KevinSchaeben

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

"Geen antwoord van Server" - smart wifi app bij poging tot installeren wifibooster pods

Hi allen,

Ik heb vandaag twee Wifibooster Pods thuis geleverd gekregen. Deze moet ik installeren door gebruik te maken van de SmartWifi App van Ziggo. Zodra ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord heb ingevoerd krijg ik een foutmelding "geen antwoord van server". Ik heb vandaag 2x met de telefonische hulpdienst van Ziggo aan de lijn gehangen, zij weten ook niet wat er aan de hand is. 


Om het probleem op te lossen heb ik het volgende al geprobeerd, zonder succes to zo ver:
- De wifi router is al herstart

- De wifi router is volledig teruggezet naar fabrieksinstellingen

- Ik heb de app al 7x verwijdert en opnieuw gedownload op mijn iPhone

- Ik heb al 3x de log-in gegevens vernieuwd. 

 

Kan iemand mij helpen hiermee?

Gr. Kevin

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @KevinSchaeben,

 

Het is voor mij lastig om te zien hoe er vorige keer is omgegaan met het aanpassen van je Mijn Ziggo account, maar op dit moment staat het bij jou in ieder geval niet goed. Ik vind alleen een My Vodafone-account gekoppeld aan je e-mailadres. Aan je Ziggo-klantnummer hangt een niet werkend Mijn Ziggo account, waar je vermoedelijk ook niet bij kunt. Met beide gaat het in ieder geval niet werken. Ik heb je Mijn Ziggo zojuist verwijderd.

 

Ik wil je dus vragen een nieuw Mijn Ziggo account aan te maken. Dat kan door hier een nieuw account aan te maken, maar dan wel gebruik te maken van een ander e-mailadres dan die je voor My Vodafone gebruikt. Dit wordt dan ook de inlog voor de SmartWifi app.

 

Je kunt er ook voor kiezen om je My Vodafone uit te breiden met Mijn Ziggo via deze link en vervolgens op 'Mijn Ziggo toevoegen' te klikken.

Bekijk in context

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Nadat we enkele voorbeelden nader hebben onderzocht, blijkt dat de foutmelding "Geen antwoord van server" in bijna alle gevallen toch betekent dat er verkeerde inloggegevens worden gebruikt. Loop je dus tegen deze foutmelding aan, haal dan je gegevens op van Mijn Ziggo en reset je wachtwoord met behulp van deze pagina. We zijn aan het onderzoeken of we de foutmelding kunnen verduidelijken.

68 Reacties 68
Steuten

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik krijg al een aantal dagen de foutmelding dat de app geen antwoord krijgt van de server

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Ik heb die melding niet eerder gezien op dit forum en hier ook geen last van.

Op welk apparaat krijg je die melding?

Met welke systeemsoftware en versie?

Steuten

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Op m'n telefoon (android). Ben al.sinds zondag bezig maar het lukt niet. Heb de pods vorige week ontvangen en ik krijg deze melding meteen in de app

Screenshot_20211202-132022_SmartWifi.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

heb je de app al een keer verwijderd en weer geïnstalleerd?

Steuten

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Al verschillende keren gedaan. De modem hebben we ook al 2x van de stroom gehaald maar zonder resultaat

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Steuten

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Die zijn ingevuld

JacolineTeeuwen

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem en dezelfde handelingen al geprobeerd. Ook op een ander device (iphone SE2020, iPad Pro, Chromebook) is de foutmelding hetzelfde. Het installeren van de wifipods lukt dus niet. 😞

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@JacolineTeeuwen Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

In dit geval komt mogelijk morgen al een Ziggo moderator voorbij.

Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

Hi steuten, welkom hier op de Community. We kijken hier graag met je mee om je Wifipods aan de praat te krijgen. Ik zie dat je ook al contact hebt gehad met onze klantenservice. Waar loop je nu precies tegenaan? Met wat meer uitleg waar het fout gaat, kunnen we je beter helpen. Zijn de Wifipods al eerder actief geweest en is het nu alleen de app die deze melding geeft of gaat het op meer fronten fout? 

 

Maandag zijn de moderators weer aanwezig die dieper in de systemen kunnen duiken. Dat geldt ook voor jou, JacolineTeeuwen. 

Steuten

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het is alleen de app die het niet doet, van het begin af aan al niet. Ik heb de wifipods vorige week ontvangen en toen ik de app wilde downloaden kreeg ik meteen deze melding. Ik heb de app verschillende keren opnieuw gedownload en de modem een paar keer van het stroom gehaald maar tevergeefs. Ik heb verschillende keren contact gehad met Ziggo via telefoon en chat maar helaas lukte het hun ook niet en hebben ze me hiernaartoe verwezen. De lampjes van de pods zijn uit. 

Screenshot_20211202-132022_SmartWifi.jpg

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Steuten en @JacolineTeeuwen , wat bijzonder dat jullie tegen dit probleem aanlopen. Zo op het eerste gezicht kan ik geen storingen hierover vinden. Als jullie beiden hetzelfde ervaren, dan wil ik hier toch dieper op induiken en dit onderzoeken. Zouden jullie beiden willen aangeven op welke apparaten jullie dit hebben geprobeerd? Graag ontvang ik het merk + type + besturingssysteem van deze apparaten 

Alvast bedankt! 

 

Steuten

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb dit op mijn telefoon geprobeerd. Dit is een Samsung Galaxy a45 5g met een android besturingssysteem. 

Ik heb het ook de telefoon van mijn dochter geprobeerd, een Iphone 6+ met apple besturingssysteem en daar doet ie het ook niet

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Een oplossing lijkt te zijn dat je het modem 30 seconden van de stroom moet halen.

Steuten

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb ik al verschillende keren geprobeerd maar tevergeefs

JacolineTeeuwen

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het geprobeerd met een iPhone SE2020 (iOS 15) en met een Chromebook laptop. Beide geven dezelfde foutmelding. 

JacolineTeeuwen

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij exact hetzelfde! 😞

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zij kunnen de nodige stappen nemen.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Uitgelicht topic