:

er zijn idd een paar A-modellen die niet op 5ghz kunnen. rare bezuiniging van samsung..

Een instapmodel moet toch ergens op inleveren, blijkbaar de 5 ghz wifi chip. Los van andere overwegingen is de snelheid via 2,4 ghz doorgaans snel genoeg voor een mobiele telefoon.

0 Kudos