Vraag
Reacties
Oplossing
rvhaeften
Level 3

regelmatig latency spikes en disconnects

Ik heb een zakelijk 1000/70 abby en heb sinds ik een giga connectbox (melkpak) latency spikes en disconnects. erg vervelend met werken als je steeds uit meetings word gegooid. om te testen heb ik mijn router al vernieuwd ik heb er 3 geprobeerd maar de problemen blijven 3 weken geleden de helpdesk gebeld en ik kreeg een nieuw modem opgestuurd ook weer zon melkpak maar de problemen blijven.

met de helpdesk kom ik er niet echt uit ik moet een week wachten terwijl ze meten dan weer een dag alles eruit en alleen een laptop aan het modem hangen. zo te lezen hier is het een bekent probleem met die modems ik heb dan ook gevraagd een ander type op te sturen maar op de een of andere manier wil men dat niet en men wil alleen een monteur sturen met de opmerking als ie niets vind krijg je de rekening. Ook word verteld door de helpdesk als ik het hier op het forum zet dan stoppen ze met helpen. blijkbaar mag ik het maar op een plek aanmelden. wat is nu het probleem om een ander type modem op te sturen terwijl wel duidelijk is dat die giga connect boxen nogal een probleem dingen zijn?

 

het lijkt erop dat ziggo ervan uitgaat dat klanten liegen.

0 Kudos
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@rvhaeften Ontzettend balen dat je ook na het monteursbezoek nog uitval geconstateerd hebt! Ik heb nog eens een blik geworpen op het signaal en dat ziet er sinds het monteursbezoek van 13 oktober 2022 eigenlijk gewoon keurig uit. Aangezien hier al heel veel zaken nagelopen en uitgesloten zijn, ga ik een ander modem voor je aanvragen ter vervanging van het huidige modem. Binnen 2 a 3 werkdagen ontvang je het nieuwe modem met de pakketdienst van Post NL. Zorg jij ervoor dat het oude retourgestuurd wordt naar onderstaande retouradres? 

XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800VB Venray

Let op: bewaar het afgiftewijs goed totdat je bericht ontvangen hebt dat het oude modem retour ontvangen is. Tip: maak gelijk een foto van het afgiftebewijs met je smartphone of camera. Mocht het afgiftebewijs zoekraken, dan heb je het digitaal opgeslagen voor je eigen administratie. 

Laat je weten wat je bevindingen zijn  met het nieuwe modem? 

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
rvhaeften
Level 3
Topicstarter

Na een dag ziet het er perfect uit geen enkele onderbreking meer gehad en de latency is helemaal strak de afgelopen dag. Iedereen bedankt voor de hulp.

 

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
26 Reacties 26
Meldingen
Aan Uit
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Dag @rvhaeften 

Volgens mij bent u nog niet erg geholpen. Daarom een beetje een rare reactie van Ziggo: “Ook word verteld door de helpdesk als ik het hier op het forum zet dan stoppen ze met helpen. blijkbaar mag ik het maar op een plek aanmelden.”

 

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

in geval van een zakelijk abonnement zou je beter een ubee ubc1318zg kunnen ontvangen

een moderator kan dat waarschijnlijk wel voor je regelen,

anders even de zakelijke helpdesk bellen en vragen om een ubee ubc1318zg

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Het helpen vanuit Ziggo werkt het beste als er via 1 kanaal communicatie is, dat voorkomt verwarring en verschillende acties die elkaar in de weg gaan zitten.

b.v. tegelijkertijd aan de telefoon iets regelen en dat hier door een moderator een verzoek wordt geregeld in de systemen, dan gaat het mis, want als tegelijkertijd een actie in het systeem gezet wordt is dat voor beiden niet te zien, pas na b.v. de enter wordt dit zichtbaar.

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemorgen @rvhaeften en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat je op dit moment last hebt van latency spikes en disconnects! Ik zie inderdaad dat je hierover al contact hebt gehad met mijn collega's van de afdeling Zakelijk, maar ik begrijp dat je er jammer genoeg niet helemaal uit bent gekomen met mijn collega's. Het is dan ook goed dat je door middel van dit topic toch nog even bij ons aan de bel trekt. Ik heb direct even een blik geworpen om het signaal en het valt mij ook daar op dat het modem regelmatig kortstondig de verbinding kwijtraakt. Daarnaast zie ik de nodige fouten terug (ruis) in de modulatie die naar mijn idee voor de hoge latency en instabiliteit zorgen. Naar mijn idee moet eerst het probleem met het signaal verder onderzocht worden. Een afspraak met een monteur lijkt mij hier de juiste vervolgstap.  De monteur kan op zijn beurt het modem ook omwisselen als blijkt dat de oorzaak ook deels in het modem blijkt te zitten. Op deze manier sluiten we alles in een keer goed uit, en dit lijkt mij dan ook een betere optie dan direct een ander modem toesturen. In geval van een signaalprobleem, ben je daarmee namelijk niet van het probleem met de latency spikes verlost. 

Kun je aangeven op welke data een afspraak met een monteur jou het beste zou uitkomen? 

rvhaeften
Level 3
Topicstarter

in principe kan het op elke maandag of donderdag dan werk ik vanuit thuis.

0 Kudos
rvhaeften
Level 3
Topicstarter

Kan ik ergens zien of er een monteur gepland is?

0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid

Monteursafspraken vind je in je Mijn ziggo, rechtsonder. Dus ff scrollen.

0 Kudos
rvhaeften
Level 3
Topicstarter

Dankje, ik zie dat er nog niets gepland is.

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@rvhaeften Hartelijk dank voor je reactie! Ik heb een monteur ingepland op donderdag 13 oktober 2022 tussen 12:00 uur en 18:00 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo. Laat je via dit topic weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?

rvhaeften
Level 3
Topicstarter

Dankjewel Paul

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@rvhaeften Heel graag gedaan. We houden even contact. 😉

0 Kudos
rvhaeften
Level 3
Topicstarter

De monteur is geweest en zag ruis op de lijn hij heeft het AOP vervangen want dat was blijkbaar flink verouderd  en hij heeft verder op in de wijk een connector vervangen die geoxideerd was. nu afwachten of het probleem opgelost is. ik houd je op de hoogte.

0 Kudos
rvhaeften
Level 3
Topicstarter

Helaas heeft het niet geholpen en is de verbinding er vanavond nog 3x verbroken. blijkbaar lag het toch niet aan de lijn.

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@rvhaeften Ontzettend balen dat je ook na het monteursbezoek nog uitval geconstateerd hebt! Ik heb nog eens een blik geworpen op het signaal en dat ziet er sinds het monteursbezoek van 13 oktober 2022 eigenlijk gewoon keurig uit. Aangezien hier al heel veel zaken nagelopen en uitgesloten zijn, ga ik een ander modem voor je aanvragen ter vervanging van het huidige modem. Binnen 2 a 3 werkdagen ontvang je het nieuwe modem met de pakketdienst van Post NL. Zorg jij ervoor dat het oude retourgestuurd wordt naar onderstaande retouradres? 

XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800VB Venray

Let op: bewaar het afgiftewijs goed totdat je bericht ontvangen hebt dat het oude modem retour ontvangen is. Tip: maak gelijk een foto van het afgiftebewijs met je smartphone of camera. Mocht het afgiftebewijs zoekraken, dan heb je het digitaal opgeslagen voor je eigen administratie. 

Laat je weten wat je bevindingen zijn  met het nieuwe modem? 

0 Kudos
Ga naar reactie
rvhaeften
Level 3
Topicstarter

Ik neem aan dat het niet zon wit melkpak modem wordt want daarmee is de storing begonnen.

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@rvhaeften Zojuist heb ik jou hierover een privébericht gestuurd. 

rvhaeften
Level 3
Topicstarter

Hoi Paul het modem is geleverd alleen zit er geen voeding bij en kan ik hem niet aansluiten.

0 Kudos
rvhaeften
Level 3
Topicstarter

Ik heb via de chat contact gehad en deze gaf aan een nieuwe voeding op te sturen dus we moeten nog even wachten op het resultaat.

 

rvhaeften
Level 3
Topicstarter

De voeding is gearriveerd alleen helaas is het modem niet bekent en niet aan mijn account gekoppeld, het lijkt erop dat iemand een los modem gepakt heeft en het naar mij verstuurt heeft en verder is er niets administratief geregeld.