1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
2504

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

sagemcom F3896LG-ZG in bridge - AOP verouderd? - haal niet de snelheid?

Ik heb nu een GIGA verbinding.

Modem kwam eerst niet op, maar is nu wel werkend na klikken ressetbutton

Groen lampje brand, dus hij zou in Bridge staan, zoals ook gewenst.

betreft een sagemcom F3896LG-ZG in bridge 

Alleen ik lijk niet de max snelheid te halen via bedraad netwerk. (zojuist 607.8 download en 51.4  Upload) Ziggo Speedtest

Ik twijfel of mijn AOP (tratec TRP-10/MI) nog wel bij deze tijd hoort.

Ik had na het AOP altijd eerst nog een VQ1002 splitter (internet modem en rest van huis), deze vervangen door de nieuwe splitter die mee geleverd werd bij het nieuwe modem.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 35230Posts
  • 2605Oplossingen
  • 17725Likes

De TRP-10/MI is verouderd (~25 jaar oud) en ongeschikt voor DOCSIS 3.1. Een monteur vervangt deze kosteloos door een TRISZ-DG300 of FISO-X11. Via deze pagina kun je een afspraak inplannen.

De actuele downstream/upstream-waarden zijn goed tot zeer goed, maar in de webinterface van dit type modem worden geen gegevens over de DOCSIS 3.1-kanalen getoond (OFDM + OFDMA), welke dus niet gecontroleerd kunnen worden.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 35230Posts
  • 2605Oplossingen
  • 17725Likes

De TRP-10/MI is verouderd (~25 jaar oud) en ongeschikt voor DOCSIS 3.1. Een monteur vervangt deze kosteloos door een TRISZ-DG300 of FISO-X11. Via deze pagina kun je een afspraak inplannen.

De actuele downstream/upstream-waarden zijn goed tot zeer goed, maar in de webinterface van dit type modem worden geen gegevens over de DOCSIS 3.1-kanalen getoond (OFDM + OFDMA), welke dus niet gecontroleerd kunnen worden.

2504
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank, dan was mijn vermoeden juist, ik heb de afspraak gelijk gemaakt.

Gio2903

Level 17
  • 3538Posts
  • 186Oplossingen
  • 2604Likes

hou er rekening mee dat zelfs met een nieuw aop, de snelheid tussen de 800 en 980mbit is. 1000 lukt in de meeste gevallen niet 😉