1
Vraag
2
Reacties
arrie86

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

router geeft\heeft 2 verschillende ip adressen.

de router wisselt steeds tussen twee verschillende adressen.

xxx.yyy.178.1. wel werkend (iphone heeft verbinding). dit is de standaard verbinding van de witte connectbox

 

xxx.yyy.23.1.  Niet werkend (iphone krijgt wel een ip adres bijvoorbeeld xxx.yyy.23.35 maar heeft geen verbinding)

 

het komt mij nogal vreemd over dat er twee adressen aan de router gekoppeld zijn. ik heb geen andere router er aan hangen. 

 

een harde reset heeft niks opgelost. 

 

ik hoop dat jullie me kunnen helpen want dit is bloed irritant. 

 

groet

Ar

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
arrie86
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

ik heb een voor een de apparaten aangesloten en het bleek de switch te zijn (die dus geen switch blijkt te zijn 😞   ).

dank voor alle hulp en suggesties. ik had dit forum eerder hulp moeten vragen.  

Bekijk in context

28 Reacties 28
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je kunt je interne IP 192.168.178.1-254 adressen hier rustig plaatsen, die zijn bij iedereen intern hetzelfde.

Ben benieuwd naar het complete xxx.yyy.23.1 adres, mogelijk kan daar iets uitgehaald worden.

Alleen het externe IP adres is voor iedereen uniek en moet je voorzichtiger mee zijn.

arrie86
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

hoi Bert

complete adres 192.168.23.1

het geval is dus als ik met een apparaat ( iphone ) een wifi verbinding maak met het modem hij dus soms dat 23 adres geeft.

en de iphone krijgt dus een bijbehorend ip adres. maar geen internet. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

heb je een eigen router/wireless access point in gebruik naast het ziggo modem ?

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Er is hoe dan ook een conflicterende DHCP-server aanwezig in het LAN.

 

Kun je beschrijven welke netwerkapparatuur er aanwezig is naast de Connectbox (indien van toepassing) en welke apparaten er zoal aanwezig zijn in het thuisnetwerk? Kun je met 192.168.23.1 verbinden in een browser?

arrie86
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

ik kan verbinden via browser. krijg dan een inlogschermpje met naam en wachtwoord, verder geen info.

 

ik heb in het netwerk een imac die zijn ethernet deelt via wifi. deze geeft een totaal ander adres aan de iPhone. 

 

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

kun je hier een foto plaatsen van dat schermpje...daar zal waarschijnlijk meer op staan dan dat jij nu hier neer zet.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Heb je een mediabox xl via utp aangesloten?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Aangenomen dat dat een dialoogvenster is van de browser, wat zie als je dit venster annuleert?

 

De Mediabox XL gebruikt subnet 192.168.192.0/24 in standaardconfiguratie, maar het is inderdaad verstandig om zoveel mogelijk uit te sluiten.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Steefb  schreef:

Heb je een mediabox xl via utp aangesloten?


goeie , dat zou misschien het inlogscherm wel kunnen verklaren

 

 

heeft de pagina misschien een UPC logo ?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het zou inderdaad ook nog een UPC Mediabox HD kunnen zijn, al zou deze 192.168.100.0/24 gebruiken in standaardconfiguratie. Daarvan was in dit topic sprake.

arrie86
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

ik heb geen media box. vanaf het modem een imac en Macmini aangesloten via draad.  derde draad naar ethernet hub waar een apple Tv, een versterker en een tv aanhangen. 

 

dialoog venster in browser is op kale achtergrond waarbij staat: “je wachtwoord wordt onversleuteld verstuurd.”

na annuleren zwart scherm met melding: safari kan de pagina niet openen omdat de server onvindbaar is. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Wat is de URL in de browser na annuleren van het inlogvenster? Wat is 'versterker' precies?

 

Speelt dit probleem alleen op de iPhone? Verbindt deze mogelijk met een andere SSID waarop subnet 192.168.23.0/24 actief is? Controleer anders welke SSID's er zijn opgeslagen op de iPhone en wat er wordt uitgezonden.

arrie86
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

url na annuleren is leeg 

 

het speelt bij meerdere iphones, en iPad. soms moet ik de apple tv ook opnieuw verbinden. 

versterker is een harmon kardon versterker/blue ray speler waar ik de apple tv op heb aangesloten.  Enige SSID is de connectbox (zover ik weet of kan achterhalen. de SSID is bij beide gevallen hetzelfde. de naam van het modem die ik heb ingesteld. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Als je jouw iMac of Mac Mini een IP-adres in 192.168.23.0/24 laat ontvangen (of je stelt een IP-adres binnen dat subnet statisch in), dan kun je het commando arp -a uitvoeren in de Terminal om het MAC-adres te achterhalen dat bij 192.168.23.1 hoort. Met het MAC-adres kan vervolgens de fabrikant van de netwerkadapter achterhaald worden. Mogelijk komen we er op die manier achter wat 192.168.23.1 is.

Garihd

Level 16
  • 2026Posts
  • 72Oplossingen
  • 1107Likes

".....derde draad naar ethernet hub"

 

Wordt met die hub een netwerkswitch bedoeld ?

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

Haal uit de app store eens het programma lanscan en scan daar je netwerk eens mee.

daar kun je veel informatie uit halen.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@arrie86 

Kan je (even kortstondig) testen of het 192.168.23.x netwerk ook nog actief is als je bij jouw Ziggo-modem-router de stroom eraf haalt? Als dat extra netwerk dan nog steeds actief is, dan moet dat door een ander apparaat uitgezonden worden.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Dit klinkt als een powerline adapter die met de buren verbindt. Heb je powerline adapters? Trek die er eens tussen uit.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Punten van aandacht of veroorzaker:

  • De ethernet “hub” kan dat een oud routertje zijn die ingezet wordt als switch?
  • Het gedeelde wifi op de iMac heeft toch wel een ander SSID als de connectbox?
  • Zet op je iMac wifi delen eens uit.
  • koppel alles los van de connectbox sluit dan een voor een de andere apparaten aan en controleer tussendoor of het adres 192.168.23.1 het login scherm vertoont. Zo ja dan is dus het laatst aangesloten apparaat de veroorzaker.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic