KevinSchaeben

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

"Geen antwoord van Server" - smart wifi app bij poging tot installeren wifibooster pods

Hi allen,

Ik heb vandaag twee Wifibooster Pods thuis geleverd gekregen. Deze moet ik installeren door gebruik te maken van de SmartWifi App van Ziggo. Zodra ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord heb ingevoerd krijg ik een foutmelding "geen antwoord van server". Ik heb vandaag 2x met de telefonische hulpdienst van Ziggo aan de lijn gehangen, zij weten ook niet wat er aan de hand is. 


Om het probleem op te lossen heb ik het volgende al geprobeerd, zonder succes to zo ver:
- De wifi router is al herstart

- De wifi router is volledig teruggezet naar fabrieksinstellingen

- Ik heb de app al 7x verwijdert en opnieuw gedownload op mijn iPhone

- Ik heb al 3x de log-in gegevens vernieuwd. 

 

Kan iemand mij helpen hiermee?

Gr. Kevin

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Nadat we enkele voorbeelden nader hebben onderzocht, blijkt dat de foutmelding "Geen antwoord van server" in bijna alle gevallen toch betekent dat er verkeerde inloggegevens worden gebruikt. Loop je dus tegen deze foutmelding aan, haal dan je gegevens op van Mijn Ziggo en reset je wachtwoord met behulp van deze pagina. We zijn aan het onderzoeken of we de foutmelding kunnen verduidelijken.

68 Reacties 68
Michellec

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de hulp! De informatie:

 

Welk merk toestel:
Besturingsyssteem: Apple
OS versie: iOS 15.1.1
Welke app versie: 2.21.10 (Kun je zien in app/play store welke je hebt gedownload)
Screenshot van wat je ziet:
Eventuele extra informatie: 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Dankjewel Michellec! 🙂 Nemen we mee! Ik krijg zojuist de vraag terug of jullie gebruik maken van antivirus software en zo ja, welke? 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Dankjewel voor de aanvulling @John Hempel! Goed dat je al zoveel hebt gecheckt. Ik heb jouw gegevens doorgezet en krijg de vraag terug of je ook gebruik maakt van een antivirus software en zo ja, welke? 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Goedemorgen @Siem1

Ik heb intussen een reactie en daarin wordt gevraagd of je ook gebruik maakt van antivirus software en zo ja, welke? We horen het graag!

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Dankjewel @Steuten! Nog een aanvullende vraag voor jullie: Maken jullie ook gebruik van een antivirus software en zo ja, welke? 

KevinSchaeben
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Mariska,

Ik gebruik op mijn telefoon(s) geen externe antivirus software, nee. 

YvonneV

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi,

 

nee dat heb ik niet.

Steuten

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of we dat hebben. 

Siem1

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedenavond Mariska,

 

Zelf heb ik nooit bewust een antivirus software geïnstalleerd op mijn telefoon. Na wat speurwerk zie ik wel een AVG protector app, maar hiervoor moet ik zelf op 'scan' klikken. Dit doet mij vermoeden dat deze app op de achtergrond niet draait. Is er een specifieke antivirus software die voor het probleem in de app zorgt? 

JacolineTeeuwen

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee, ik heb geen antivirus software op m’n iPad/iPhone. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Goeiemorgen iedereen @KevinSchaeben @JacolineTeeuwen @Siem1 @Steuten @YvonneV 

Ik heb de 4 topics over ditzelfde onderwerp samengevoegd zodat ik jullie allemaal in 1 keer kan voorzien van een update. Er is intussen door jullie voorbeelden een ticket aangemaakt om dit probleem verder te onderzoeken. De juiste afdeling gaat er dus mee bezig. We houden het in de gaten en als er een update is dan horen jullie het van ons. 


Vandeel

Level 8
  • 186Posts
  • 2Oplossingen
  • 79Likes

Ik heb sinds de laatste update van de app dat ik geen verbinding meer kan krijgen met het modem. Daarvoor was het geen probleem. Wat is de oplossing ?

Marcel1.

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb nu een week of 3 de wifi-pods, zijn geïnstalleerd maar nu kom ik niet meer in de app geeft aan geen antwoord van server modem. Ik heb het modem gereset en de app opnieuw geïnstalleerd maar werkt nog steeds niet ? 

Andreas1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb t zelfde probleem. Zie toegevoegde foto. Kan de wifiboosters niet instaleren en ben door ziggo klantenservice naar jullie verwezen.

 

Gebruik telefoon voor de app.

Samsung s10

Android versie 11

Besturingssysteem android.

App versie playstore: 28.3.16-21

 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Nadat we enkele voorbeelden nader hebben onderzocht, blijkt dat de foutmelding "Geen antwoord van server" in bijna alle gevallen toch betekent dat er verkeerde inloggegevens worden gebruikt. Loop je dus tegen deze foutmelding aan, haal dan je gegevens op van Mijn Ziggo en reset je wachtwoord met behulp van deze pagina. We zijn aan het onderzoeken of we de foutmelding kunnen verduidelijken.

YvonneV

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi!

 

als ik mijn wachtwoord wil veranderen krijg ik altijd een email van Myvodafone om deze te veranderen. Klopt dat wel…

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @YvonneV,

 

Dat klopt inderdaad niet, maar dan hebben we ook direct de crux te pakken van het probleem 🙂 Ik zie dat je voor Mijn Ziggo een andere inlognaam (e-mailadres) hebt dan voor My Vodafone. Mocht je die ook niet meer weten, dan kun je die ook met eerder genoemde link opvragen. Dat is ook het e-mailadres wat je gebruikersnaam is voor de SmartWifi App.

KevinSchaeben
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Alex,

 

Zoals je kunt zien van het 1e bericht is dit niet de oplossing helaas. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @KevinSchaeben,

 

Het is voor mij lastig om te zien hoe er vorige keer is omgegaan met het aanpassen van je Mijn Ziggo account, maar op dit moment staat het bij jou in ieder geval niet goed. Ik vind alleen een My Vodafone-account gekoppeld aan je e-mailadres. Aan je Ziggo-klantnummer hangt een niet werkend Mijn Ziggo account, waar je vermoedelijk ook niet bij kunt. Met beide gaat het in ieder geval niet werken. Ik heb je Mijn Ziggo zojuist verwijderd.

 

Ik wil je dus vragen een nieuw Mijn Ziggo account aan te maken. Dat kan door hier een nieuw account aan te maken, maar dan wel gebruik te maken van een ander e-mailadres dan die je voor My Vodafone gebruikt. Dit wordt dan ook de inlog voor de SmartWifi app.

 

Je kunt er ook voor kiezen om je My Vodafone uit te breiden met Mijn Ziggo via deze link en vervolgens op 'Mijn Ziggo toevoegen' te klikken.

Rijkie144

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem. Meteen nieuw wachtwoord aangemaakt. Herstart, app geïnstalleerd opnieuw. Heeft niet geholpen. Kan ik de nu pods wel gebruiken? Hoe kan dit opgelost worden?

 

Mijn dank is alvast groot!

Uitgelicht topic