1
Vraag
2
Reacties
car1

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

re pop 3 waarom eerst naar imap het werd een groot zooitje veel emails weg ?

na alles om zetten naar imap wat een zooitje maakt van je emails staan 90% bij ongewenst ? veel emails kwijt en nu werkt pop 3 ineens weer hoe vorkom ik als ik weer naar imap ga dat ik mijn emails niet kwijt raak kan ziggo niet de pop 3 emails verplaatsen naar de imap server er zaten zakelijke emails bij dus inkomsten gemist gebeld kon ik 9 maanden €10 korting krijgen maar gelijk een nieuw contract ? en ja meneer u kunt beter email adressen aan maken bij hotmail of gmail ???? wat heeft het dan voor nut om mijn email adres te gebruiken van ziggo die ik al 17 jaar heb ? graag een oplossing 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

"en als ik het in windows live importeer"

Windows Live of Windows Mail (van W10?) want Live wordt niet meer gesupport bij mijn weten.

Overigens staan als het goed is die .pst bestanden ook gewoon ergens op je harde schijf. Ofwel in Mijn Documenten/Outlook Bestanden of anders ergens in de verborgen appdata directory, kan ik wel voor je opzoeken als dat moet.

 

Moet Mailstore home moet je gewoon alles kunnen backuppen, dus ook verzonden e-mails. Dat kun je evt. ook aangeven als hij dat niet mocht doen, alles is configureerbaar.

 

Ik werk ook zakelijk met Outlook en Mailstore. Elk jaar maak ik een backup, daarna verwijder ik alle ontvangen en verzonden items. Klaar.

De backup van Mailstore gaat zowel op de pc alsook op de NAS, kan er nooit iets mis gaan.

 

Inderdaad wel van een kant vreemd dat Ziggo zei Gmail te nemen. Van de andere kant, je hebt een nog groter probleem als je ooit eens bij Ziggo weg gaat, je moet dan ook gewoon je mail adres wijzigen. In die context gezien is het ook weer geen vreemd advies.

 

Persoonlijk adviseer ik zelf altijd om zakelijk een eigen domein te nemen met genoeg ruimte. Simpel fictief voorbeeld car1vervoer.nl als bedrijfsnaam nemen. Dan kun je daar allerlei mail adressen voor maken (contact, info, verkoop) wat je maar wilt. Ziet ook professioneler uit als je met een eigen domeinnaam als mail werkt dan met ziggo.nl of gmail.nl en bijkomend voordeel is dat je hiermee ook kunt overstappen naar eender welke provider (zowel qua hosting alsook qua internet) indien dat nodig mocht zijn.

 

Wat ik zou doen is sowieso eigen bedrijfsnaam maken en dan van daaruit al beginnen onder die eigen naam de klanten te bereiken. Dan over een tijdje aangeven dat dit het nieuwe adres is. Autobeantwoorder op de ziggo mail met daarin de tekst dat dat "ons nieuwe mail adres is jantje@car1vervoer.nl", en binnen de kortste keren krijg je alleen nog mail van je klanten op het nieuwe mail adres.
Het oude kun je dan nog evt. aanhouden bij ziggo voor een eventueel verloren klant die over een jaar nog eens een mail stuurt.

Als je daar geen zin in hebt is het wel bij Ziggo blijven, maar dan zorgen dat de postbus niet vol loopt, dus regelmatig backuppen en dan de mail client leeg maken.

Bekijk in context

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

"maar de oude windows mail staat er niet bij wel windows live ook heb ik een oude versie van outlook 2012 die staat er ook niet tussen"

 

Klopt, maar voor Windows Mail kun je het ook proberen met losse bestanden, de rechter kolom dus. Ik weet niet meer uit mijn hoofd wat Windows Live gebruikte, maar je kunt rechts losse .eml, .msg en/of .pst bestanden importeren.

Als Windows Live nog online staat kun je de webmail import functie gebruiken.

Voor Outlook 2012 kun je gewoon de Microsoft Outlook functie nemen  die onder Email clients staat. Of in geval van nood ook losse .pst bestanden allemaal importeren van de rechter kolom E-mail bestanden.

 

Even kijken. Als je .pst bestanden niet in die map in Mijn Documenten\Outlook Bestanden\ staan, dan moet je wel even bij de weergave in de verkenner (onder Beeld), "verborgen items" selecteren.

 

Dan als het goed is staan de .pst bestanden op deze plek (NL windows versie)

C:\Gebruikters\jouwgebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Outlook\

Daarin staan ook de .ost bestanden als je imap gebruikt. Normaliter kan Mailstore Home deze zelf vaak ook vinden.

 

Als je toch een nieuwe Outlook er op gaat zetten zou ik inderdaad eentje er op zetten die zo nieuw mogelijk is. Maar als je 2016 hebt, dan hoef je geen nieuwe te kopen die is nog prima geschikt.

 

Knap dat je computers hebt gerepareerd en SMD's vervangen. Ik doe dit nog steeds, ben ook 58 ondertussen, maar ik vervang gewoon volledige delen, geen componenten, dat is mijn afdeling niet. En softwarematig natuurlijk. Maar iedereen heeft van zijn eigen stukje kennis een deel waar hij meer diepgaandere kennis van heeft dan een ander.
Ik zit iets dieper in het mail- en ook nog een beetje in het thuisnetwerk gebeuren.

V.w.b. het helpen uiteraard graag gedaan, daar zitten we hier immers voor. 😉

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De instellingen POP of IMAP bepaal je zelf in je mailprogramma instellingen, een mailprogramma wijzigt dit niet zelf.

 

Er is geen verschil in server en inbox tussen POP en IMAP, het is 1 en dezelfde server en dezelfde inbox waar je terecht komt met zowel POP en IMAP.

 

POP haalt de emails op naar je mailprogramma, vanuit je inbox op de emailserver en verwijderd ze daar, behalve als je instelt dat er een kopie achter moet blijven op de mailserver.

 

IMAP kijkt in de inbox op de mailserver en laat zien wat er op de mailserver staat en als je een mail verwijderd via een mailprogramma via IMAP, dan is hij daar weg.

 

TIP algemeen: altijd backups maken van alles op een externe harde schijf / SSD, want de mailserver kan altijd defect raken en ook je PC/laptop kan defect raken of de harde schijf / SSD.

Ook Gmail en Hotmail hebben geen persoonlijke backups.

 

Ziggo zet geen mails terug van individuele klanten, er is alleen een backup op server niveau.

 

Zakelijk zou ik (dat heb ik altijd gehad) een mailprovider nemen of een webhoster die backups maakt van de mailboxen, die je zelf terug kunt zetten of die zij terug kunnen zetten.

car1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ik laat altijd een kopie achter op de server maar ineens toen er werd overgeschakeld naar imap mailbox vol ?

en vaak zag ik dezelfde email 4 tot 10 keer erop staan echt top en ziggo raad aan om gmail te nemen leuk als je al 17 jaar dezelfde ziggo email adres hebt en waarom werkt pop 3 ineens weer ? heb je nog een tip om al mijn bewaarde emails goed in de imap mappen te krijgen aub jammer genoeg is er ook geen gratis of goedkope email converter van pst naar eml dat is ook een duur grapje ik kan mijn emails niet importeren bij outlook 2016 alvast bedankt voor de moeite 

 

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Waarom bewaar je de mails niet gewoon met Mailstore Home, lekker lokaal op een harde schijf, usb stick of NAS. Dat is een gratis programma en ben je nooit meer iets kwijt.

Daarnaast is het tevens een database dus je kunt altijd in je oude mails terug zoeken en indien nodig ook oude mails weer terug zetten in je huidige mail programma.


Zoals Bert al schreef, schakelen tussen imap en pop3 doe je zelf in de mail client, dat gebeurt niet op server niveau.

Als je de mails van vroeger van pop3 in je imap folders wilt bewaren, zul je die mails moeten verplaatsen naar je imap account. Echter dan loop je dus meteen ook weer het risico dat je mailbox vol raakt.


Je kunt ook wel degelijk pst mail importeren in Outlook 2016, kost je niets.

Dit is een linkje in het Engels, stelt niets voor.

https://www.ionos.com/help/email/microsoftr-outlook/importing-an-outlook-data-file-pst-into-microsof...

 

car1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

helemaal top die tip maar de emails verzonden en ontvangen ging bij de oude windows mail zo kan ik enkelt emais exporteren jammer genoeg exchange werkt niet dan krijg ik een fout melding en als ik het in windows live importeer zegt ie ongeveer 1500 verzonden emails importeren maar ik zie ze niet raar maar waar maar hartelijk dank voor de tip nu ga ik uit zoeken hoe het werkt met verzonden en ontvangen emails bedankt richard top 

car1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ik hoop dat het met Mailstore Home lukt dat hij mijn verzonden en ontvangen emails bewaard ik werkte no met de oude windows mail kon enkelt exporteren naar windows mail exchange deed hij niet ging fout hij reageerde niet meer windows mail maar bedankt voor je reactie maar wel vreemd dat ziggo zij je kunt beter gmail nemen ? na 17 jaar ziggo email hebben zoveel bedrijven klanten enz mijn ziggo email adres dus dat is heel moeilijk maar hartelijk dank voor je reactie top

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

"en als ik het in windows live importeer"

Windows Live of Windows Mail (van W10?) want Live wordt niet meer gesupport bij mijn weten.

Overigens staan als het goed is die .pst bestanden ook gewoon ergens op je harde schijf. Ofwel in Mijn Documenten/Outlook Bestanden of anders ergens in de verborgen appdata directory, kan ik wel voor je opzoeken als dat moet.

 

Moet Mailstore home moet je gewoon alles kunnen backuppen, dus ook verzonden e-mails. Dat kun je evt. ook aangeven als hij dat niet mocht doen, alles is configureerbaar.

 

Ik werk ook zakelijk met Outlook en Mailstore. Elk jaar maak ik een backup, daarna verwijder ik alle ontvangen en verzonden items. Klaar.

De backup van Mailstore gaat zowel op de pc alsook op de NAS, kan er nooit iets mis gaan.

 

Inderdaad wel van een kant vreemd dat Ziggo zei Gmail te nemen. Van de andere kant, je hebt een nog groter probleem als je ooit eens bij Ziggo weg gaat, je moet dan ook gewoon je mail adres wijzigen. In die context gezien is het ook weer geen vreemd advies.

 

Persoonlijk adviseer ik zelf altijd om zakelijk een eigen domein te nemen met genoeg ruimte. Simpel fictief voorbeeld car1vervoer.nl als bedrijfsnaam nemen. Dan kun je daar allerlei mail adressen voor maken (contact, info, verkoop) wat je maar wilt. Ziet ook professioneler uit als je met een eigen domeinnaam als mail werkt dan met ziggo.nl of gmail.nl en bijkomend voordeel is dat je hiermee ook kunt overstappen naar eender welke provider (zowel qua hosting alsook qua internet) indien dat nodig mocht zijn.

 

Wat ik zou doen is sowieso eigen bedrijfsnaam maken en dan van daaruit al beginnen onder die eigen naam de klanten te bereiken. Dan over een tijdje aangeven dat dit het nieuwe adres is. Autobeantwoorder op de ziggo mail met daarin de tekst dat dat "ons nieuwe mail adres is jantje@car1vervoer.nl", en binnen de kortste keren krijg je alleen nog mail van je klanten op het nieuwe mail adres.
Het oude kun je dan nog evt. aanhouden bij ziggo voor een eventueel verloren klant die over een jaar nog eens een mail stuurt.

Als je daar geen zin in hebt is het wel bij Ziggo blijven, maar dan zorgen dat de postbus niet vol loopt, dus regelmatig backuppen en dan de mail client leeg maken.

car1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Overigens staan als het goed is die .pst bestanden ook gewoon ergens op je harde schijf. Ofwel in Mijn Documenten/Outlook Bestanden of anders ergens in de verborgen appdata directory, kan ik wel voor je opzoeken als dat moet. dat zou geweldig zijn ik ga nooit weg bij ziggo maar ik heb mailstore home erop gezet maar de oude windows mail staat er niet bij wel windows live ook heb ik een oude versie van outlook 2012 die staat er ook niet tussen dus ik denk dat ik outlook 2016 erop moet zetten je bent echt een topper om een leek van 62 te helpen ik weet alles van hardware omdat ik 20 jaar laptop en computer reparatie heb gedaan 2 jaar geleden ben ik gestopt omdat een beetje beven de hele dag een leesbril op dat ging niet meer als je smd componenten moet vervangen ik doe het nu alleen voor vrienden omdat ik nog zoveel onderdelen heb ik ben blij dat je mij helpt richard je bent echt een topper die mee denkt alvast bedankt m.v.g car

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

"maar de oude windows mail staat er niet bij wel windows live ook heb ik een oude versie van outlook 2012 die staat er ook niet tussen"

 

Klopt, maar voor Windows Mail kun je het ook proberen met losse bestanden, de rechter kolom dus. Ik weet niet meer uit mijn hoofd wat Windows Live gebruikte, maar je kunt rechts losse .eml, .msg en/of .pst bestanden importeren.

Als Windows Live nog online staat kun je de webmail import functie gebruiken.

Voor Outlook 2012 kun je gewoon de Microsoft Outlook functie nemen  die onder Email clients staat. Of in geval van nood ook losse .pst bestanden allemaal importeren van de rechter kolom E-mail bestanden.

 

Even kijken. Als je .pst bestanden niet in die map in Mijn Documenten\Outlook Bestanden\ staan, dan moet je wel even bij de weergave in de verkenner (onder Beeld), "verborgen items" selecteren.

 

Dan als het goed is staan de .pst bestanden op deze plek (NL windows versie)

C:\Gebruikters\jouwgebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Outlook\

Daarin staan ook de .ost bestanden als je imap gebruikt. Normaliter kan Mailstore Home deze zelf vaak ook vinden.

 

Als je toch een nieuwe Outlook er op gaat zetten zou ik inderdaad eentje er op zetten die zo nieuw mogelijk is. Maar als je 2016 hebt, dan hoef je geen nieuwe te kopen die is nog prima geschikt.

 

Knap dat je computers hebt gerepareerd en SMD's vervangen. Ik doe dit nog steeds, ben ook 58 ondertussen, maar ik vervang gewoon volledige delen, geen componenten, dat is mijn afdeling niet. En softwarematig natuurlijk. Maar iedereen heeft van zijn eigen stukje kennis een deel waar hij meer diepgaandere kennis van heeft dan een ander.
Ik zit iets dieper in het mail- en ook nog een beetje in het thuisnetwerk gebeuren.

V.w.b. het helpen uiteraard graag gedaan, daar zitten we hier immers voor. 😉

car1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

bedankt voor uw reactie ik hoop dat pop 3 nog even blijft werken en dat ik mijn verzonden emails kan importeren en mocht u onderdelen nodig hebben ik heb er nog iets meer als 50 laptops staan met alle maten schermen ik ga de oplossing uit printen op hoop van zegen richard and mailstore home moet ik nog aan de praat zien te krijgen maar heel erg bedankt voor je medewerking gr carlos 

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Graag gedaan.
Veel succes en als het niet lukt met Mailstore Home, laat het me gerust weten, stuur me evt. maar een prive bericht hier in dat geval.
Groet, Richard.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"bedankt voor uw reactie ik hoop dat pop 3 nog even blijft werken"

POP blijft nog heel lang werken, dat is een standaard onderdeel van een mailserver.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic