de router wisselt steeds tussen twee verschillende adressen.
xxx.yyy.178.1. wel werkend (iphone heeft verbinding). dit is de standaard verbinding van de witte connectbox
xxx.yyy.23.1. Niet werkend (iphone krijgt wel een ip adres bijvoorbeeld xxx.yyy.23.35 maar heeft geen verbinding)
het komt mij nogal vreemd over dat er twee adressen aan de router gekoppeld zijn. ik heb geen andere router er aan hangen.
een harde reset heeft niks opgelost.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen want dit is bloed irritant.
groet
Ar
Opgelost! Ga naar oplossing.
ik heb een voor een de apparaten aangesloten en het bleek de switch te zijn (die dus geen switch blijkt te zijn 😞 ).
dank voor alle hulp en suggesties. ik had dit forum eerder hulp moeten vragen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je kunt je interne IP 192.168.178.1-254 adressen hier rustig plaatsen, die zijn bij iedereen intern hetzelfde.
Ben benieuwd naar het complete xxx.yyy.23.1 adres, mogelijk kan daar iets uitgehaald worden.
Alleen het externe IP adres is voor iedereen uniek en moet je voorzichtiger mee zijn.
hoi Bert
complete adres 192.168.23.1
het geval is dus als ik met een apparaat ( iphone ) een wifi verbinding maak met het modem hij dus soms dat 23 adres geeft.
en de iphone krijgt dus een bijbehorend ip adres. maar geen internet.
heb je een eigen router/wireless access point in gebruik naast het ziggo modem ?
Er is hoe dan ook een conflicterende DHCP-server aanwezig in het LAN.
Kun je beschrijven welke netwerkapparatuur er aanwezig is naast de Connectbox (indien van toepassing) en welke apparaten er zoal aanwezig zijn in het thuisnetwerk? Kun je met 192.168.23.1 verbinden in een browser?
ik kan verbinden via browser. krijg dan een inlogschermpje met naam en wachtwoord, verder geen info.
ik heb in het netwerk een imac die zijn ethernet deelt via wifi. deze geeft een totaal ander adres aan de iPhone.
kun je hier een foto plaatsen van dat schermpje...daar zal waarschijnlijk meer op staan dan dat jij nu hier neer zet.
Heb je een mediabox xl via utp aangesloten?
Aangenomen dat dat een dialoogvenster is van de browser, wat zie als je dit venster annuleert?
De Mediabox XL gebruikt subnet 192.168.192.0/24 in standaardconfiguratie, maar het is inderdaad verstandig om zoveel mogelijk uit te sluiten.
@Steefb schreef:Heb je een mediabox xl via utp aangesloten?
goeie , dat zou misschien het inlogscherm wel kunnen verklaren
heeft de pagina misschien een UPC logo ?
Het zou inderdaad ook nog een UPC Mediabox HD kunnen zijn, al zou deze 192.168.100.0/24 gebruiken in standaardconfiguratie. Daarvan was in dit topic sprake.
ik heb geen media box. vanaf het modem een imac en Macmini aangesloten via draad. derde draad naar ethernet hub waar een apple Tv, een versterker en een tv aanhangen.
dialoog venster in browser is op kale achtergrond waarbij staat: “je wachtwoord wordt onversleuteld verstuurd.”
na annuleren zwart scherm met melding: safari kan de pagina niet openen omdat de server onvindbaar is.
Wat is de URL in de browser na annuleren van het inlogvenster? Wat is 'versterker' precies?
Speelt dit probleem alleen op de iPhone? Verbindt deze mogelijk met een andere SSID waarop subnet 192.168.23.0/24 actief is? Controleer anders welke SSID's er zijn opgeslagen op de iPhone en wat er wordt uitgezonden.
url na annuleren is leeg
het speelt bij meerdere iphones, en iPad. soms moet ik de apple tv ook opnieuw verbinden.
versterker is een harmon kardon versterker/blue ray speler waar ik de apple tv op heb aangesloten. Enige SSID is de connectbox (zover ik weet of kan achterhalen. de SSID is bij beide gevallen hetzelfde. de naam van het modem die ik heb ingesteld.
Als je jouw iMac of Mac Mini een IP-adres in 192.168.23.0/24 laat ontvangen (of je stelt een IP-adres binnen dat subnet statisch in), dan kun je het commando arp -a uitvoeren in de Terminal om het MAC-adres te achterhalen dat bij 192.168.23.1 hoort. Met het MAC-adres kan vervolgens de fabrikant van de netwerkadapter achterhaald worden. Mogelijk komen we er op die manier achter wat 192.168.23.1 is.
".....derde draad naar ethernet hub"
Wordt met die hub een netwerkswitch bedoeld ?
Haal uit de app store eens het programma lanscan en scan daar je netwerk eens mee.
daar kun je veel informatie uit halen.
Kan je (even kortstondig) testen of het 192.168.23.x netwerk ook nog actief is als je bij jouw Ziggo-modem-router de stroom eraf haalt? Als dat extra netwerk dan nog steeds actief is, dan moet dat door een ander apparaat uitgezonden worden.
Dit klinkt als een powerline adapter die met de buren verbindt. Heb je powerline adapters? Trek die er eens tussen uit.
Punten van aandacht of veroorzaker:
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.