wim.wessel

Level 4
  • 25Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

safe online, aanmelden mislukt

Ik kan al een tijdje Safe Online niet meer gebruiken. Wanneer ik me met de Juiste gegevens inlog krijg ik de melding aanmelding mislukt? Zie bestand onderaan dit bericht. Wie weet de oplossing?

Gebruik ik misschien het verkeerde installatiebestandje of is er iets anders aan de hand?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Probleem is bekend bij ziggo.

 

Safe Online foutmelding: er is een fout opgetreden... - Ziggo Community

 

Safe online - Ziggo Community

 

"Op dit moment is het niet mogelijk de Ziggo Safe Online portal openen. Als je in probeert te loggen dan krijg je de melding "Kan niet aanmelden".

 

Het probleem is nu in onderzoek. Er is nog geen oplostermijn bekend hiervoor. Ze zijn er sinds gisteren dus mee bezig om uit te zoeken wat er mis gaat. Ze vragen ook niet om voorbeelden, dus ze weten ook wel echt zeker dat er een structureel probleem mee is en gaan ermee aan de slag. 

Bekijk in context

30 Reacties 30
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Probleem is bekend bij ziggo.

 

Safe Online foutmelding: er is een fout opgetreden... - Ziggo Community

 

Safe online - Ziggo Community

 

"Op dit moment is het niet mogelijk de Ziggo Safe Online portal openen. Als je in probeert te loggen dan krijg je de melding "Kan niet aanmelden".

 

Het probleem is nu in onderzoek. Er is nog geen oplostermijn bekend hiervoor. Ze zijn er sinds gisteren dus mee bezig om uit te zoeken wat er mis gaat. Ze vragen ook niet om voorbeelden, dus ze weten ook wel echt zeker dat er een structureel probleem mee is en gaan ermee aan de slag. 

Schlitt

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@Ziggo: Kunnen jullie kijken wat er met de SSO koppeling richting f-secure gebeurd.
Want als je naar Beveilging instellen gaat. Wordt je naar F-secure doorverwezen. 

Schlitt_0-1686485982578.png

 

De link die ik dan te zien krijg: 
https://safeavenue.f-secure.com/iframe/-sso/ziggo_sa/?error_description=no_identifier_in_partner_res....

Het scherm zelf toont: 

Schlitt_1-1686486092847.png

Zouden jullie willen controleren/checken met F-secure wat er qua gegevens worden doorgezet. 
Mogelijk is de SSO token niet meer gesynchroniseerd met jullie partner ID die f-Secure hanteerd. Mogelijk gevalletje van gewijzigde connecties tussen ziggo en f-secure.
Dit moet toch snel op te lossen zijn, lijkt mij.

 

Schlitt

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Vandaag met Ziggo gebeld. Ben met de tech afdeling verbonden. Die melden dat men al bezig is dit issue te onderzoeken. 
Ik ben hier al sinds afgelopen vrijdaga mee geconfronteerd. Ook toen gebeld. Nu blijkbaar wachten tot men het issue hebben opgelost.

Heel vervelend als je een nieuwe PC hebt en daar geen f-secure op kan plaatsen middels ziggo.

Schlitt

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Vandaag met technische dienst gesproken. Met is zich bewust van dit issue. En men is bezig dit op te lossen. Helaas voor ons als gebruikers, moeten wij geduld hebben. Nu is het de vraag hoelang het gaat duren, gezien de technische dienst dit mij niet kon vertellen. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Schlitt 

 

Goed dat je ook nog even hebt gebeld, to be sure 🙂 

Helaas is dit probleem inderdaad bekend wat ervoor zorgt dat we jouw geduld behoorlijk moeten tarten. Zeker gezien het euvel al ruimte tijd speelt en een oplossing nog niet in zicht lijkt.

Uiteraard zitten we er wel boven op en hopen dat onze specialisten het vlot voor elkaar krijgen dat jij jouw nieuwe pc weer kan beschermen.

Schlitt

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

ik hoop met recht dat dit issue met hoge prio wordt opgepakt. 
Is ziggo trouwens al bezig met een mogelijk alternatief, om 'gedupeerde' klanten te helpen met dit issue. 
Ik denk aan bv, dat de klant rechtstreeks bij f-secure zou kunnen aanloggen, zonder SSO. 
Dit als tijdelijke oplossing?
Ik probeer out of the box te denken. Omdat ik niet weet hoelang dit al speelt. Echter voor mij speelt dit sinds afgelopen vrijdag. Maar ik kan mij voorstellen dat dit issue al ouder is.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Fijn dat je meedenkt @Schlitt 

Helaas ligt er nog geen oplossing in de pijplijn en zijn er ook nog geen alternatieven bekend. Daar wordt door osn team nog aan gewerkt.

Norbert2

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ook ik sinds gisteren met dit probleem  geconfronteerd. Aardige medewerker maar verder dan dat kwam ik ook niet. Het zal dus wel even duren, maar je betaald (althans ik) er wel voor.
Mail werkt ook al niet, ondanks de voorbeelden vanuit Ziggo. Ik ben erg aan het twijfelen of het niet na ca. 48 jaar klant tijd is om om over te gaan stappen.

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 575Oplossingen
  • 2127Likes

Super frustrerend dat ook jij hiermee problemen ondervindt @Norbert2. Een tijdelijke workaround is het inschakelen van Windows Defender, mocht je gebruik maken van Windows. Daarmee ben je ook beschermd tegen virussen en andere narigheid. 

Voor wat betreft de mailproblemen, dat is ook niet een pretje! Begrijpelijk dat je overweegt dat het gras wellicht groener is bij de buren. Wil je hiervoor een nieuw topic starten? Daarmee houden we dit topic, maar ook de Community schoon en overzichtelijk. 

Norbert2

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

I know, moest het even kwijt

Schlitt

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Zo herkenbaar. even ventileren. 

Hopelijk zijn de tech al dichter bij een oplossing. 
En windows defender is leuk maar is geen f-secure. 

YoRiebo

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Allerlei problemen, maar geen oplossing. Ik heb nu twee geresette apparaten waarbij helaas de F-secure beveiliging niet lukt. Ja, Windows Defender is een tijdelijke pleister maar haalt het niet bij de beveiliging van F-secure. Toch zeer benieuwd waar nu de schoen wringt. Hoe lastig kan het zijn om dit op te lossen? Is het een kwestie van geld?
Afijn, geef wat openheid, dat is waar tenslotte deze community om draait.

 

Schlitt

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Heb 2 nieuwe PC's die ik nu niet kan voorzien van goede beveiliging. Gezien ik Windows Defender als matig beschouw.
Zo fijn zijn als we enig indicatie krijgen. Dit zou in prinicipe niet een moeilijk issue moeten zijn. 

Schlitt

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Of zorg dat er op korte termijn een alternatief is, waardoor wij toch toegang kunnen krijgen tot onze f-secure/ziggo account. Indien SSO niet werkt, zou eigenlijk het oudere methode. User/Wachtwoord ingezet moeten worden.

marco899

Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Gelukkig en minder gelukkig dat dit hier wel bekend is. Nieuwe pc en aanmelden mislukt. Kreeg eerst het advies om safe online te verwijderen maar ik kon niet eens naar de downloadpagina. Op de oude pc nog het installatiebestand gevonden maar helaas kan je niet aanmelden waar het op de oude pc nog wel draait. De twitter medewerker hoorde dit voor het eerst en heeft er een case van gemaakt maar het is dus al langer bekend. Gisteren de boys van KPN aan de deur gehad en ik ga er steeds meer aan denken. Eerst gezeik met Ziggo Go welke steeds beperkter word (skippen tijdens reclames of hele films niet terug kunnen kijken), forse prijs verhoging, F1 weg en het huren van apparatuur waar ik straks naar toe moet als de humax hier eruit gaat. 

Dolle

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier hetzelfde probleem, nieuwe laptop, beveiliging werkt niet. Wilde net gaan bellen maar zag deze post, heeft dus geen zin te bellen. Afwachten maar, hopelijk geven ze door wanneer eea is opgelost.

uniek101

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier ook hetzelfde probleem. Wil mijn nieuwe laptop beveiligen, maar krijg ook de melding "Could not login". Klantenservice gebeld, maar daar zijn ze van het probleem niet op de hoogte en konden mij niet helpen. Waardeloos!

Schlitt

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Zekers, Het zou fijn zijn als Ziggo technische dienst eens aangeeft wat zij aan het doen zijn om dit issue op te lossen. Misschien moeten zij ff de Certificaat voor de Single Sign On component vernieuwen in samenwerking met F-secure. Misschien helpt dat. 

Help dek informeren dat dit issue speelt zou ook wel helpen. In plaats van adviseren om de oude versie van f-secure te verwijderen op een net geinstalleerde PC, zonder bescherming software, anders dan windows defender. 

YoRiebo

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vandaag maar weer eens 'gewoon' geprobeerd. Denk dat ze het gefikst hebben.
Ik zou zeggen: probeer het uit!

Uitgelicht topic