1
Vraag
2
Reageer en help mee
dirkiejoohh

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

resetten van wifi booster model tp link c7 lukt niet via de reset knop

Ik heb een bekabelde wifi booster model c7  gekregen van een kennis die hem niet meer gebruikt en heb geen goede wifi op de zolder dus dacht deze even te plaatsen.

Als ik hem aansluit werkt alles naar behoren echter kan ik hem niet vinden tussen de  beschikbare netwerken als ik van de stikker aan de onderzijde mag uitgaan.

Het kan heel goed dat het ww is veranderd en probeer hem terug te stellen naar fabriek instelling.

Door op de  achterzijde  het knopje wps/reset in te drukken maar er gebeurt helaas helemaal niets er gaat geen lampje knipperen.

Ik heb er nog een in huis hangen en deze werkt perfect voor in de tuin en garage...

Of mis ik iets dat er nog een reset knopje zit die je met een paperclip in moet drukken want die zie ik ff niet zo gauw....

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Hou de resetknop eens 30 seconden ingedrukt.

ik heb dat hier wel eens 3 keer moeten doen voordat die reageerde zoals gewenst.

dirkiejoohh
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Bert al meerdere malen geprobeerd echter zonder resultaat krijg hem niet gereset naar fabriek instellingen

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Dan zal hij defect geraakt zijn.

Ik zag deze apparaten al na 3 jaar met regelmaat uitvallen.

dirkiejoohh
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is hij niet op een andere manier terug te zetten dus word waarschijnlijk een nieuwe las ook dat ze ook niet betrouwbaar zijn aangaande beveiliging e.t.c. 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@dirkiejoohh Nee, er is geen andere manier en ze werken ook niet lekker als er ook IPv6 op je modem staat, daar kunnen ze uiteindelijk niet goed mee omgaan.

Jammer, maar helaas.

dirkiejoohh
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat ik nog vergeet te vermelden is dat het power on lampje brand als die aanstaat met het knopje op de achterzijde op wireless on en dat er tevens nog een lampje knippert de een na laatste rechts en volgens mij WPS als ik mij niet vergis. Ik weet niet of dat iets te maken heeft dat ik hem niet kan vinden...

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@Bert 

tot op heden geen problemen met de C7 gehad, behalve dat http://ziggo-ap bij mij niet werkt. Het ipv4 adres gevonden via wat andere apps die het netwerk naspeuren op aangesloten en reagerende IP’s.


Wat werkt er niet met ipv6?

 

Voor en na reset wel even van de stroom gehad.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik heb geen idee, het is jaren geleden dat die hier aangesloten was en toen snel is vervangen voor een andere wifibooster, omdat hij vreemde dingen deed.

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

Grappig, bij een maat van mij heeft deze C7 ook maar relatief kort dienst gedaan, terwijl deze bij mij al jaren tot tevredenheid meegaat.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Marinus Als er apparaten achter zitten die ook via een IPv6 verbinding hebben, kunnen die de verbinding verliezen of niet goed opbouwen of haperen door een onjuiste verwerking van IPv6 van de C7.

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

AH! Bedankt.

Ik gebruik de C7 uitsluitend als accesspunt voor iPad's.

Ik heb pas sinds kort IPv6. Nog geen problemen gemerkt.

Een iPad schakelt denk ik automatisch over naar IPv4 als IPv6 geen verbinding meer maakt.

Ik zal er eens op letten.

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

Tsssjaaaa....

 

De TP-Link C7 heeft geen IPv6 instellingen en krijgt in het menu ook geen IPv6 adres.

 

Logisch dus dat alles wat "daarachter" hangt ook geen IPv6 krijgt.

Zal morgen eens testen met een via ethernet aangesloten PC met (ook) IPv6 adres.

 

Heb jij nog een (budget) aanbeveling voor een accespunt dat snel genoeg is en ook IPv6 goed doorgeeft? (Niet de Ziggo aangeboden spullen.)  

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik weet verder geen goede access points, ik gebruik hier nu een jaar de SmartWifi pods en die zijn uitermate stabiel, in 18 jaar wifi gebruik ik nu met Teams / Teamviewer en dergelijke geen netwerkkabel meer.

Huren is het makkelijkst, onbeperkte garantie en per maand opzegbaar.

 

SmartWifi pods | de beste wifi-oplossing voor bij je thuis (ziggo.nl)

 

Wifi / Ethernet specs:
Dual Band – 2x2 2.4Ghz en 4x4 5Ghz MIMO 802.11 B/G/N/AC
2.4GHz - 20/40MHz en 5 GHz - 20/40/80MHz
AC2100 Gigabit Wifi (300+1733 Mbps)
Ethernet: 100/1000Mbps

Beveiliging:
WPA2-PSK (AES)
SPI Firewall
VPN passthrough


Processor: ARM a7 – 900MHz
RAM Memory: 256MB
QoS: WMM, DSCP en 802.1p

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@Bert 

Bedankt! Ik zou er inderdaad 1 kunnen proberen/huren om te zien of het wat voor mij is.

Ik probeer alle apparaten indien mogelijk via ethernetkabels aan te sluiten. Zo blijft er meer ruimte op de WiFi voor tablets, mobiele telefoons en slimme speakers.

 

Ik heb ook nog even zitten kijken naar de "TP-Link Deco X20 Wifi 6 Smart Wifibooster", maar deze is niet te huur (lage kosten om te testen) en ik heb nog geen WiFi-6 apparatuur.

 

Ik heb ook nog wat getest met de C7 en IPv6, maar ik heb hier tot op dit ogenblik geen problemen mee ondervonden. Via een browser kan ik gewoon een IPv6 adres invullen en een website achter de C7 tonen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5789Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

@Marinus

 

Fijn dat je vooralsnog geen problemen ervaart. Dat is mooi om te lezen.

Mocht je 1 van onze WifiBooster modellen willen huren, dan vernemen we graag van je.

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@Jamyla 

Ik moet zeggen, je hebt de juiste mix van behulpzaamheid en commerciële instelling. 👍

 

@Bert 

Echter ik heb e.e.a. nog eens bekeken:

 - SmartWifibooster wifi 6 - ik heb (nog) geen apparatuur met wifi6. De test zijn niet echt enthousiast.

 - Smart Wifibooster set (3 stuks) - 1 zou genoeg zijn voor bijvoorbeeld € 1 per maand.

 - SmartWifi pods - ik kan niets vinden over instelbaarheid. Ik wil separate SSID's per Wifi-device en -band. Dit werkt voor mij perfect met diverse tablets, smartphones en overige devices. De SmartWifi pods werken juist tegenovergesteld. Eén SSID per LAN. Of zie ik iets over het hoofd?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Marinus SmartWifi pods werken alleen als de SmartWifi optimalisatie aanstaat in je modem en dan heb je op het modem en de pod 1 wifinaam voor 2,4 en 5 GHz op beide apparaten, het mesh systeem verdeeld zelf alle apparaten over het modem en de pod om een zo stabiel mogelijk netwerk te hebben.

De keuze van het mesh netwerk gaat als 1e voor stabiliteit en dan pas voor snelheid.

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@Bert 

Bedankt voor je heldere uitleg.

De SmartWifi pod is dus exact wat ik NU niet wil/nodig heb.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic